Verkkopalveluiden yleisimmät ongelmatilanteet
Tältä sivulta löydät tarkempaa tietoa yleisimmistä ongelmatilanteista verkkopalveluissamme sekä vinkkejä niiden ratkaisemiseksi.
Ongelmia verkkopalveluun kirjautumisessa?
-
1. Kokeile ensin välimuistin tyhjennystä tai toista selainta.
Google Chromen ohje välimuistin tyhjennykseen
Microsoft Edgen ohje välimuistin tyhjennykseen
Mozilla Firefoxin ohje välimuistin tyhjennykseen
Apple Safarin ohje välimuistin tyhjennykseen -
2. Verkkopalvelu toimii parhaiten näiden selainten uusimmilla versioilla: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari tai Microsoft Edge. Tarkista, että olet päivittänyt selaimesi uusimpaan versioon.
Google Chromen ohje päivitykseen
Mozilla Firefoxin ohje päivitykseen
Microsoft Edgen ohje päivitykseen
Apple Safarin ohje päivitykseen
Teitkö edellä mainitut toimenpiteet, mutta et pääse edelleekään kirjautumaan verkkopalveluun?
Chromen päivitys uusimpaan versioon
-
1. Avaa Chrome-selain
-
2. Paina oikean yläreunan kolmea pistettä.
-
3. Jos listalla näkyy Päivitä Google Chrome, käytössäsi ei ole uusinta versiota. Paina silloin tätä painiketta. Jos ilmoitusta ei näy, on selain päivitetty.
Näin voit tarkistaa, mikä versio Chromen selaimesta on käytössäsi:
-
1. Avaa Chrome-selain.
-
2. Paina oikean yläreunan kolmea pistettä.
-
3. Valitse Ohje -> Tietoja Google Chromesta.
-
4. Chrome tarkistaa version ja ilmoittaa, onko selain ajan tasalla.
Internet Explorer -selainta ei enää päivitetä, joten se ei tue uusimpia verkkostandardeja eikä välttämättä näytä muitakaan sivuja oikein. Kun Turvan verkkopalveluun kirjautuu Internet Explorerilla, jossa on päällä yhteensopivuusnäkymä, pankkivalinta ja pankkilinkit eivät näy oikein. Samoin riittävän vanha versio Internet Explorerista voi aiheuttaa tämän ongelmatilanteen.
Ongelmia TaskuTurvan käytössä?
Kokeile ensin nämä toimenpiteet:
-
1. Poista TaskuTurva ja lataa sovellus uudestaan.
-
2. Tyhjennä välimuisti ja data, jos sinulla on Android-puhelin. iPhonella sovelluksen poisto ja uudelleen lataaminen ajaa saman asian.
-
3. Jos ei vieläkään auttanut, sammuta puhelin ja käynnistä uudelleen.
Jos TaskuTurva ei toimenpiteistä huolimatta edelleenkään toimi,
Eivät katoa. Kun lataat sovelluksen uudestaan, löydät sieltä samat tutut tiedot sovelluksesta, kuten vakuutustiedot, laskut ja viestit.
Android-käyttäjillä uuden version lataaminen vaatii ensin sovelluksen poistamisen.
Kaikki muut paitsi iPhone-puhelimet ovat Android-puhelimia. Jos sinulla on iPhone, ongelma ei koske sinua.
Jos et saa TaskuTurvaa toimimaan, koska se aukeaa vain valkoiseen ruutuun, näillä ohjeilla voit yrittää korjata ongelman.
1. Paina pitkään TaskuTurvan sovelluskuvaketta kotinäytöllä, kunnes valikko ponnahtaa auki.
2. Valitse
Info-näppäin
, niin saat auki sovellukseen liittyvät asetukset.
(Jos tämä ei toimi puhelimellasi, mene puhelimen asetuksiin, etsi Sovellukset ja hae täältä TaskuTurva, niin pääset samaan näkymään.)
3. Valitse alapalkin vaihtoehdoista
Pakota lopetus
.
4. Selaa asetusnäkymässä kohtaan
Tallennustila
ja klikkaa se auki.
5. Valitse alapalkista
Tyhjennä välimuisti
ja sen jälkeen vielä
Poista tiedot
.
Nyt voit kokeilla käynnistää TaskuTurvan uudelleen.
Löydät version puhelimestasi: Asetukset > Tietoja puhelimesta > Ohjelmiston tiedot
Ongelmia PDF-tiedostojen avautumisessa
Mahdollisia syitä ongelmalle:
-
Internetin yhteysongelmat
-
Vanhentunut verkkoselaimen versio
-
Virheellinen tiedostotyyppi
-
Latausongelmat
-
Sovellusten yhteensopivuusongelmat
Katso alla olevasta listasta vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi.
Henkilöasiakkaan asiointi
Suosituimmat tuotteet
Etuja ja linkkejä
Yritystietoa
Rakennamme parhaillaan uutta ajoneuvovakuutuslaskuria. Panostamme sen kehittämisessä niihin asioihin, joita sinä ja muut asiakkaamme olette meiltä toivoneet.