Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Työ- tai työmatkatapaturma

Työntekijälle ja yrittäjälle korvataan työssä, työstä johtuvissa olosuhteissa ja työmatkalla sattuneet vahingot. Yhteistyökumppaneidemme kanssa hoitoon hakeutuminen on mutkatonta, saat tarvittavan avun nopeasti ja voit keskittyä toipumiseen.

Toimi näin

  1. 1. Hakeudu tarvittaessa lääkäriin

    Jos vammasi vaatii hoitoa ja sinulla on käytettävissäsi työterveyshuollon palvelut, ota ensisijaisesti yhteyttä sinne. Voit mennä lääkäriin myös kumppanillemme Pihlajalinnaan tai ota tarvittaessa yhteyttä Terveystaloon tai muuhun hoitolaitokseen. Kiireellisissä tapauksissa voit mennä mihin tahansa päivystävään lääkäriin.

  2. 2. Ilmoita vahingosta työnantajallesi

    Ilmoita vahingosta viipymättä työnantajallesi. Työnantaja tekee sinulle vakuutustodistuksen, joka on mahdollista lähettää matkapuhelimeesi. Näytä vakuutustiedot sisältävä vakuutustodistus hoitolaitoksessa, kun hakeudut lääkärin hoitoon. Otamme vahinkosi käsittelyyn ja olemme sinuun yhteydessä, jos tarvitsemme lisätietoja. Työnantajasi tekee tapaturmailmoituksen Turvaan.

  3. 3. Maksusitoumus

    Jos lääkärisi ehdottaa sinulle magneettitutkimusta, fysioterapiaa, leikkaustoimenpidettä tai vastaavaa, pyydä Turvasta etukäteen maksusitoumus. Tarvitsemme asian käsittelemistä varten lääkärinlausunnon. Odota vastauksemme maksusitoumuspyyntöösi. Ilmoitamme päätöksestä puhelimitse tai tekstiviestillä. Fysioterapian osalta yhteistyökumppanimme on FysiPartners .

    Saamme käsittelyyn tarvittavat lääkärinlausunnot suoraan hoitolaitoksilta. Voit kuitenkin halutessasi toimittaa maksusitoumuspyyntöön liittyvän lääkärinlausunnon käsittelyymme. Hoitava lääkärisi pyytää tarvittaessa maksusitoumusta jatkohoitoasi varten. Ilmoitamme sinulle päätöksestä puhelimitse tai tekstiviestillä.

  4. 4. Ilmoita kuluista tai ota yhteyttä meihin

    Kun olet hakenut korvausta, käsittelemme asiasi mahdollisimman pian. Jää siis odottamaan korvauspäätöstämme tai yhteydenottoamme. Mikäli tarvitsemme sinulta lisätietoja tai tositteita, otamme sinuun yhteyttä. Hae korvausta kuluista vuoden kuluessa niiden aiheutumisesta.

    Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä korvauspalveluumme p. 01019 5108 ma-pe kello 9-16 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen LTT-korvaus(at)turva.fi . Huomaa, että sähköpostiyhteys on suojaamaton. Voit tarvittaessa lähettää viestin suojatun yhteyden kautta.

Toimi näin

  1. 1. Tee työntekijälle vakuutustodistus

    Sujuvimmin se hoituu yritysasiakkaan verkkopalvelussa , jolloin täytetyt tiedot siirtyvät suoraan tapaturmailmoitukseen eikä tarvitse täyttää samoja tietoja uudelleen. Vakuutustodistus helpottaa asiointia lääkärin vastaanotolla ja lasku tulee suoraan Turvaan.

    Jos sinulla ei ole verkkopalvelua käytettävissäsi, voit tehdä vakuutustodistuksen sähköisellä lomakkeella .

    Voit halutessasi lähettää vakuutustodistuksen työntekijän matkapuhelimeen ja/tai tulostaa sen täyttämisen jälkeen. Tarkista, että puhelinnumero on oikea.

  2. 2. Ilmoita Turvaan työntekijän vahingosta

    Ilmoita tapaturmasta kätevimmin yritysasiakkaan verkkopalvelussa . Tee vahinkoilmoitus mahdollisimman pian, mutta viimeistään kymmenen arkipäivän kuluessa saatuasi siitä tiedon.

    Jos sinulla ei ole käytössäsi verkkopalvelua, ilmoita vahingosta sähköisellä lomakkeella .

    Lähetämme työntekijälle tekstiviestillä tai kirjeellä tiedon siitä, että vahinko on tullut vireille Turvassa.

