Ohjeita kirjautumiseen
Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla
Näin otat palvelun käyttöön
Jos olet tulossa palveluun ensimmäistä kertaa, tee ensin
Käyttäjätunnus tai salasana hukassa?
Ota yhteyttä yrityksesi pääkäyttäjään tai käyttöoikeushallitsijaan. He voivat lähettää sinulle uudet tunnukset. Palveluun voi kirjautua myös omilla pankkitunnuksilla.
Yleistä yritysasiakkaan verkkopalvelusta
-
Verkkopalvelu on käytettävissä ympäri vuorokauden joka päivä
-
Vakuutus- ja asiakastiedot ovat verkkopalvelussa ajantasaisia
-
Verkkopalvelun käyttö on asiakkaille täysin maksutonta
-
Verkkopalvelun kautta saat vahinkoasiat nopeammin vireille
Verkkopalvelussa voi
-
Ilmoittaa muutoksia asiakas- tai vakuutustietoihin ja olla yhteydessä Turvaan
-
Tulostaa vakuutuksen voimassaolo- tai maksutodistuksen
-
Ilmoittaa vahingosta
-
Maksaa avoimia laskuja, tarkastella jo maksettuja laskuja sekä pyytää maksuaikaa laskuihin, joiden eräpäivä ei ole vielä umpeutunut
-
Siirtyä samalla kirjautumisella Elon verkkopalveluun, josta löydät kaikki TyEL- ja YEL-vakuutusten hoitamiseen tarvittavat työkalut, lomakkeet ja tiedot
Turvan verkkopalvelussa täytettävien ilmoitusten ohjeet
Vakuutustodistus
-
Täytä vakuutustodistus, kun työntekijä on työtapaturman tai ammattitautiepäilyn vuoksi menossa hoitolaitokseen. Vakuutustodistuksen perusteella hoitolaitos voi lähettää annettuun hoitoon liittyvät laskut ja lääkärinlausunnot suoraan vakuutusyhtiöön.
-
Lomakkeelle täytetyistä tiedoista näytetään ennen lähettämistä yhteenveto, josta voi palata lomakkeelle muokkaamaan tietoja. Lomake lähetetään Turvaan Lähetä-painikkeella, jonka jälkeen näkyy vahvistussivu. Vahvistussivulta voi tulostaa palautuskuoren mahdollisten liitteiden lähettämiseksi Turvaan, sekä vakuutustodistuslomakkeen vahingoittuneelle henkilölle hoitolaitokseen vietäväksi.
-
Vakuutustodistuksen voi myös lähettää vakuutetun matkapuhelimeen tekstiviestinä, jolloin sitä ei tarvitse vahvistussivulta erikseen tulostaa.
-
Vakuutustodistuksen täyttöä ei voi jättää kesken, järjestelmään ei voi tallentaa luonnoksia.
-
Lähetetty vakuutustodistus löytyy verkkopalvelun etusivulta vahingoittuneen nimellä.
-
Vakuutustodistuksesta lähetetään lomakkeen jatkokäsittelijälle (palkanlaskija tai tapaturma-asioita hoitava taho) sähköpostiviesti tiedoksi tai myös esim. työsuojeluorganisaatiolle lisäämällä tiedoksisaaja-kenttään haluttu sähköpostiosoite.
Tapaturma- ja ammattitauti-ilmoitus
-
Tapaturma- ja ammattitauti-ilmoituksen pääsee täyttämään Lakisääteisen tapaturmavakuutuksen laajoilla käyttöoikeuksilla. Tapaturma- ja ammattitauti-ilmoitus on korvaushakemus, jolla vakuutuksenottaja hakee korvausta vakuutusyhtiöltään työtapaturman tai ammattitaudin johdosta.
-
Vahinkoilmoituksen ensimmäiselle sivulle syötetään vahingoittuneen henkilötunnus ja vahinkopäivä. Mikäli tietoja ei löydy, avautuu tapaturmailmoitus ilman pohjatietoa. Jos annetuilla tiedoilla löytyy keskeneräinen tapaturmailmoitus tai täytetty vakuutustodistus, olemassaolevat tiedot tuodaan vahinkoilmoitukselle. Kun tapaturma- ja ammattitauti-ilmoitus on muodostunut vakuutustodistuksella täytetyistä tiedoista vain vakuutusnumeroa voi muuttaa. Jos vahingoittuneelle haetaan päivärahakorvausta tai hänelle on aiheutunut sairaanhoitokuluja, lisää myös tilinumero vahingoittuneen tietoihin.
Kenellä on oikeus hoitaa yrityksen asioita verkkopalvelussa?
