<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/turva-chat.css"/>
Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Turvan verkkopalvelu yrityksille

Turvan verkkopalvelu on maksuton kaikille Turvan yritysasiakkaille. Palvelun voivat ottaa käyttöön kaikki y-tunnukselliset yritykset. Palvelussa näkyvät yrityksen vakuutukset ja siellä voi hoitaa yrityksen vakuutus- ja korvausasioita.

Uusi yritysten verkkopalvelu

Uudistamme verkkopalveluamme ja hetken aikaa käytössä on sekä uusi palvelu että vanha palvelu. Ensimmäisessä vaiheessa uudessa verkkopalvelussa päivittyvät etusivu sekä verkkopalvelun käyttäjähallinta ja valtuutusten hallinta. Yritysasiakkaana voit muun muassa tarkastella yritystietojasi, ylläpitää annettuja valtakirjoja, viestitellä kanssamme chatin avulla ja katsella uutta työtapaturmavakuutuksen vahinkoraporttia. Lue lisää uudistuksesta .

Toimi näin

  1. 1.

    Saat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen . Ennen verkkopalvelusopimuksen tekoa on hyvä varmistua, että selaimen evästeet on nollattu.

    1. Voit tehdä verkkopalvelusopimuksen sähköisesti . Huomaa, että yrityksen verkkopalvelusopimuksen voi tehdä vain henkilö, jolla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus.

    Sopimuksen tekemiseen tarvitset
    - henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset
    - yrityksen Y-tunnuksen.

    Tutustu verkkopalvelun sopimusehtoihin .

    2. Saat sähköpostiviestin, kun palvelu on käytössäsi.

    3. Pääkäyttäjä voi tämän jälkeen kirjautua palveluun ja lisätä uusia käyttäjiä:

    Valitse etusivulta Käyttäjähallinta, ja valitse Lisää uusi käyttäjä.

    Kun lisäät käyttäjän, tarvitset lisättävästä käyttäjästä
    - nimen
    - sähköpostiosoitteen
    - puhelinnumeron
    - henkilötunnuksen.

    Jos käyttäjällä ei ole suomalaista henkilötunnusta, tarvitset hänen syntymäaikansa ja kansalaisuuden. Tämä toiminnallisuus toimii vain silloin kun lisäät yhden uuden käyttäjän.

    Käyttäjän lisäämisen yhteydessä voit myös valita käyttäjälle käyttöoikeusroolin. Kun olet lisännyt uuden käyttäjän tiedot, saa hän sähköpostiviestin, jonka kautta hän voi ottaa palvelun käyttöönsä. Jotta tämä onnistuu sujuvasti, yhteystietojen tulee olla oikein.

    4. Kun verkkopalvelu on käytössä, voi pääkäyttäjä valtuuttaa toisen yrityksen – esim. tilitoimiston – tai yksityishenkilön hoitamaan yrityksen vakuutusasioita verkkopalvelussa. Yrityksen voimassa olevat verkkovaltakirjat siirtyvät automaattisesti uuteen palveluun.

    Osa valtakirjoista saattaa vaatia erillistä hyväksyntää. Näet tiedon näistä valtakirjoista palvelun etusivulla.

    Sopimuksen tekeminen pdf-lomakkeella

    Jos yhtiömuoto on jonkin seuraavista:
    - verotusyhtymä
    - yksityinen elinkeinoharjoittaja (kun Y-tunnus ei ole rekisteröitynyt kaupparekisteriin)
    - muu yhdistys
    - säätiö
    - erityislainsäädäntöön perustuva yhdistys
    - evankelis-luterilainen kirkko
    - vakuutuskassa
    - kuntayhtymä
    - muu taloudellinen yhdistys
    - rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta
    - työttömyyskassa

    voit tehdä verkkopalvelusopimuksen pdf-lomakkeella.
    Kun allekirjoittajia on yksi, pdf-lomake löytyy täältä .
    Kun allekirjoittajia on kaksi, pdf-lomake löytyy täältä.

    Voit toimittaa täytetyn lomakkeen maksutta osoitteeseen:
    Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva
    Info 5055
    Tunnus 5003736
    00003 VASTAUSLÄHETYS

    Liitä mukaan asiakirja, josta selviää yhteisön nimenkirjoitusoikeus (esim. yhdistysrekisterin ote).

  2. 2.

    Jos olet jo tehnyt uuden sopimuksen, voit kirjautua palveluun omilla verkkopankkitunnuksillasi.

Vanha yritysten verkkopalvelu

Vanhaan palveluun voit kirjautua pankkitunnuksillasi tai käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka saat käyttöoikeushallitsijalta tai pääkäyttäjältä yritysten verkkopalvelusta.

Käyttäjätunnus tai salasana hukassa? Ota yhteyttä yrityksesi pääkäyttäjään tai käyttöoikeushallitsijaan. He voivat lähettää sinulle uudet tunnukset. Palveluun voi kirjautua myös omilla pankkitunnuksilla.

Huomioithan, että vanha yritysten verkkopalvelu sulkeutuu toukokuun lopussa.

Yleistä yritysasiakkaan verkkopalvelusta

  • Verkkopalvelu on käytettävissä ympäri vuorokauden joka päivä

  • Vakuutus- ja asiakastiedot ovat verkkopalvelussa ajantasaisia

  • Verkkopalvelun käyttö on asiakkaille täysin maksutonta

  • Verkkopalvelun kautta saat vahinkoasiat nopeammin vireille

Verkkopalvelussa voi

  • Ilmoittaa muutoksia asiakas- tai vakuutustietoihin ja olla yhteydessä Turvaan

  • Tulostaa vakuutuksen voimassaolo- tai maksutodistuksen

  • Ilmoittaa vahingosta

  • Maksaa avoimia laskuja, tarkastella jo maksettuja laskuja sekä pyytää maksuaikaa laskuihin, joiden eräpäivä ei ole vielä umpeutunut

Mikä on yritysten verkkopalvelu ja ketkä voivat ottaa sen käyttöönsä?

Yritysten verkkopalvelussa voi hoitaa vakuutusten vuosittaiset rutiinit ja ilmoittaa vahingosta. Voit myös lähettää viestejä suojatussa yhteydessä. Verkkopalvelun voi ottaa käyttöönsä yritys tai yrittäjä, jolla on Y-tunnus. Tämä koskee yhtiömuotoja:

  • osakeyhtiö ja julkinen osakeyhtiö

  • yksityinen elinkeinoharjoittaja (kun y-tunnus on rekisteröitynyt kaupparekisteriin)

  • kommandiittiyhtiö

  • yhdistys

  • avoin yhtiö

  • osuuskunta

  • pankki

  • vakuutusyhtiö.

Lisäksi henkilöllä tulee olla yrityksen nimenkirjoitusoikeus. Jos nimenkirjoitus oikeus on jaettu, tarvitsemme kaikilta allekirjoituksen.

Siitä henkilöstä joka ensimmäisenä allekirjoittaa verkkopalvelusopimuksen, tulee palvelun pääkäyttäjä. Verkkopalvelun pääkäyttäjä voi nimetä verkkopalveluun uusia käyttäjiä ja hallinnoida käyttöoikeuksia. Pääkäyttäjän voi myös myöhemmin muuttaa tai lisätä useamman pääkäyttäjän.

Verkkopalvelusopimuksen tekeminen

  1. 1.

    Voit tehdä verkkopalvelusopimus sähköisesti. Huomaa, että yrityksen verkkopalvelusopimuksen voi tehdä vain henkilö, jolla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus. Tutustu verkkopalvelun sopimusehtoihin .

    Sopimuksen tekemiseen tarvitset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset ja yrityksen Y-tunnuksen. Ennen verkkopalvelusopimuksen tekoa on hyvä varmistua, että selaimen evästeet on nollattu.

    Tee verkkopalvelusopimus sähköisesti .

  2. 2.

    Saat sähköpostiviestin, kun palvelu on käytössäsi.

  3. 3.

    Pääkäyttäjä voi tämän jälkeen kirjautua palveluun ja lisätä uusia käyttäjiä:

    Valitse etusivulta Käyttäjähallinta, ja valitse Lisää uusi käyttäjä.

    Kun lisäät käyttäjän, tarvitset lisättävästä käyttäjästä
    - nimen
    - sähköpostiosoitteen
    - puhelinnumeron
    - henkilötunnuksen.

    Jos käyttäjällä ei ole suomalaista henkilötunnusta, tarvitset hänen syntymäaikansa ja kansalaisuuden. Tämä toiminnallisuus toimii vain silloin kun lisäät yhden uuden käyttäjän.

    Käyttäjän lisäämisen yhteydessä voit myös valita käyttäjälle käyttöoikeusroolin. Kun olet lisännyt uuden käyttäjän tiedot, saa hän sähköpostiviestin, jonka kautta hän voi ottaa palvelun käyttöönsä. Jotta tämä onnistuu sujuvasti, yhteystietojen tulee olla oikein.

  4. 4.

    Kun verkkopalvelu on käytössä, voi pääkäyttäjä valtuuttaa toisen yrityksen – esim. tilitoimiston – tai yksityishenkilön hoitamaan yrityksen vakuutusasioita verkkopalvelussa. Yrityksen voimassa olevat verkkovaltakirjat siirtyvät automaattisesti uuteen palveluun.

    Osa valtakirjoista saattaa vaatia erillistä hyväksyntää. Näet tiedon näistä valtakirjoista palvelun etusivulla.

