Käy lääkärissä1.
Jos matkasi peruuntuu sairauden tai tapaturman vuoksi, käy lääkärin vastaanotolla tai ole yhteydessä etälääkäriin. Lääkärikäynnistä aiheutuvat kustannukset eivät ole matkustajavakuutuksesta korvattavia. Ilmoita matkanjärjestäjälle2.
Ilmoita peruutuksesta matkanjärjestäjälle tai kuljetusyhtiölle ja hae ensin korvausta heiltä. Tee vahinkoilmoitus3.
Ilmoita vahingosta verkkopalvelussa. Vahingon käsittely4.
Ulkomaan matkalla1.
Jos ulkomaan matkasi keskeytyy tai alkuperäinen matkasuunnitelmasi muuttuu sinulle tai lähiomaisellesi sattuneen vakavan sairauden, tapaturman tai lähiomaisen kuolemantapauksen vuoksi, ota yhteyttä SOS matkahätäpalveluun . Hätäpalvelu palvelee suomen kielellä 24 h vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.+358 1019 5111 Kotimaan matkalla2.
Kotimaan matkalla maksa ylimääräiset kustannukset ja hae niistä jälkikäteen korvausta Turvasta. Tee vahinkoilmoitus3.
Ilmoita vahingosta ja hae korvausta Turvan verkkopalvelusta. Vahingon käsittely4.
Hae korvausta matkanjärjestäjältä1.
Hae ensin korvausta matkanjärjestäjältä, mikäli myöhästyminen johtuu heistä riippuvista syistä. Tee vahinkoilmoitus2.
Ilmoita vahingosta Turvan verkkopalvelussa. Vahingon käsittely3.