Laskutuksen lyömätön aisapari: paperiton palvelu + e-lasku

Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu ja e-lasku.

Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu + e-lasku. Tällä yhdistelmällä vakuutuspaperisi ovat tallessa Turvan verkkopalvelussa ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi. Halutessasi saat tulostettua vakuutuspaperisi Turvan verkkopalvelusta.

Jos sinulla on useampia vakuutuksia, maksusopimuksella saat niputettua ne yhteen, jolloin vakuutusturvan kokonaisuus on helpompi hahmottaa.

Useimmin kysyttyä laskutuksesta

Miten voin pyytää lisää maksuaikaa avoimelle laskulle?

Voit pyytää maksuaikaa lisää jopa 4 viikkoa alkuperäisestä eräpäivästä. Myönnämme lisämaksuajan, jos sinulla ei ole muita maksamattomia laskuja. Lisäajalta peritään normaali viivästyskorko 7,5 %.

Helpoimmin asia hoituu Turvan verkkopalvelussa: Etusivu > Laskut ja maksut > valitse avoimen laskun kohdalta Pyydä maksuaikaa.

Voit myös soittaa palvelunumeroomme 01019 5110 tai käydä toimistolla.

Miten voin muuttaa tulevien laskujen eräpäivää?

Voit muuttaa tulevien laskujen eräpäiväksi haluamasi päivän kuukauden 1. ja 15. päivän väliltä. Muutos koskee kaikkia tulevia laskuja.

Helpoimmin asia hoituu Turvan verkkopalvelussa: Etusivu > Laskut ja maksut > valitse yläosasta Haluatko muuttaa tulevien laskujen eräpäivää. (Huom! Jos sinulla on maksusopimus, muuta eräpäivää Maksut-välilehdeltä.)

Voit myös soittaa palvelunumeroomme 01019 5110 tai käydä toimistolla.

Voinko valita, kuinka monessa erässä maksan laskut? Voinko maksaa kaikki vakuutuslaskuni kerralla?

Maksusopimuksella voit koota kaikki haluamasi laskut yhdelle laskulle ja valita monessa erässä haluat laskun maksaa. Jos maksusopimuksen maksueriä on alle neljä, saat alennusta 1–3,5 prosenttia.

Maksusopimukselle voit kerätä kodin, ajoneuvojen ja samassa taloudessa asuvien perheenjäsenten vakuutukset. Saat yhden yhteisen vakuutuskirjan ja maksuerittelyn kerran vuodessa, jolloin vakuutusturvasi kokonaisuus on helpompi hahmottaa.

Helpoimmin asia hoituu Turvan verkkopalvelussa: Etusivu > Laskut ja maksut > Maksut-välilehti > Tee maksusopimus.

Voit myös soittaa palvelunumeroomme 01019 5110 tai käydä toimistolla.

Ovatko sähköiset palvelut turvallisia käyttää?

Turvan verkkopalvelu edellyttää verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista, joten yhteys on suojattu ja turvallinen.

Paperittoman palvelun ilmoitussähköpostit kulkevat sinun ja Turvan välillä avoimessa verkossa. Lähettämissämme ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa, mutta ne kertovat, että sinulla on asiakassuhde Turvaan. Tieto kuuluu vakuutussalaisuuden piiriin. Tämän hyväksyt, kun otat verkkopalvelun ja paperittoman palvelun käyttöösi.

E-lasku on turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit lukea lisää Finanssialan Keskusliiton E-lasku.info-sivuilta.

Miksi Turva tarkastaa luottotietoni? Vaikuttaako maksuhäiriö vakuutusten myöntämiseen?

Turva selvittää aina vakuutushakemuksen käsittelyn yhteydessä vakuutuksen hakijan luottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteristä. Rekisterissä oleva maksuhäiriömerkintä voi olla esteenä vapaaehtoisen vakuutuksen myöntämiselle. Lisätietoa maksuhäiriömerkinnästä ja sen vaikutuksista vakuutuksen myöntämiselle saat FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan oppaasta (pdf).




Katso myös:

Verkkopalvelut
Turvan verkkopalvelu

Verkkopalvelussa voit näppärästi mm. ilmoittaa vahingosta tai muuttaa vakuutus- ja asiakastietojasi.

Verkkopalvelut
Verkkotapaaminen ja sähköinen allekirjoitus

Hoida vakuutusasiasi kätevästi verkkotapaamisessa ja allekirjoita asiakirjat sähköisesti.