Turvan verkkopalvelu yrityksille
Turvan verkkopalvelu on maksuton kaikille Turvan yritysasiakkaille. Palvelun voivat ottaa käyttöön kaikki y-tunnukselliset yritykset. Palvelussa näkyvät yrityksen vakuutukset ja siellä voi hoitaa yrityksen vakuutus- ja korvausasioita.
Yleistä
- Verkkopalvelu on käytettävissä ympäri vuorokauden joka päivä
- Vakuutus- ja asiakastiedot ovat verkkopalvelussa ajantasaisia
- Verkkopalvelun käyttö on asiakkaille täysin maksutonta
- Verkkopalvelun kautta saa vahinkoasiat nopeammin vireille
Verkkopalvelun käyttäjätuki
01019 5107
ma–pe klo 8–17
Verkkopalvelussa voi
- llmoittaa muutoksista asiakas- tai vakuutustietoihin ja olla yhteydessä Turvaan
- Tulostaa vakuutusten voimassaolo- tai maksutodistuksen
- Ilmoittaa vahingosta
- Maksaa avoimia laskuja, tarkastella jo maksettuja laskuja sekä pyytää maksuaikaa mikäli eräpäivä ei ole umpeutunut
- Hoitaa asioita chat-palvelussa yritysasiakasneuvojan kanssa. Jos asiakasneuvoja on vapaana, näkyy ikkunan alalaidassa chat-kuvake. Sitä klikkaamalla voit aloittaa keskustelun kanssamme. Jos tuntuu että asiasi hoituisi helpommin puhelimitse, soita yritysasiakkaiden palvelunumeroon 01019 5107. Olemme näppäimistön ja puhelimen ääressä arkisin klo 8–17.
- Siirtyä samalla kirjautumisella Elon verkkopalveluun, josta löydät kaikki TyEL- ja YEL-vakuutusten hoitamiseen tarvittavat työkalut, lomakkeet ja tiedot. Jos et ole käyttänyt Elon verkkopalvelua aikaisemmin, saat sen käyttöösi osoitteessa www.elo.fi/verkkopalvelu
Ota käyttöön
Yritysasiakas saa käyttöönsä Turvan verkkopalvelun tekemällä verkkopalvelusopimuksen. Verkkopalvelusopimus allekirjoitetaan sähköisesti omilla pankkitunnuksilla .
Kun verkkopalvelusopimus on tehty, voi sopimuksessa nimetty yrityksen pääkäyttäjä kirjautua sisään palveluun. Pääkäyttäjä kirjautuu palveluun omilla verkkopankkitunnuksillaan.
Verkkopalvelusopimuksen pääset tekemään täältä
Tee verkkopalvelusopimus
Kirjautuminen palveluun
Jokainen verkkopalvelun käyttäjä tunnistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä omien henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten (Tupas) avulla.
Tupas-tunnistus on suomalaisten pankkien yhteinen varmennepalvelu, jolla voidaan sähköisesti tunnistaa henkilöasiakkaat. Tupas-palvelu soveltuu käytettäväksi verkkopalveluihin, joissa on tarve tunnistaa asiakkaat luotettavasti ja pankkien käyttämät vaihtuvat tunnusluvut täyttävät turvallisen tunnistustapahtuman kriteerit.
Anna oikeudet
Pääkäyttäjä voi sisään kirjauduttuaan antaa muille yrityksen vakuutus- tai korvausasioita hoitaville henkilöille käyttöoikeuksia tai nimetä käyttöoikeustehtävää varten erillisen käyttöoikeushallitsijan. Jokainen käyttöoikeudet saanut henkilö saa asiasta automaattisen sähköpostiviestin.
Käyttäjille voidaan määritellä erilaisia oikeuksia, jotka mahdollistavat palvelun hajautetun käytön.
Yrityksen pääkäyttäjä/käyttöoikeushallitsija ylläpitää yrityksen verkkopalvelukäyttäjien käyttöoikeuksia. Pitämällä käyttäjien tiedot ja oikeudet ajantasalla varmistetaan, että jokainen käyttäjä näkee työnsä kannalta tarpeelliset tiedot verkkopalvelusta ja yrityksestä pois lähteneiden tai tehtäviä vaihtaneiden henkilöiden tiedot tulee poistettua.
Verkkopalveluvaltakirja yrityksille
Voit valtuuttaa tilitoimiston tai muun ulkoisen palkkahallinnon hoitamaan yrityksesi vakuutusasioita verkkopalvelussa. Tulosta verkkopalveluvaltakirja, täytä se ja toimita Turvaan:
Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva
Info 5055
Tunnus 5003736
00003 VASTAUSLÄHETYS
Kun verkkopalveluvaltakirja on laitettu Turvassa voimaan, toimi seuraavasti (tarvitset pääkäyttäjän tai käyttöoikeushallitsijan oikeudet):
- Kirjaudu yritysten verkkopalveluun
- Siirry Käyttäjähallinta -välilehdelle
- Valitse käyttäjä ja sen jälkeen "Lisää yritys" -painike ja valitse listalta valtuuttajan yritys
- Valitse käyttäjälle tarvittavat oikeustasot ja klikkaa "Tallenna"
- Käyttäjä, jolle on lisätty yritys, joutuu kirjautumaan palveluun uudelleen jotta voi valita etusivulta hoidettavan yrityksen.
Meklari
Meklari voi hoitaa yrityksesi vakuutuksia verkkopalvelussa meklarin hoitovaltakirjan laajuudessa, ellei muuta ole sovittu. Erillistä verkkopalveluvaltakirjaa ei tarvita meklarivaltakirjan lisäksi. Meklarin tulee tehdä verkkopalvelusopimus oman yrityksensä tiedoilla.
Katso myös:
Vahinkoilmoitukset ja lomakkeet
|
Vahinkoilmoitukset ja lomakkeet yritysasiakkaille |
Laskutus ja verkkomaksaminen
|
Laskutus ja verkkomaksaminen |
Ajoneuvopalvelut
|
Ajoneuvopalvelut |