Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Laskutuksen lyömätön aisapari: paperiton palvelu + e-lasku

Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu + e-lasku. Tällä yhdistelmällä vakuutuspaperisi ovat tallessa Turvan verkkopalvelussa ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi. Halutessasi saat tulostettua vakuutuspaperisi Turvan verkkopalvelusta.

Ota lyömättömät palvelut käyttöön 31.12.2022 mennessä ja osallistut automaattisesti iPhone 13 –puhelimen arvontaan! Jos sinulla on jo toinen näistä palveluista käytössä, riittää arvontaan osallistumiseen vain toisen palvelun käyttöönottaminen 1.8.-31.12.2022 välisenä aikana. Tutustu tästä arvontasääntöihin.

Paperiton palvelu pitää vakuutuspaperit järjestyksessä

Kun sinulla on käytössä paperiton palvelu:

  • vakuutuskirjasi ja -laskusi ovat Turvan verkkopalvelussa ja TaskuTurvassa, niitä ei tule sinulle enää postissa paperisina
  • vakuutuspaperisi pysyvät tallessa ja ovat käytettävissäsi missä ja milloin vain
  • Saat meiltä Turvasta sähköpostin tai tekstiviestin, kun sinulle on saapunut asiakirja, esimerkiksi lasku, verkkopalveluun.
  • Sähköpostit kulkevat asiakkaan ja Turvan välillä avoimessa verkossa. Turvan lähettämissä ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa, mutta ne kertovat, että asiakkaalla on asiakassuhde Turvaan. Tämä tieto kuuluu vakuutussalaisuuden piiriin. Asiakas hyväksyy tämän ottaessaan verkkopalvelun ja paperittoman palvelun käyttöönsä.

    Huom! Tarkistathan, että meille antamasi sähköpostiosoite on oikein. Jos sähköpostiviesti ei tule perille, ilmoitus verkkopalveluun saapuneesta asiakirjasta lähetetään sinulle postitse. Sähköpostiosoitteesi voit tarkistaa tai muuttaa Turvan verkkopalvelussa omissa tiedoissasi tai TaskuTurvassa alavalikon Omat tiedot -välilehdellä.
  • muistutuslaskut ja irtisanomisilmoitukset lähetetään edelleen postitse
  • halutessasi saat tulostettua asiakirjat verkkopalvelusta.

Paperittoman palvelun käyttöönotto

  1. Kirjaudu sisään Turvan verkkopalveluun tai TaskuTurva -sovellukseen.

    Kirjaudu verkkopalveluun

  2. Avaa ylhäältä nimesi kohdalta omat tietosi. TaskuTurvassa avaa alavalikosta Omat tiedot -välilehti.

  3. Tarkista omista tiedoistasi, että sähköpostiosoitteesi on ajantasalla.

  4. Valitse Suostumukset-välilehti ja ota käyttöösi paperiton palvelu. Lisäksi suosittelemme, että annat Turvalle markkinointiluvan, jotta voimme kertoa sinulle sähköpostitse eduistasi ja uusista palveluistamme.


    TaskuTurvassa valitse Omat tiedot -välilehti ja valikosta Paperiton palvelu. Markkinointiasetuksia pääset muokkaamaan valikon Markkinointiasetukset -kohdasta.

  5. Nyt paperiton palvelu on käytössäsi ja sähköpostiisi lähetetään ilmoitusviesti asiasta.

Jos haluat ottaa paperittoman palvelun pois käytöstä, ota yhteyttä meihin Turvan verkkopalvelun kautta, soita 01019 5110 tai tule käymään. Katso yhteystietomme tästä.


E-laskun avulla laskut suoraan verkkopankkiisi

Kun sinulla on käytössä e-lasku:

  • laskut menevät automaattisesti omaan verkkopankkiisi sekä Turvan verkkopalveluun, niitä ei tule sinulle enää postissa paperisina. E-lasku maksetaan verkkopankissa.
  • kun valitset verkkopankissasi, että uudesta e-laskusta ilmoitetaan sinulle sähköpostitse, pankkisi lähettää sinulle e-laskun saapuessa ilmoitussähköpostin. Näin tiedät, että uusi lasku on saapunut ja voit kirjautua verkkopankkiisi, tarkastaa ja maksaa laskun.
  • Turvan e-lasku toimii tällä hetkellä S-Pankin, Nordean, Aktian, Säästöpankin, POP Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Ålandsbankenin ja OP-Pohjolan verkkopankeissa

Voit ottaa e-lasku käyttöön oheisilla ohjeilla, mutta nyt voimme myös lähettää sen sinulle verkkopankissa hyväksyttäväksi! Pyydä meiltä e-laskua ja hyväksy sen jälkeen 30 vuorokauden sisällä omassa verkkopankissasi. Pyydä e-laskua puhelimitse numerossa 01019 5110, chatissa, verkkopalvelussa tai lähimmällä toimistollamme.

E-laskun käyttöönotto

  1. Kirjaudu omaan verkkopankkiisi.
  2. Tee verkkopankissa uusi e-laskusopimus.
  3. Valitse laskuttajaksi Vakuutusyhtiö Turva (laskun aihe: vakuutusmaksut/e-lasku).
  4. Vahvista e-laskusopimus.
  5. Nyt olet ottanut e-laskun käyttöösi. E-laskupyyntö käsitellään noin 2 viikossa, joten seuraava lasku voi tulla sinulle vielä paperisena, mutta sen jälkeen kaikki laskut tulevat suoraan verkkopankkiisi.
  6. Suosittelemme, että otat verkkopankissasi käyttöön uusien e-laskun saapumisesta kertovan ilmoituksen/hälytyksen. Yleensä ilmoitussähköpostit ovat ilmaisia, tekstiviesti-ilmoitukset saattavat olla maksullisia. Tarkista asia omasta verkkopankistasi.

Huom! Ohjeet ovat suuntaa antavat. Jokaisen pankin verkkopankki on hieman erilainen.


Luvallasi haluaisimme kertoa sinulle Turvan palveluista ja eduista

Kun annat Turvalle markkinointiluvan, voimme lähettää sähköpostiisi uutiskirjeitä, jossa kerromme sinulle eduistasi ja uusista palveluistamme. Lisäksi kerromme ajankohtaista asioita ja jaamme hyödyllisiä vinkkejä turvallisempaan arkeen. Lupaamme, ettemme tuki postilaatikkoasi, sillä uutiskirje kilahtaa laatikkoosi vain muutaman kerran vuodessa. Lisäksi voit perua uutiskirjeet milloin tahansa viestistä löytyvän linkin kautta.

Laita luvat kuntoon verkkopalvelussa tai TaskuTurvassa Omat tiedot -välilehdeltä kohdasta Markkinointiasetukset.


Katso myös: