Sivuston ohjeet

Verkkopalvelut

Asioi turvallisesti kanssamme. Lue, mitä me teemme turvallisuuden hyväksi ja kuinka voit itse vaikuttaa verkkoasiointisi turvallisuuteen.

Verkkoturvallisuus

Yhteyden katkeaminen

Yhteytesi verkkopalveluun suljetaan verkkokaupassa automaattisesti 30 minuutin kuluttua, jos verkkopalvelua ei käytetä ja olet unohtanut lopettaa istunnon.

Sähköpostin käyttö

Palvelemme myös sähköpostitse. Turvan sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)turva.fi. Jos asiasi on kiireellinen, kannattaa soittaa tai kirjautua verkkopalveluun ja lähettää viesti asiakaspalveluumme siellä.

Avoimen sähköpostin luottamuksellisuutta ei voida taata. Avoimessa tietoverkossa on vältettävä arkaluontoisten tai muuten luottamuksellisten tietojen lähettämistä.

Lähetämme asiakkaan pankki- ja vakuutussalaisuuden piiriin kuuluvia tietoja sähköpostitse vain asiakkaan suostumuksella. Tällaisten asioiden käsittelyyn suosittelemme kirjautumista verkkopalveluun, jolloin viestintä on suojattua.

Ne Turvan nettipalvelut, joissa kysytään tarkempia henkilötietoja, kuten henkilötunnusta, ovat SSL-salattuja.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä viestin perille saapumisesta.

Turva lähettää henkilöasiakkailleen sähköpostitse markkinointiviestejä vain, jos asiakas on antanut tähän suostumuksen.

Epäilyttävä sähköposti - Phishing

Phishing tarkoittaa käytäntöä, missä lähettäjä tekeytyy muun tahon edustajaksi ja yrittää valheellisen identiteetin turvin kalastaa asiakkaalta tietoja, esimerkiksi luottokortin numeroa. Sähköpostiviestissä saatetaan kehottaa asiakasta kirjautumaan Internet-sivulle, missä tietoja pyydetään antamaan.

Suosittelemme, että kirjaudut verkkopalvelun turva.fi-sivuilla olevan "Kirjaudu sisään" -linkin kautta. Jos käytät omaa kotikonettasi ja olet varma, että kukaan epäluotettava taho ei pääse tietoihisi käsiksi, voit tallentaa sisäänkirjautumissivun osoitteen suosikkeihisi.

Älä vastaa viesteihin, joiden alkuperästä et ole täysin varma. Älä missään tapauksessa anna pankki- tai vakuutusasiointiisi liittyvää tietoa sähköpostissa tai Internetissä. Tällaiset sähköpostit saattavat näyttää siltä, että ne tulisivat Turvan osoitteesta, mutta lähettäjä on voinut muokata lähettäjäkentän näyttämään Turvan sähköpostiosoitteelta. Ole tarkkana siis myös viestin sisällön suhteen ja mieti, minkälaisia viestejä yleensä saat Turvasta.

Turva ei koskaan pyydä sähköpostitse verkkopalvelun tai korttien tunnuslukuja eikä muita henkilökohtaisia tietojasi. Verkkopankkitunnuksia käytetään vain Turvan verkkopalveluun sisäänkirjautumiseen tai tapahtuman vahvistamiseen. Tunnuslukuja käytetään myös asiakkaan tunnistamiseen puhelinpalvelussa. Silloin pankille annetaan vain osa käyttäjätunnuksesta ja yksi kertakäyttöinen salasana, jota ei sen jälkeen pysty asiakas eikä Turva käyttämään.

Jos olet epävarma saamasi viestin lähettäjästä tai epäilet antaneesi tietoja väärälle taholle, soita heti Turvaan numeroon 01019 5110.

Ilmoita tietoturvapoikkeamasta

Turva suhtautuu erittäin vakavasti tietoturvaan. Pyrimme suojaamaan kaikkia palveluitamme, asiakkaitamme ja asiakkaittemme tietoja asianmukaisella tavalla. Tietoturvan tarkastaminen Turvan palveluissa on laaja-alaista ja prosessi on jatkuva.

Otamme vastaan tietoturvaan liittyviä ilmoituksia sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu(at)turva.fi. Jotta voisimme käsitellä tähän osoitteeseen tulleita viestejä haavoittuvuuksista tai tietoturvaongelmista tehokkaasti, on olennaista että ongelman raportoija ilmoittaa meille ainakin seuraavat asiat:

  • Osoite jossa haavoittuvuus on havaittu
  • Tapa jolla haavoittuvuus voidaan todentaa
  • Ilmoittajan yhteystiedot (sähköpostiosoite)
  • Muut haavoittuvuuteen liittyvät tärkeät tiedot (esim. kuvaruutukaappaukset)

Pyrimme olemaan haavoittuvuuden raportoijaan yhteydessä mahdollisimman pian raportin vastaanottamisen jälkeen ja ylläpitämään kommunikaatiota havainnon selvittämisen ajan. Turva eskaloi tarvittaessa asian viestintäviraston CERT-FI toimintoon tai muihin viranomaisiin. Toivomme että raportoija ei julkista tai paljasta raportoituja havaintoja kolmansille osapuolille.

Haluamme korostaa, että asiakaspalvelu(at)turva.fi -osoitteessa otamme vastaan tietoturvaan ja haavoittuvuuksiin liittyviä havaintoja ja raportteja. Osoitteesta ei saa tietoturvaneuvontaa.

Turvan palveluita ei saa testata luvatta tai lainvastaisin keinoin (rikoslain 38 luku, §5-§8). Lainvastaisiksi keinoiksi lasketaan muun muassa sellaiset toimet joissa asiakkaidemme tiedot vaarantuvat tai palveluittemme jatkuvuus vaarantuu. Mahdolliset väärinkäytökset tutkitaan aina.

SSL-salaus

Sivut käyttävät SSL-salaustekniikkaa (Secure Socket Layer) kaikkialla, täten suojaamme istuntosi alusta asti. SSL-salaus on hyvin turvallinen suojaustekniikka, joka mahdollistaa suojatun yhteyden käyttäjän selaimen ja Turvan palvelimen välille. Suojaus turvaa verkon yli lähetettävän tiedon niin, että ulkopuoliset henkilöt eivät saa kaapattua luottamuksellisia tietoja. SSL-salaus on yleensä selaimissa oletusarvoisesti päällä.

Salatun yhteyden muodostumisen havaitsee yleensä “lukkokuvakkeesta”, joka ilmestyy ala- tai yläpalkkiin. Uusimmissa selaimissa lukkokuvaketta ei ole, vaan osoitekenttä muuttuu vihreäksi, kun yhteys on salattu. Osoitteen alku on suojatussa yhteydessä muodossa https://