Askarruttaako jokin TaskuTurvassa?

Askarruttaako jokin TaskuTurvassa? Katso usein kysytyt kysymykset.

Tältä sivulta löydät vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Jollet löydä vastausta sinua askarruttavaan asiaan, asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään myös TaskuTurvaan liittyvissä asioissa numerossa 01019 5110.

Vakuutuksiin liittyvät kysymykset

Näkyvätkö henki- ja eläkevakuutukseni TaskuTurvassa?
Emme ainakaan toistaiseksi saa TaskuTurvaan reaaliaikaisesti tietoa Elosta tai HenkiTapiolasta, siksi henki- ja eläkevakuutuksesi eivät näy Tasku Turvassa.

Minulla on määräaikainen matkavakuutus Turvasta. Miksi se ei näy TaskuTurvassa?
Määräaikainen matkavakuutus ei näy tällä hetkellä TaskuTurvassa.

Mitkä vakuutukset näkyvät TaskuTurvassa?
TaskuTurvassa näkyvät ne henkilökohtaiset vakuutuksesi, joissa olet vakuutuksenottaja, vakuutuksen hoitaja tai vakuutettu. Jos olet saanut valtakirjan joko vakuutus- tai vakuutus- ja korvausasioiden hoitoon toiselta henkilöltä, näkyvät myös toisen henkilön vakuutukset omassa TaskuTurvassasi.

Miksi minulla ei näy suorakorvauskortteja?
Suorakorvauskortit tulevat näkyviin vain siinä tapauksessa, että sinulla on laajan tason kotivakuutus, lasivakuutus kaskovakuutuksella tai lapsellasi on 1.6.2008 jälkeen otettu Junioriturva Plus -vakuutus. Jos et ole edellämainituissa vakuutuksissa vakuutuksenottaja, vakuutuksen hoitaja tai vakuutettu, voit nähdä ne TaskuTurvassa, jos olet vakuutuksenottajalta valtakirjan. Silloin kun valtakirja on annettu vain vakuutusasioiden hoitoon, näkyvät vakuutusten tiedot, mutta ei suorakorvauskortteja. Jos haluat myös suorakorvauskortit näkyviin, sinun tulee pyytää vakuutuksen ottajalta valtakirja vakuutus- ja korvausasioiden hoitoon.

Sovelluksen käyttöön liittyvät kysymykset

Miksi asiakkaan täytyy tunnistautua pankkitunnuksilla?
Pankkitunnuksilla pitää tunnistautua ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Näin varmistamme, että asiakkaidemme tiedot ovat turvassa. Jatkossa TaskuTurva pyytää sinua tunnistautumaan verkkopankkitunnuksilla kuuden kuukauden välein turvallisuutesi varmistamiseksi.

Voiko TaskuTurvan ensimmäisessä kirjautumisessa käyttää mobiilivarmennetta?
TaskuTurvaan, kuten kaikkiin muihinkin Turvan verkkopalveluihin, voi kirjautua mobiilivarmenteella. Osuuspankki tarjoaa mobiilivarmennuksen kaikille asiakkaillemme riippumatta siitä, onko Osuuspankin asiakas vai ei. Mobiilivarmennetta pääsee käyttämään näpäyttämällä Osuuspankin ikonia ja siirtymällä avautuvasta näkymästä "Tunnistaudu mobiilivarmenteella"-linkkiä pitkin eteenpäin. Mobiilivarmenteen saat käyttöösi omalta operaattoriltasi.

Miksi sovelluskauppa pyytää minulta luottokorttini tiedot? Maksaako TaskuTurva jotain?
Luottokortin tietojen pyytäminen ei liity TaskuTurvaan mitenkään, sillä TaskuTurva on ilmainen sovellus. Voit ohittaa luottokorttitietojen antamisen Ohita-linkistä. Sovelluskauppa pyytää automaattisesti luottokorttisi tietoja, jotta se voi veloittaa sinua siinä tapauksessa, jos joskus ostat sovelluskaupasta jonkin toisen, maksullisen sovelluksen.

Miten sormenjälkitunnistus toimii?
Uusimmissa iPhone- ja Android-puhelimissa on sormenjälkitunnistus mukana. TaskuTurva havaitsee, mikäli sellainen löytyy ja onko se kenties käytössä jo. Näin käyttäjä voi käyttää samaa puhelimen ominaisuutta myös TaskuTurvan avaamisessa.

Kuinka paljon TaskuTurva vie tilaa? Käyttääkö TaskuTurva paljon akkua?
Sovellus on pienikokoinen, joten se ei vie paljon tilaa. Sovellus kuluttaa akkua, kun se hakee tietoja verkosta. Akun käyttö on siis vähäistä.

Uskaltaako TaskuTurvaa käyttää ulkomailla? Toimiiko TaskuTurva myös offlinessa?
TaskuTurvaa voi huoletta käyttää myös ulkomailla, koska se toimii offline-tilassa. Jos verkkoyhteyttä ei ole, sovellus näyttää viimeiset voimassa olevat tiedot ja käyttäjälle näkyy ilmoitus, että uusimpia tietoja ei voitu hakea. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla puhelimessa pitää olla yhteys verkkoon, joten lataathan TaskuTurvan jo ennen matkalle lähtöä.

Asiakasviestintään ja asiakastietoihin liittyvät kysymykset

Päivittyykö TaskuTurvassa annettu liittotieto Turvan asiakasjärjestelmiin?
Kyllä, jos TaskuTurvan käyttäjä on jo ennestään Turvan asiakas.

Voiko liittojäsenetkin ladata sovelluksen?
Voivat. Ammattiliiton jäsenet näkevät TaskuTurvassa liiton jäsenilleen Turvasta ottaman vakuutusturvan. Jos ammattiliitto on vakuuttanut jäsenensä Turvassa matkavakuutuksella, näkyy TaskuTurvassa myös matkavakuutuskortti.

Miten Turva voi olla yhteydessä asiakkaisiin TaskuTurvan avulla?
Turva voi lähettää TaskuTurvan ladanneille asiakkailleen viestejä suoraan TaskuTurvaan. Voit milloin tahansa kieltää viestien vastaanottamisen omista asetuksistasi. Viestit kannattaa kuitenkin hyväksyä, sillä niistä saat hyödyllistä tietoa, esimerkiksi tiedon tuotteiden ja palveluiden parannuksista.

Voiko TaskuTurvalla lähettää viestin Turvaan tai varata aikaa tapaamiseen?
TaskuTurvan kautta ei voi lähettää viestiä Turvaan. TaskuTurvasta löytyy ohjaus verkkopalveluun, joten sitä kautta voit lähettää suojatun viestin Turvaan. TaskuTurvasta löytyy myös linkki ajanvaraukseen. Ajanvarauslomake toimii myös mobiilissa.

Jos TaskuTurvan lataaja ei ole Turvan asiakas, välittyvätkö hänen tietonsa Turvan asiakasjärjestelmiin?
Ei.


Tutustu TaskuTurvaan