Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
FI
VakuutuksetAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutAsiakkaalle
EtusivuVakuutuksetAjoneuvotAutoMoottoripyöräMopo tai skootteriMatkailuautoAsuntovaunuPeräkärryLiikennevakuutusMuut ajoneuvotKevyt sähköajoneuvoNäytä kaikki ajoneuvovakuutuksetKotiTerveysVauvavakuutusTapaturmavakuutusSairauskuluvakuutusLapsivakuutusUrheiluvakuutusTalkoovakuutusNäytä kaikki terveysvakuutuksetMatkaHenkiLemmikkiKoiraKissaKatso kaikki lemmikkivakuutuksetVeneMetsäAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutEdut ja kampanjatKaveri TurvaanArvontaAsiakkaalleIlmoita vahingostaOta yhteyttäUsein kysyttyäLaskutusasiatAsioi digissäOmat vakuutuksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
VakuutuksetAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutAsiakkaalle
Valitse sivu
Liiton jäsenen lapsen sairastuminen tai tapaturma matkalla
Vahingon käsittelyKun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
Toimi näin
  1. 1. Varaa aika lääkäriin
    Varaa aika lääkärin vastaanotolle Pihlajalinnaan. Voit asioida myös Terveystalossa tai muissa hoitolaitoksissa. Vakuutus korvaa myös etälääkärin vastaanoton.
  2. 2. Lääkärikulut
    Yksittäiset lääkärikäynnit, laboratorio-, ultraääni- ja röntgentutkimukset tulee ensin maksaa itse. Muista ottaa yksityiselle hoitolaitokselle mukaan lapsen Kela-kortti.
  3. 3. Ilmoita vahingosta
    Ilmoita vahingosta ja hae korvausta täyttämällä vahinkoilmoitus.Tee vahinkoilmoitus
  4. 4. Maksusitoumus
    Kalliimpia toimenpiteitä ja magneettitutkimuksia varten tarvitset maksusitoumuspäätöksen. Maksusitoumuspyynnön Turvaan tekee hoitava lääkäri. Tapaturmavamman hoitamiseksi maksusitoumus voidaan myöntää myös fysikaaliseen hoitoon. Saat päätöksen maksusitoumuksesta viikon kuluessa.
  5. 5. Vahingon käsittely
    Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
  1. 1. Etsi hoitolaitos
    TaskuTurva –mobiilisovelluksestamme näet matkakohteesi hoitolaitoskumppanit. Voit myös hakeutua matkanjärjestäjäsi suosittelemaan hoitolaitokseen. Hoitolaitoksessa näytettävä matkavakuutuskortti löytyy myös TaskuTurvasta.Lataa TaskuTurva

  2. 2. Matkahätäpalvelu
    Jos matkustatte yleisimpien turistikohteiden ulkopuolella tai Yhdysvalloissa tai lapsellesi on sattunut matkallasi vakava tapaturma tai sairastuminen, ota yhteyttä SOS matkahätäpalveluun +358 1019 5111. Hätäpalvelu auttaa erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa tai jos kaipaat apua hoidon saamiseksi. SOS matkahätäpalvelu palvelee suomen kielellä 24 h vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä.
  3. 3. Jatkokulut Suomessa
    Matkan jälkeen Suomessa aiheutuvat hoitokulut tulee maksaa ensin itse. Tee korvaushakemus aiheutuneita kuluista. Kalliimpia toimenpiteitä ja magneettitutkimuksia varten tarvitset maksusitoumuspäätöksen. Maksusitoumuspyynnön Turvaan tekee hoitava lääkäri. Tapaturmavamman hoitamiseksi maksusitoumus voidaan myöntää myös fysikaaliseen hoitoon. Saat päätöksen maksusitoumuksesta viikon kuluessa.
Usein kysyttyä
Matkavakuutus korvaa myös etälääkärin vastaanoton. Etälääkäripalveluista saat tarkempaa tietoa hoitolaitosten sivuilta.
TaskuTurva-mobiilisovelluksesta löydät ulkomaan hoitolaitoshaun, josta voit katsoa sopivan hoitolaitoksen lähelläsi. Voit myös soittaa matkahätäpalveluun SOS Internationaliin. Suomenkielinen hätäpalvelu palvelee sinua ympäri vuorokauden jokaisena viikonpäivänä numerossa +358 1019 5111.