Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
FI
VakuutuksetAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutAsiakkaalle
EtusivuVakuutuksetAjoneuvotAutoMoottoripyöräMopo tai skootteriMatkailuautoAsuntovaunuPeräkärryLiikennevakuutusMuut ajoneuvotKevyt sähköajoneuvoNäytä kaikki ajoneuvovakuutuksetKotiTerveysVauvavakuutusTapaturmavakuutusSairauskuluvakuutusLapsivakuutusUrheiluvakuutusTalkoovakuutusNäytä kaikki terveysvakuutuksetMatkaHenkiLemmikkiKoiravakuutusKissavakuutusKatso kaikki lemmikkivakuutuksetVeneMetsäAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutEdut ja kampanjatKaveri TurvaanArvontaAsiakkaalleIlmoita vahingostaOta yhteyttäUsein kysyttyäLaskutusasiatAsioi digissäOmat vakuutuksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
VakuutuksetAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutAsiakkaalle
Valitse sivu
Myöhästyminen, peruuntuminen ja keskeytyminen järjestömatkalla
Vahingon käsittelyKun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
MyöhästyminenMatkalta myöhästyminen tarkoittaa sitä, ettet ehdi lentokoneeseen, laivaan, linja-autoon tai junaan alkuperäisen matkasuunnitelmasi mukaisesti.Matkalta myöhästyminen korvataan muun muassa silloin, kun matkalla käyttämäsi yleisen kulkuneuvon kulku estyy poikkeavan säätilan tai teknisen vian vuoksi tai käyttämäsi yksityinen kulkuneuvo joutuu liikennevahinkoon, joka pakottavasti estää matkasi jatkamisen. Matkalta myöhästymisen vuoksi korvataan muun muassa ylimääräiset matka- ja majoituskustannukset.Toimi näin
  1. 1. Hae korvausta matkanjärjestäjältä
    Hae ensin korvausta matkanjärjestäjältä, mikäli jatkoyhteydeltä myöhästyminen johtuu heistä riippuvista syistä.
  2. 2. Tee vahinkoilmoitus
    Tee vahinkoilmoitus sähköisellä lomakkeella. Lisää hakemuksen liitteeksi ammattiliitoltasi vahvistus järjestömatkaan tai -tilaisuuteen osallistumisesta.Tee vahinkoilmoitus
  3. 3. Vahingon käsittely
    Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
PeruuntuminenMatkustajavakuutuksesta korvataan matkan peruuntuminen silloin, kun se on aiheutunut vakuutetun tai lähiomaisen vakavasta ja äkillisestä sairastumisesta, tapaturmasta tai kuolemasta tai vakuutetun Suomessa olevaan omaisuuteen kohdistuneesta merkittävästä vahingosta, kuten vesi- tai palovahingosta. Matkan peruuntumisesta korvataan se osuus matkan hinnasta, jota matkanjärjestäjä ei ole velvollinen palauttamaan.Toimi näin
  1. 1. Käy lääkärissä
    Jos matkasi peruuntuu sairauden tai tapaturman vuoksi, käy lääkärin vastaanotolla tai ole etäyhteydessä lääkäriin. Lääkärikäynnistä aiheutuvat kustannukset eivät ole matkustajavakuutuksesta korvattavia.
  2. 2. Ilmoita matkanjärjestäjällle
    Ilmoita peruutuksesta matkanjärjestäjälle tai kuljetusyhtiölle ja hae ensin korvausta heiltä.
  3. 3. Tee vahinkoilmoitus
    Jos olet itse maksanut matkan kuluja, hae korvausta verkkopalvelussa. Jos liitto, alayhdistys tai ammattiosasto on vastannut matkan järjestämisestä ja maksanut kustannukset, ammattiliitto voi hakea korvausta sähköisellä lomakkeella.

    Kirjaudu verkkopalveluun
  4. 4. Vahingon käsittely
    Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
KeskeytyminenMatkustajavakuutuksesta korvataan matkan keskeytyminen silloin, kun se on aiheutunut vakavasta matkasairaudestasi tai matkatapaturmastasi, lähiomaisesi vakavasta ja odottamattomasta sairastumisesta, tapaturmasta tai kuolemasta tai Suomessa olevaan omaisuuteesi kohdistuneesta merkittävästä vahingosta, kuten vesi- tai palovahingosta. Toimi näin
  1. 1. Ulkomaan matkalla ota yhteys SOS Internationaliin
    Jos järjestötehtävämatkasi keskeytyy ulkomailla edellä mainituista syistä, ota yhteyttä yhteistyökumppaniimme SOS Internationaliin. Suomenkielinen hätäpalvelu palvelee sinua ympäri vuorokauden jokaisena viikonpäivänä numerossa +358 1019 5111.
  2. 2. Kotimaan matkalla
    Jos vahinko on sattunut kotimaan matkalla, maksa ylimääräiset kulut ensin itse ja hae niistä sitten korvausta Turvasta.
  3. 3. Tee vahinkoilmoitus
    Ilmoita vahingosta verkkopalvelussa. Liitä vahinkoilmoitukselle ammattiliitostasi vahvistus järjestömatkaan tai -tilaisuuteen osallistumisesta. Jos olet maksanut itse hoitokuluja, voit hakea niistä korvausta verkkopalvelussa.Kirjaudu verkkopalveluun
  4. 4. Vahingon käsittely
    Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
Usein kysyttyä
Järjestötehtäviä ovat liiton järjestämät kokoukset, koulutustilaisuudet, seminaarit, kesä- ja talvipäivät ja muut vastaavat tapahtumat.
Matkalta myöhästyminen tarkoittaa sitä, ettet ehdi lentokoneeseen, laivaan, linja-autoon tai junaan alkuperäisen matkasuunnitelmasi mukaisesti.
Matkan keskeytymisestä korvataan muun muassa ylimääräiset matka- ja majoituskustannukset.
Ammattiliiton edustaja voi hakea kuluja täyttämällä lomakkeen.
Tee vahinkoilmoitus
Vai etsitkö näitä?
VerkkopalveluVerkkopalvelussa tarkastelet vakuutustesi tietoja ja laskujasi, ilmoitat vahingosta tai viestittelet kanssamme.Tutustu verkkopalveluun
Kohti kestäviä valintojaHaluamme sitoutua ympäristötyöhön, jolla on vaikutusta.Lue kestävistä valinnoista
Mutkattomasti paras vakuutusyhtiö!Suomen tyytyväisimmät asiakkaat Turvassa jo 13. kerran.Tutustu Turvan palveluun
Ammattiliiton jäsenelleIlmoita vahingostaJärjestömatkan peruuntuminen, keskeytyminen tai myöhästyminenHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn