Laskutuksen lyömätön aisapari: paperiton palvelu + e-lasku

Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu ja e-lasku.

Suosittelemme asiakkaillemme sähköistä aisaparia: paperiton palvelu + e-lasku. Tällä yhdistelmällä vakuutuspaperisi ovat tallessa Turvan verkkopalvelussa ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi. Halutessasi saat tulostettua vakuutuspaperisi Turvan verkkopalvelusta.

Jos sinulla on useampia vakuutuksia, maksusopimuksella saat niputettua ne yhteen, jolloin vakuutusturvan kokonaisuus on helpompi hahmottaa.

Useimmin kysyttyä laskutuksesta

Miten voin pyytää lisää maksuaikaa avoimelle laskulle?

Voit pyytää maksuaikaa lisää jopa 4 viikkoa alkuperäisestä eräpäivästä. Myönnämme lisämaksuajan, jos sinulla ei ole muita maksamattomia laskuja. Lisäajalta peritään normaali viivästyskorko 7,5 %.

Helpoimmin asia hoituu Turvan verkkopalvelussa: Etusivu > Laskut ja maksut > valitse avoimen laskun kohdalta Pyydä maksuaikaa.

Voit myös soittaa palvelunumeroomme 01019 5110 tai käydä toimistolla.

Miten voin muuttaa tulevien laskujen eräpäivää?

Voit muuttaa tulevien laskujen eräpäiväksi haluamasi päivän kuukauden 1. ja 15. päivän väliltä. Muutos koskee kaikkia tulevia laskuja.

Helpoimmin asia hoituu Turvan verkkopalvelussa: Etusivu > Laskut ja maksut > valitse yläosasta Haluatko muuttaa tulevien laskujen eräpäivää. (Huom! Jos sinulla on maksusopimus, muuta eräpäivää Maksut-välilehdeltä.)

Voit myös soittaa palvelunumeroomme 01019 5110 tai käydä toimistolla.

Voinko valita, kuinka monessa erässä maksan laskut? Voinko maksaa kaikki vakuutuslaskuni kerralla?

Maksusopimuksella voit koota kaikki haluamasi laskut yhdelle laskulle ja valita monessa erässä haluat laskun maksaa. Jos maksusopimuksen maksueriä on alle neljä, saat alennusta 1–3,5 prosenttia.

Maksusopimukselle voit kerätä kodin, ajoneuvojen ja samassa taloudessa asuvien perheenjäsenten vakuutukset. Saat yhden yhteisen vakuutuskirjan ja maksuerittelyn kerran vuodessa, jolloin vakuutusturvasi kokonaisuus on helpompi hahmottaa.

Helpoimmin asia hoituu Turvan verkkopalvelussa: Etusivu > Laskut ja maksut > Maksut-välilehti > Tee maksusopimus.

Voit myös soittaa palvelunumeroomme 01019 5110 tai käydä toimistolla.

Ovatko sähköiset palvelut turvallisia käyttää?

Turvan verkkopalvelu edellyttää verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista, joten yhteys on suojattu ja turvallinen.

Paperittoman palvelun ilmoitussähköpostit kulkevat sinun ja Turvan välillä avoimessa verkossa. Lähettämissämme ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa, mutta ne kertovat, että sinulla on asiakassuhde Turvaan. Tieto kuuluu vakuutussalaisuuden piiriin. Tämän hyväksyt, kun otat verkkopalvelun ja paperittoman palvelun käyttöösi.

E-lasku on turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit lukea lisää Finanssialan Keskusliiton E-lasku.info-sivuilta.

Miksi Turva tarkastaa luottotietoni? Vaikuttaako maksuhäiriö vakuutusten myöntämiseen?

Turva selvittää aina vakuutushakemuksen käsittelyn yhteydessä vakuutuksen hakijan luottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteristä. Rekisterissä oleva maksuhäiriömerkintä voi olla esteenä vapaaehtoisen vakuutuksen myöntämiselle. Lisätietoa maksuhäiriömerkinnästä ja sen vaikutuksista vakuutuksen myöntämiselle saat FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan oppaasta (pdf).

Luvallasi haluaisimme kertoa sinulle Turvan palveluista ja eduista

Kun annat Turvalle markkinointiluvan, saat sähköpostiisi uutiskirjeemme, jossa kerromme sinulle eduistasi ja uusista palveluistamme. Lisäksi kerromme ajankohtaista asioita ja jaamme hyödyllisiä vinkkejä turvallisempaan arkeen. Lupaamme, ettemme tuki postilaatikkoasi, sillä uutiskirje kilahtaa laatikkoosi vain 4–6 kertaa vuodessa.