  3. 3. Ilmoita sairausajan palkat

    Saamme sairausajan palkkatiedot pääsääntöisesti Tulorekisteristä. Voit kuitenkin halutessasi ilmoittaa ne verkkopalvelussamme. Otamme yhteyttä tarvittaessa. Sairausajan palkkatiedot tarvitaan, jos työntekijän vahinko aiheuttaa sairauslomaa tapaturmapäivän jälkeen vähintään 3 peräkkäistä päivää.

  4. 4. Voit ottaa yhteyttä

    Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä korvauspalveluumme p. 01019 5108 ma-pe kello 9-16 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen LTT-korvaus(at)turva.fi . Huomaa, että sähköpostiyhteys on suojaamaton. Voit tarvittaessa lähettää viestin suojatun yhteyden kautta.

  1. 1. Hakeudu tarvittaessa lääkäriin

    Jos vammasi vaatii hoitoa ja sinulla on käytettävissäsi työterveyshuollon palvelut, ota ensisijaisesti yhteyttä sinne. Voit mennä lääkäriin myös kumppanillemme Pihlajalinnaan tai ota tarvittaessa yhteyttä Terveystaloon tai muuhun hoitolaitokseen. Kiireellisissä tapauksissa voit mennä mihin tahansa päivystävään lääkäriin.

    Ilmoita käynnin yhteydessä hoitolaitokseen yrityksesi nimi ja vakuutusyhtiö.

  2. 2. Tee vakuutustodistus

    Sujuvimmin se hoituu yritysasiakkaan verkkopalvelussa , jolloin täytetyt tiedot siirtyvät suoraan tapaturmailmoitukseen eikä tarvitse täyttää samoja tietoja uudelleen. Vakuutustodistus helpottaa asiointia lääkärin vastaanotolla ja lasku tulee suoraan Turvaan.

  3. 3. Ilmoita vahingosta

    Ilmoita tapaturmasta yritysasiakkaan verkkopalvelussa täyttämällä tapaturmailmoitus.

    Jos sinulla ei ole käytössäsi verkkopalvelua, ilmoita vahingosta sähköisellä lomakkeella .

    Voit ilmoittaa vahingosta myös korvauspalvelussamme p. 01019 5108 . Ilmoita sinulle sattuneesta työtapaturmasta 30 päivän kuluessa vahingosta. Lähetämme sinulle tekstiviestillä tai kirjeellä tiedon siitä, että korvausasia on tullut vireille Turvassa.

  4. 4. Maksusitoumus

    Jos lääkärisi ehdottaa sinulle magneettitutkimusta, fysioterapiaa, leikkaustoimenpidettä tai vastaavaa, pyydä Turvasta etukäteen maksusitoumus. Tarvitsemme asian käsittelemistä varten lääkärinlausunnon. Odota vastauksemme maksusitoumuspyyntöösi. Ilmoitamme päätöksestä puhelimitse tai tekstiviestillä. Fysioterapian osalta yhteistyökumppanimme on FysiPartners .

    Saamme käsittelyyn tarvittavat lääkärinlausunnot suoraan hoitolaitoksilta. Voit kuitenkin halutessasi toimittaa maksusitoumuspyyntöön liittyvän lääkärinlausunnon käsittelyymme. Hoitava lääkärisi pyytää tarvittaessa maksusitoumusta jatkohoitoasi varten. Ilmoitamme päätöksestä sinulle puhelimitse tai tekstiviestillä.

  5. 5. Ilmoita kuluista tai ota yhteyttä meihin

    Kun olet hakenut korvausta, käsittelemme asiasi mahdollisimman pian. Jää siis odottamaan korvauspäätöstämme tai yhteydenottoamme. Mikäli tarvitsemme sinulta lisätietoja tai tositteita, otamme sinuun yhteyttä. Hae korvausta kuluista vuoden kuluessa niiden aiheutumisesta.

    Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä korvauspalveluumme p. 01019 5108 ma-pe kello 9-16 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen LTT-korvaus(at)turva.fi . Huomaa, että sähköpostiyhteys on suojaamaton. Voit tarvittaessa lähettää viestin suojatun yhteyden kautta.

Yhteystietomme

LTT-korvaus(at)turva.fi

01019 5108
korvauspalvelut
aukioloaikamme ovat ma-pe 9-16

Maksuton postiosoite:
Turva
INFO: LTKOR
Tunnus 5017204
00006 VASTAUSLÄHETYS

Voit lukea lisää Tapaturmavakuutuskeskuksen (TVK) sivuilta .

Vai etsitkö näitä?

Verkkopalvelu

Verkkopalvelussa tarkastelet vakuutustesi tietoja ja laskujasi, ilmoitat vahingosta tai viestittelet kanssamme.

Kohti kestäviä valintoja

Haluamme sitoutua ympäristötyöhön, jolla on vaikutusta.

Mutkattomasti paras vakuutusyhtiö!

Suomen tyytyväisimmät asiakkaat Turvassa jo 12. kerran.