Yrityksen verkkopalvelun pääkäyttäjä tai käyttöoikeuksien hallitsija voi antaa käyttöoikeuksia yrityksen verkkopalveluun. Kun sinulla on käyttöoikeus, voit hoitaa yrityksen vakuutusasioita verkossa.
Tällä sivulla kerromme, miten yrityksen pääkäyttäjä tai käyttöoikeushallitsija voi lisätä tai poistaa käyttäjiä sekä hallinnoida verkkopalvelun käyttäjätunnuksia.
Uuden käyttäjän lisääminen
Kun lisäät käyttöoikeuksia uudelle käyttäjälle, ilmoita hänestä nämä tiedot.
-
1. Henkilötunnus tai syntymäaika
Jos käyttäjällä on suomalainen henkilötunnus, valitse se. Valitse syntymäaika vain siinä tapauksessa, että henkilötunnusta ei ole. -
2. Matkapuhelinnumero
Jos ilmoitat matkapuhelinnumeron, ilmoita se kansainvälisessä muodossa (esim. +358401234567). Käyttäjä voi pyytää tällöin kirjautumiseen tarvittavan PIN-koodin matkapuhelimeen. Puhelinnumeroa ei ole pakko ilmoittaa, PIN-koodi voidaan lähettää myös käyttäjälle sähköpostitse. -
3. Sähköpostiosoite
Kirjoita sähköpostiosoite huolellisesti. Se tulee olemaan uuden käyttäjän käyttäjätunnus, jolla verkkopalveluun kirjaudutaan.
Näiden tietojen täyttämisen jälkeen voit tallentaa tiedot, jolloin käyttäjälle lähtee sähköpostitse ohjeet tunnuksen aktivoimisesta. Kun tiedot on tallennettu, tunnusten tilaksi tulee "Lähetetty". Kun käyttäjä aktivoi tunnukset, tilaksi tulee "Voimassa".
Käyttäjätunnuksen antaminen olemassa olevalle käyttäjälle
-
1. Tarkista tiedot . Tarkista, että käyttäjän tiedot ovat ajan tasalla.
-
2. Lisää matkapuhelinnumero. Jos käyttäjällä ei ole vielä matkapuhelinnumeroa, lisää se. Numero tulee antaa kansainvälisessä muodossa (esim. +358401234567).
-
3. Lähetä käyttäjätunnus. Lisää ruksi "Lähetä käyttäjätunnus" -laatikkoon ja tallenna tiedot. Käyttäjä saa tämän jälkeen sähköpostiinsa viestin, jossa on ohjeet tunnuksen aktivoinnista.
Kun tiedot on tallennettu, tunnusten tilaksi tulee "Lähetetty". Kun käyttäjä aktivoi tunnukset, tilaksi tulee "Voimassa".
Unohtunut salasana tai lukkiutuneet tunnukset
Jos käyttäjä on unohtanut salasanansa, voit lähettää hänelle käyttäjätunnukset uudelleen yllä kuvatulla tavalla. Käyttäjä aktivoi tunnuksen uudelleen ja voi taas kirjautua palveluun.
Huomioi nämä
-
Salasanassa tulee olla vähintään 8 merkkiä. Sen tulee sisältää sekä kirjaimia että numeroita.
-
PIN-koodi lähetetään siihen puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen, joka käyttäjälle on tallennettu käyttäjätietoihin. Jos tiedot eivät ole ajan tasalla, pääkäyttäjä tai käyttöoikeushallitsija voi lisätä tai vaihtaa puhelinnumeron käyttäjähallintaan.
-
Jos käyttäjän tiedot muuttuu , muuttuneet tiedot tulee päivittää käyttäjätietoihin jonka jälkeen käyttäjätunnus on lähetettävä uudelleen.
Sinua saattaisi kiinnostaa myös
Laskutus ja verkkomaksaminen
Tarjoamme Turvan yritysasiakkaille mahdollisuuden vastaanottaa laskut Turvasta sähköisesti.
Ajoneuvopalvelut
Lue yrityksen ajoneuvoihin liittyvistä palveluista, jotka voit hoitaa helposti verkossa.
Haluatko ilmoittaa vahingosta?
Katso ohjeet vahingon ilmoittamiseen ja korvauksen hakemiseen.
Kerro mielipiteesi uusista sivuista – voit voittaa S-ryhmän 500 € lahjakortin!
Kerro mielipiteesi uusista sivuista – voit voittaa S-ryhmän 500 € lahjakortin!
Yritysasiakkaan asiointi
Vakuutukset