Ota yhteyttä Turvaan1.
Jos olet tyytymätön Turvasta saamaasi ratkaisuun tai sinulla on uutta tietoa vakuutus- tai vahinkoasiaan liittyen, olethan ensin meihin yhteydessä. Lähetä meille viesti joko verkkopalvelussamme tai TaskuTurva-sovelluksen kautta tai soita korvauspalveluumme numeroon . Näin muutospyyntösi saadaan sujuvasti käsiteltäväksi ja mahdolliset väärinkäsitykset on mahdollista oikaista heti.01019 5108
Verkkopalveluun ja TaskuTurvaan pääset kirjautumaan mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksillasi. Saat tarvittaessa apua asiakasasiamieheltä2.
Jos asia ei ratkea Turvan korvauspalveluun tekemäsi muutospyynnön kautta, voit kääntyä Turvan asiakasasiamiehen puoleen. Asiakasasiamies käsittelee Turvan vapaaehtoisten vakuutuksien vakuutus- ja korvausratkaisuihin liittyviä muutoksenhakuja. Asiakasasiamiehen käsittelyn edellytyksenä on, että asiasi ei ole vireillä muussa muutoksenhakuelimessä.
Voit lähettää asiakasasiamiehelle kirjallisen muutoksenhaun, jossa kerrot, miksi olet tyytymätön korvauspalvelustamme saamaasi ratkaisuun. Asiakasasiamies antaa asiaan ratkaisusuosituksensa. Asiakasasiamiehelle osoitetun muutoksenhaun voit lähettää TaskuTurvassa, verkkopalvelussamme tai postitse Asiakasasiamies, PL 117, 33101 Tampere.
Verkkopalveluun ja TaskuTurvaan pääset kirjautumaan mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksillasi. Siirry Viestit -osioon ja lähetä asiakasasiamiehelle viesti valitsemalla TaskuTurvassa aiheeksi Vahinko tai korvaus > Muutoksenhaku asiakasasiamiehelle tai verkkopalvelussa Muutoksenhaku asiakasasiamiehelle. FINE, kuluttajariitalautakunta ja muut keinot3.
Jos asia ei edellä mainittujen tahojen kautta ratkea, voit saada apua FINEn vakuutus- ja rahoitusneuvonnasta. Se antaa maksutta riippumattomia neuvoja ja opastusta asiakkaille. FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta ja Vakuutuslautakunta antavat myös ratkaisusuosituksia riita-asioihin. FINE edellyttää, että riita ei ole vireillä tai sitä ei ole käsitelty kuluttajariitalautakunnassa tai tuomioistuimessa.
FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki
puhelin (09) 685 0120,www.fine.fi
Voit pyytää ratkaisua myös kuluttajariitalautakunnalta, (PL 306, 00531 Helsinki). Kuluttajariitalautakunta antaa lausuntoja vain kuluttajien ottamiin vakuutuksiin liittyvissä asioissa.www.kuluttajariita.fi
Jos kyse on venevahingosta, vakuutuksenottaja tai vakuutettu voi pyytää merivahingonlaskijalta korvausselvityksen. Merivahingonlaskija antaa myös lausuntoja venevakuutukseen liittyvissä asioissa vakuutuksenottajan, vakuutetun tai vakuutuksenantajan pyynnöstä (merilaki 674/1994). Merivahingonlaskijan toimisto Business Meeting Park Salomonkatu 5 C, 00100 Helsinki puhelin (09) 641 081, .www.averageadjuster.fi
Mikäli sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, voit hakea riita-asialle ratkaisua kautta.Euroopan komission riidanratkaisusivuston Oikeuskäsittely4.
Sinulla on oikeus saattaa asia yleisen tuomioistuimen ratkaistavaksi. Oikeuskäsittely on maksullista. Kanteen voi nostaa vakuutuksenottaja, vakuutettu tai edunsaaja. Kanne on pantava vireille Suomessa olevan kotipaikkasi tai Turvan kotipaikan käräjäoikeudessa.
Vakuutusyhtiön tekemään päätökseen on haettava muutosta kolmen vuoden kuluessa siitä, kun sait kirjallisen tiedon yhtiömme päätöksestä ja tästä määräajasta. Lautakuntakäsittelyt ja asiakasasiamiehen ratkaisusuosituksen pyytäminen katkaisevat kanneoikeuden vanhentumisen.
