Asiointi eri tilanteissa
Vahinkokäsittelyajat
Mietityttääkö, missä vahinkoilmoituksesi menee?
Katso ajantasaiset tiedot vahinkojen käsittelyajoista.
Valtakirja
Valtakirjalla voit valtuuttaa toisen henkilön toimimaan puolestasi vakuutusasioissa.
Jos haluat valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan vakuutus- tai korvausasioitasi Turvan kanssa, voit antaa hänelle valtakirjan. Valtakirja tarvitaan, koska laissa määrätään vakuutussalaisuudesta. Voit tehdä uuden valtakirjan tai peruuttaa antamasi valtakirjan kätevästi verkossa.
Osoitteenmuutos
Oletko muuttanut tai muuttamassa? Tee osoitteenmuutos kotivakuutusta varten kätevästi verkossa.
Saamme uuden postiosoitteen tietoomme suoraan väestörekisterikeskuksesta ellei uusi osoite ole salainen tai väliaikainen.
Jos sinulla on kotivakuutus Turvassa, tarvitsemme sinulta uuden asuntosi tiedot kotivakuutuksen muutosta varten.
Lähdössä matkalle?
Oletko lähdössä matkalle? Tarvitsetko matkavakuutus- tai viisumitodistuksen tai vihreän kortin?
Matkalle lähtiessä on hyvä varmistaa, että matkavakuutusasiat ovat kunnossa. Matkavakuutuskortin löydät näppärästi TaskuTurva-mobiilisovelluksesta tai verkkopalvelusta. Viisumitodistuksen voit tilata lomakkeen kautta.
Lähdetkö matkalle autolla? Katso vinkit ulkomailla autoiluun ja ohjeet mukaan otettavien todistusten tilaamiseen. Voit myös tilata vihreän kortin kätevästi verkosta.
Läheisen menehtyminen
Katso ohjeet kuolinpesän käytännön asioiden hoitamiseen.
Kun läheinen ihminen kuolee, on surun keskellä hoidettava myös paljon käytännön asioita. Vakuutusasioiden hoitamisella ei onneksi ole kiire. Jotta voit hoitaa menehtyneen vakuutusasioita, sinun täytyy toimittaa Turvaan asianmukaiset dokumentit.
Laskut
Mistä löydän laskuni? Miksi laskuni näkyy avoimena, vaikka juuri maksoin sen?
Katso vastaukset näihin ja muihin useimmin kysyttyihin kysymyksiin laskuihin liittyen.
Paperiton palvelu ja e-lasku
Joko sinulla on käytössäsi paperiton palvelu ja e-lasku?
Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu + e-lasku. Tällä yhdistelmällä vakuutuspaperisi ovat tallessa Turvan verkkopalvelussa ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi.
Maksuhäiriömerkintä
Miksi luottotietoni tarkastetaan? Vaikuttaako maksuhäiriömerkintä vakuutusten myöntämiseen?
Turva selvittää aina vakuutushakemuksen käsittelyn yhteydessä vakuutuksen hakijan luottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteristä. Rekisterissä oleva maksuhäiriömerkintä voi olla esteenä vapaaehtoisen vakuutuksen myöntämiselle tai edellyttää lakisääteisen vakuutuksen myöntämisessä vuoden etukäteismaksua. Lisätietoa maksuhäiriömerkinnästä ja sen vaikutuksista vakuutuksen myöntämiselle saat FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan oppaasta (pdf).
Anna palautetta
Haluatko antaa meille risuja tai ruusuja? Palautteesi on meille tärkeää.
Kerro, miten palvelumme on auttanut sinua. Sujuiko hyvin vai jäitkö kaipaamaan parempaa kokemusta? Arvostamme reipastakin perusteltua kritiikkiä, jotta voimme ottaa opiksi ja kehittyä.
Liitteiden toimittaminen
Ongelmia liitteiden toimittamisessa? Katso ohjeet.
Lähetäthän liitteitä tai lisäselvityspyyntöjä vain pyydettäessä. Löydät ohjeet liitteiden toimittamiseen alta.
Yleiset ongelmatilanteet
Törmäsitkö ongelmaan esimerkiksi verkkopalveluun kirjautumisessa?
Katso ohjeet tähän ja muihin yleisiin ongelmatilanteisiin liittyen.
Irtisano vakuutus
Haluatko irtisanoa vakuutuksen? Katso ohjeet.
Mikäli olet aikeissa irtisanoa Turvan vakuutuksen, olethan ensin yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 01019 5110, jotta voimme kartoittaa tilanteesi ja keskustella siihen liittyvistä vaihtoehdoista.