Asiointi eri tilanteissa

Jos haluat valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan  vakuutus- tai korvausasioitasi Turvan kanssa, voit antaa hänelle valtakirjan.

Valtakirja

Valtakirjalla voit valtuuttaa toisen henkilön toimimaan puolestasi vakuutusasioissa.

Jos haluat valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan vakuutus- tai korvausasioitasi Turvan kanssa, voit antaa hänelle valtakirjan. Valtakirja tarvitaan, koska laissa määrätään vakuutussalaisuudesta. Voit tehdä uuden valtakirjan tai peruuttaa antamasi valtakirjan kätevästi verkossa.

Tee uusi tai peru voimassa oleva valtakirja

Oletko lähdössä matkalle?

Lähdössä matkalle?

Oletko lähdössä matkalle? Tarvitsetko matkavakuutus- tai viisumitodistuksen tai vihreän kortin?

Matkalle lähtiessä on hyvä varmistaa, että matkavakuutusasiat ovat kunnossa. Katso ohjeet matkalle lähtöä varten ja tilaa matkavakuutus- tai viisumitodistus kätevästi verkosta.

Lue lisää ja tilaa matkavakuutustodistus

Lähdetkö matkalle autolla? Katso vinkit ulkomailla autoiluun ja ohjeet mukaan otettavien todistusten tilaamiseen. Voit myös tilata vihreän kortin kätevästi verkosta.

Lue lisää ja tilaa vihreä kortti

Tarvitsetko maksuaikaa tai halutko muuttaa eräpäivää?

Laskut ja maksut

Tarvitsetko maksuaikaa tai haluatko muuttaa eräpäivää? Joko sinulla on käytössäsi paperiton palvelu ja e-lasku?

Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu + e-lasku. Tällä yhdistelmällä vakuutuspaperisi ovat tallessa Turvan verkkopalvelussa ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi.

Lue lisää


Voit pyytää maksuaikaa tai muuttaa eräpäivää kätevästi verkkopalvelussa.

Kirjaudu sisään

Haluatko antaa meille palautetta?

Anna palautetta

Haluatko antaa meille risuja tai ruusuja? Palautteesi on meille tärkeää.

Kerro, miten palvelumme on auttanut sinua. Sujuiko hyvin vai jäitkö kaipaamaan parempaa kokemusta? Arvostamme reipastakin perusteltua kritiikkiä, jotta voimme ottaa opiksi ja kehittyä.

Anna palautetta

Tee osoitteenmuutos kätevästi verkossa.

Osoitteenmuutos

Oletko muuttanut tai muuttamassa? Tee osoitteenmuutos kotivakuutusta varten kätevästi verkossa.

Saamme uuden postiosoitteen tietoomme suoraan väestörekisterikeskuksesta ellei uusi osoite ole salainen tai väliaikainen.

Jos sinulla on kotivakuutus Turvassa, tarvitsemme sinulta uuden asuntosi tiedot kotivakuutuksen muutosta varten.

Ilmoita osoitteenmuutoksesta

Ohjeet kuolinpesän vakuutusasioiden hoitoon.

Läheisen menehtyminen

Katso ohjeet kuolinpesän käytännön asioiden hoitamiseen.

Kun läheinen ihminen kuolee, on surun keskellä hoidettava myös paljon käytännön asioita. Vakuutusasioiden hoitamisella ei onneksi ole kiire. Jotta voit hoitaa menehtyneen vakuutusasioita, sinun täytyy toimittaa Turvaan asianmukaiset dokumentit.

Ohjeet kuolinpesän hoitajalle

Maksuhäiriömerkintä voi olla esteenä vakuutuksen myöntämiselle.

Maksuhäiriömerkintä

Miksi luottotietoni tarkastetaan? Vaikuttaako maksuhäiriömerkintä vakuutusten myöntämiseen?

Turva selvittää aina vakuutushakemuksen käsittelyn yhteydessä vakuutuksen hakijan luottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteristä. Rekisterissä oleva maksuhäiriömerkintä voi olla esteenä vapaaehtoisen vakuutuksen myöntämiselle tai edellyttää lakisääteisen vakuutuksen myöntämisessä vuoden etukäteismaksua. Lisätietoa maksuhäiriömerkinnästä ja sen vaikutuksista vakuutuksen myöntämiselle saat FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan oppaasta.

Haluatko irtisanoa vakuutuksen? Katso ohjeet.

Irtisano vakuutus

Haluatko irtisanoa vakuutuksen? Katso ohjeet.

Mikäli olet aikeissa irtisanoa Turvan vakuutuksen, olethan ensin yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 01019 5110, jotta voimme kartoittaa tilanteesi ja keskustella siihen liittyvistä vaihtoehdoista.

Vakuutusten irtisanominen