Matkan peruuntuminen, keskeytyminen tai matkalta myöhästyminen
Katso toimintaohjeet, jos matka on peruuntunut tai keskeytynyt, tai olet myöhästynyt matkalta.
Vahingon käsittely
Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä.
Matkan peruuntuminen
Matkustajavakuutukseen kuuluu peruuntumisturva, josta maksamme korvausta, jos et pääse lähtemään etukäteen maksamallesi matkalle ja tähän on jokin vakuutusehtojen mukainen pakottava syy. Pakottava syy voi olla esimerkiksi oma tai lähiomaisen äkillinen, odottamaton sairaus, tapaturma tai kuolema. Huomioithan, että lakkotilanteesta johtuva peruuntuminen ei ole vakuutuksesta korvattava vahinko. Matkan peruuntumisturva on voimassa, jos vakuutus on otettu viimeistään kolme vuorokautta ennen matkan alkamista. Matkan peruuntumisesta korvataan se osuus matkan hinnasta, jota matkanjärjestäjä ei ole velvollinen palauttamaan.
Toimi näin
1. Käy lääkärissäJos matkasi peruuntuu sairauden tai tapaturman vuoksi, käy lääkärin vastaanotolla tai ole yhteydessä etälääkäriin. Lääkärikäynnistä aiheutuvat kustannukset eivät ole matkustajavakuutuksesta korvattavia.
2. Ilmoita matkanjärjestäjälleIlmoita peruutuksesta matkanjärjestäjälle tai kuljetusyhtiölle ja hae ensin korvausta heiltä.
3. Tee vahinkoilmoitusIlmoita vahingosta verkkopalvelussa.
4. Vahingon käsittelyKun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä.
Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä .
Matkan keskeytyminen
Matkustajavakuutukseen kuuluu keskeytymisturva, josta maksamme korvausta, jos jo alkanut matkasi keskeytyy vakuutusehtojen mukaisesta pakottavasta syystä. Pakottava syy voi olla esimerkiksi oma tai lähiomaisen äkillinen, odottamaton sairaus, tapaturma tai kuolema.
Matkan keskeytyessä vakuutuksesta voidaan korvata ylimääräisiä matka- ja majoituskuluja sekä menetettyjä matkapäiviä.
Toimi näin
1. Ulkomaan matkallaJos ulkomaan matkasi keskeytyy tai alkuperäinen matkasuunnitelmasi muuttuu sinulle tai lähiomaisellesi sattuneen vakavan sairauden, tapaturman tai lähiomaisen kuolemantapauksen vuoksi, ota yhteyttä SOS matkahätäpalveluun
+358 1019 5111 . Hätäpalvelu palvelee suomen kielellä 24 h vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.2. Kotimaan matkallaKotimaan matkalla maksa ylimääräiset kustannukset ja hae niistä jälkikäteen korvausta Turvasta.
3. Tee vahinkoilmoitusIlmoita vahingosta ja hae korvausta Turvan verkkopalvelusta.
4. Vahingon käsittelyKun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä.
Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä .
Matkalta myöhästyminen
Voit hakea korvausta matkustajavakuutuksesta, jos myöhästyt etukäteen varatulta jatkoyhteydeltä luonnonmullistuksen, sääesteen, teknisen vian tai liikenneonnettomuuden takia. Huomioithan, että lentokenttien ruuhkista tai lakkotilanteesta johtuva myöhästyminen ei ole vakuutuksesta korvattava vahinko.
Toimi näin
1. Hae korvausta matkanjärjestäjältäHae ensin korvausta matkanjärjestäjältä, mikäli myöhästyminen johtuu heistä riippuvista syistä.
2. Tee vahinkoilmoitusIlmoita vahingosta Turvan verkkopalvelussa.
3. Vahingon käsittelyKun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä.
Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä .
Usein kysyttyä
Kun teet vahinkoilmoituksen, ethän liitä mukaan kuitteja tai tapahtumaan liittyviä asiakirjoja. Säilytä ne kuitenkin itselläsi vuoden ajan. Jos tarvitsemme niitä, otamme sinuun yhteyttä.
Voit ilmoittaa kuluja
Voit ilmoittaa jatkokuluja