Sopimuksen tekeminen pdf-lomakkeella

Jos yhtiömuoto on jonkin seuraavista:

  • verotusyhtymä

  • yksityinen elinkeinoharjoittaja (kun Y-tunnus ei ole rekisteröitynyt kaupparekisteriin)

  • muu yhdistys

  • säätiö

  • erityislainsäädäntöön perustuva yhdistys

  • evankelis-luterilainen kirkko

  • vakuutuskassa

  • kuntayhtymä

  • muu taloudellinen yhdistys

  • rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta

  • työttömyyskassa

Voit tehdä verkkopalvelusopimuksen pdf-lomakkeella.
Kun allekirjoittajia on yksi, pdf-lomake löytyy täältä .
Kun allekirjoittajia on kaksi, pdf-lomake löytyy täältä

Voit toimittaa täytetyn lomakkeen maksutta osoitteeseen:
Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva
Info 5055
Tunnus 5003736
00003 VASTAUSLÄHETYS

Liitä mukaan asiakirja, josta selviää yhteisön nimenkirjoitusoikeus (esim. yhdistysrekisterin ote).

Näin allekirjoitat verkkopalvelusopimuksen

Jos yrityksessäsi on jo aloitettu verkkopalvelusopimuksen teko mutta sopimukseen tarvitaan lisää nimenkirjoitusoikeudellisten allekirjoituksia, pääset tästä allekirjoittamaan verkkopalvelusopimuksen .

Yritysten verkkopalvelussa voi hoitaa vakuutusten vuosittaiset rutiinit ja ilmoittaa vahingosta. Voit myös lähettää viestejä suojatussa yhteydessä. Tutustu verkkopalvelun sopimusehtoihin .

Tätä varten tarvitset

  • henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset

  • yrityksen Y-tunnuksen.

Saat sähköpostiviestin, kun palvelu on käytössäsi.

Lisätiedot ja neuvot

01019 5107

ma–pe klo 8–17

Turvan verkkopalvelussa täytettävien ilmoitusten ohjeet

Vakuutustodistus

  • Täytä vakuutustodistus, kun työntekijä on työtapaturman tai ammattitautiepäilyn vuoksi menossa hoitolaitokseen. Vakuutustodistuksen perusteella hoitolaitos voi lähettää annettuun hoitoon liittyvät laskut ja lääkärinlausunnot suoraan vakuutusyhtiöön.

  • Lomakkeelle täytetyistä tiedoista näytetään ennen lähettämistä yhteenveto, josta voi palata lomakkeelle muokkaamaan tietoja. Lomake lähetetään Turvaan Lähetä-painikkeella, jonka jälkeen näkyy vahvistussivu. Vahvistussivulta voi tulostaa palautuskuoren mahdollisten liitteiden lähettämiseksi Turvaan, sekä vakuutustodistuslomakkeen vahingoittuneelle henkilölle hoitolaitokseen vietäväksi.

  • Vakuutustodistuksen voi myös lähettää vakuutetun matkapuhelimeen tekstiviestinä, jolloin sitä ei tarvitse vahvistussivulta erikseen tulostaa.

  • Vakuutustodistuksen täyttöä ei voi jättää kesken, järjestelmään ei voi tallentaa luonnoksia.

  • Lähetetty vakuutustodistus löytyy verkkopalvelun etusivulta vahingoittuneen nimellä.

  • Vakuutustodistuksesta lähetetään lomakkeen jatkokäsittelijälle (palkanlaskija tai tapaturma-asioita hoitava taho) sähköpostiviesti tiedoksi tai myös esim. työsuojeluorganisaatiolle lisäämällä tiedoksisaaja-kenttään haluttu sähköpostiosoite.

Tapaturma- ja ammattitauti-ilmoitus

  • Tapaturma- ja ammattitauti-ilmoituksen pääsee täyttämään Lakisääteisen tapaturmavakuutuksen laajoilla käyttöoikeuksilla. Tapaturma- ja ammattitauti-ilmoitus on korvaushakemus, jolla vakuutuksenottaja hakee korvausta vakuutusyhtiöltään työtapaturman tai ammattitaudin johdosta.

  • Vahinkoilmoituksen ensimmäiselle sivulle syötetään vahingoittuneen henkilötunnus ja vahinkopäivä. Mikäli tietoja ei löydy, avautuu tapaturmailmoitus ilman pohjatietoa. Jos annetuilla tiedoilla löytyy keskeneräinen tapaturmailmoitus tai täytetty vakuutustodistus, olemassaolevat tiedot tuodaan vahinkoilmoitukselle. Kun tapaturma- ja ammattitauti-ilmoitus on muodostunut vakuutustodistuksella täytetyistä tiedoista vain vakuutusnumeroa voi muuttaa. Jos vahingoittuneelle haetaan päivärahakorvausta tai hänelle on aiheutunut sairaanhoitokuluja, lisää myös tilinumero vahingoittuneen tietoihin.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Laskutus ja verkko­maksaminen

Tarjoamme Turvan yritysasiakkaille mahdollisuuden vastaanottaa laskut Turvasta sähköisesti.

Ajoneuvo­palvelut

Lue yrityksen ajoneuvoihin liittyvistä palveluista, jotka voit hoitaa helposti verkossa.

Haluatko ilmoittaa vahingosta?

Katso ohjeet vahingon ilmoittamiseen ja korvauksen hakemiseen.