Paperiton palvelu pitää vakuutuspaperit järjestyksessä

Kun sinulla on käytössä paperiton palvelu:

  • vakuutuskirjasi ja -laskusi ovat Turvan verkkopalvelussa, niitä ei tule sinulle enää postissa paperisina
  • vakuutuspaperisi pysyvät tallessa ja ovat käytettävissäsi missä ja milloin vain
  • saat sähköpostiviestin, kun verkkopalveluun saapuu asiakirja, esimerkiksi lasku. Sähköpostit kulkevat asiakkaan ja Turvan välillä avoimessa verkossa. Turvan lähettämissä ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa, mutta ne kertovat, että asiakkaalla on asiakassuhde Turvaan. Tämä tieto kuuluu vakuutussalaisuuden piiriin. Asiakas hyväksyy tämän ottaessaan verkkopalvelun ja paperittoman palvelun käyttöönsä.

    Huom! Tarkistathan, että meille antamasi sähköpostiosoite on oikein. Jos sähköpostiviesti ei tule perille, ilmoitus verkkopalveluun saapuneesta asiakirjasta lähetetään sinulle postitse. Sähköpostiosoitteesi voit tarkistaa tai muuttaa Turvan verkkopalvelussa: Asiakastiedot > Muuta tietoja.
  • muistutuslaskut ja irtisanomisilmoitukset lähetetään edelleen postitse
  • halutessasi saat tulostettua asiakirjat verkkopalvelusta.

Paperittoman palvelun käyttöönotto

  1. Kirjaudu sisään Turvan verkkopalveluun.

  2. Avaa Asiakastiedot-välilehti.

  3. Paina ikkunan alareunasta Muuta-nappia ja ruksaa käyttöön paperiton palvelu.

  4. Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla.

  5. Lisäksi suosittelemme, että annat Turvalle markkinointiluvan, jotta voimme kertoa sinulle sähköpostitse eduistasi ja uusista palveluistamme.

  6. Nyt paperiton palvelu on käytössäsi ja sähköpostiisi lähetetään ilmoitusviesti asiasta.

Jos haluat ottaa paperittoman palvelun pois käytöstä, ota yhteyttä meihin Turvan verkkopalvelun Lähetä viesti -toiminnon kautta, soita 01019 5110 tai tule käymään.


E-laskun avulla laskut suoraan verkkopankkiisi

Kun sinulla on käytössä e-lasku:

  • laskut menevät automaattisesti omaan verkkopankkiisi sekä Turvan verkkopalveluun, niitä ei tule sinulle enää postissa paperisina. E-lasku maksetaan verkkopankissa.
  • kun valitset verkkopankissasi, että uudesta e-laskusta ilmoitetaan sinulle sähköpostitse, pankkisi lähettää sinulle e-laskun saapuessa ilmoitussähköpostin. Näin tiedät, että uusi lasku on saapunut ja voit kirjautua verkkopankkiisi, tarkastaa ja maksaa laskun.
  • Turvan e-lasku toimii tällä hetkellä S-Pankin, Nordean, Aktian, Säästöpankin, POP Pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, Ålandsbankenin ja OP-Pohjolan verkkopankeissa

Voit ottaa e-lasku käyttöön oheisilla ohjeilla, mutta nyt voimme myös lähettää sen sinulle verkkopankissa hyväksyttäväksi! Pyydä meiltä e-laskua ja hyväksy sen jälkeen 30 vuorokauden sisällä omassa verkkopankissasi. Pyydä e-laskua puhelimitse numerossa 01019 5110, chatissa, verkkopalvelussa tai lähimmällä toimistollamme.

E-laskun käyttöönotto

  1. Kirjaudu omaan verkkopankkiisi.
  2. Tee verkkopankissa uusi e-laskusopimus.
  3. Valitse laskuttajaksi TURVA (laskun aihe: vakuutusmaksut/e-lasku).
  4. Vahvista e-laskusopimus.
  5. Nyt olet ottanut e-laskun käyttöösi. E-laskupyyntö käsitellään noin 2 viikossa, joten seuraava lasku voi tulla sinulle vielä paperisena, mutta sen jälkeen kaikki laskut tulevat suoraan verkkopankkiisi.
  6. Suosittelemme, että otat verkkopankissasi käyttöön uusien e-laskun saapumisesta kertovan ilmoituksen/hälytyksen. Yleensä ilmoitussähköpostit ovat ilmaisia, tekstiviesti-ilmoitukset saattavat olla maksullisia. Tarkista asia omasta verkkopankistasi.

Huom! Ohjeet ovat suuntaa antavat. Jokaisen pankin verkkopankki on hieman erilainen.


Katso myös:

Verkkopalvelut
Verkkotapaaminen ja sähköinen allekirjoitus

Hoida vakuutusasiasi kätevästi verkkotapaamisessa ja allekirjoita asiakirjat sähköisesti.