Ota yhteyttä Turvaan1.
Jos olet tyytymätön Turvasta saamaasi ratkaisuun tai sinulla on uutta tietoa vakuutus- tai vahinkoasiaan liittyen, olethan ensin meihin yhteydessä. Lähetä meille viesti joko verkkopalvelussamme, TaskuTurva-sovelluksen kautta tai soita asiakaspalveluumme numeroon . Näin muutospyyntösi saadaan sujuvasti käsiteltäväksi ja mahdolliset väärinkäsitykset on mahdollista oikaista heti.01019 5110
Verkkopalveluun ja TaskuTurvaan pääset kirjautumaan mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksillasi. Saat tarvittaessa apua asiakasasiamieheltä2.
Jos asia ei ratkea Turvan asiakaspalveluun tekemäsi muutospyynnön kautta, voit kääntyä Turvan asiakasasiamiehen puoleen. Asiakasasiamies käsittelee Turvan vapaaehtoisten vakuutuksien vakuutus- ja korvausratkaisuihin liittyviä muutoksenhakuja. Asiakasasiamiehen käsittelyn edellytyksenä on, että asiasi ei ole vireillä muussa muutoksenhakuelimessä.
Voit lähettää asiakasasiamiehelle kirjallisen muutoksenhaun, jossa kerrot, miksi olet tyytymätön asiakaspalvelustamme saamaasi ratkaisuun. Asiakasasiamies antaa asiaan ratkaisusuosituksensa. Asiakasasiamiehelle osoitetun muutoksenhaun voit lähettää TaskuTurvassa, verkkopalvelussamme tai postitse Asiakasasiamies, PL 117, 33101 Tampere.
Verkkopalveluun ja TaskuTurvaan pääset kirjautumaan mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksillasi. Siirry Viestit -osioon ja lähetä asiakasasiamiehelle viesti valitsemalla aiheeksi Muu asia. FINE, kuluttajariitalautakunta ja muut keinot3.
Jos asia ei edellä mainittujen tahojen kautta ratkea, voit saada apua FINEn vakuutus- ja rahoitusneuvonnasta. Se antaa maksutta riippumattomia neuvoja ja opastusta asiakkaille. FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta ja Vakuutuslautakunta antavat myös ratkaisusuosituksia riita-asioihin. FINE edellyttää, että riita ei ole vireillä tai sitä ei ole käsitelty kuluttajariitalautakunnassa tai tuomioistuimessa.
FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki
puhelin (09) 685 0120,www.fine.fi
Voit pyytää ratkaisua myös kuluttajariitalautakunnalta, (PL 306, 00531 Helsinki). Kuluttajariitalautakunta antaa lausuntoja vain kuluttajien ottamiin vakuutuksiin liittyvissä asioissa.www.kuluttajariita.fi Oikeuskäsittely4.
Sinulla on oikeus saattaa asia yleisen tuomioistuimen ratkaistavaksi. Oikeuskäsittely on maksullista. Kanteen voi nostaa vakuutuksenottaja, vakuutettu tai edunsaaja. Kanne on pantava vireille Suomessa olevan kotipaikkasi tai Turvan kotipaikan käräjäoikeudessa.
Vakuutusyhtiön tekemään päätökseen on haettava muutosta kolmen vuoden kuluessa siitä, kun sait kirjallisen tiedon yhtiömme päätöksestä ja tästä määräajasta. Lautakuntakäsittelyt ja asiakasasiamiehen ratkaisusuosituksen pyytäminen katkaisevat kanneoikeuden vanhentumisen.
Lintulahdenkatu 10
00500 HELSINKI.
lausunnonpyytäjän nimi ja yhteystiedot
päätös, josta lausuntoa pyydetään
miltä osin haet päätökseen muutosta
mitä muutoksia vaadit päätökseen tehtäväksi ja millä perusteilla
Ilmoita valituksessa ainakin
että se on tarkoitettu valitukseksi tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnalle
päätös, johon haet muutosta
miltä kohdin haet muutosta
mitä muutoksia vaadit siihen tehtäväksi
perusteet, joilla vaadit muutosta
nimesi, henkilötunnuksesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi.
Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunta ratkaisee asian antamalla siitä kirjallisen päätöksen.