Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
FI
VakuutuksetAsiakkaalleVinkit asiointiin
Ilmoita vahingostaOta yhteyttäDigipalvelutAsiakasedut
EtusivuVakuutuksetHenkilötTyötapaturma- ja ammattitautivakuutusYrittäjän tapaturmavakuutusTyEL-vakuutusYEL-vakuutusMatkavakuutusKaikki henkilövakuutuksetOmaisuus ja toimintaOmaisuusvakuutusKiinteistövakuutusKeskeytysvakuutusVastuuvakuutusOikeusturvavakuutusKuljetusvakuutusKybervakuutusKaikki omaisuuden ja toiminnan vakuutuksetAjoneuvotAutovakuutusLiikennevakuutusKatso kaikki ajoneuvovakuutuksetAsiakkaalleIlmoita vahingostaOta yhteyttäDigipalvelutAsiakasedutVinkit asiointiinHenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
VakuutuksetAsiakkaalleVinkit asiointiin
Ilmoita vahingostaIlmoita vahingostaOta yhteyttäDigipalvelutAsiakasedut
Yritysasiakkaan matkatavarat myöhästyi, rikkoontui tai varastettiin
Toimi näin
  1. 1. Matkatavarat myöhästyi
    Ilmoita puuttuvista matkataroista heti lentoyhtiölle tai matkanjärjestäjälle.
  2. 2. Säilytä tositteet
    Säilytä hankkimiesi välttämättömyystarvikkeiden ostokuitit ja matkaliput.
  3. 3. Tee vahinkoilmoitus
    Ilmoita vahingosta yritysasiakkaan verkkopalvelussa.
Toimi näin
  1. 1. Selvitä tiedot
    Selvitä omaisuuden tarkka merkki ja malli, käyttöönottovuosi ja uuden vastaavan hinta.
  2. 2. Tee vahinkoilmoitus
    Ilmoita vahingosta yritysasiakkaan verkkopalvelussa.
Toimi näin
  1. 1. Selvitä tiedot
    Selvitä omaisuuden tarkka merkki ja malli, käyttöönottovuosi ja uuden vastaavan hinta.
  2. 2. Ilmoita poliisille
    Tee varkausvahingosta rikosilmoitus paikalliselle poliisille. Säilytä poliisilta saamasi tutkintailmoitus.
  3. 3. Tee vahinkoilmoitus
    Ilmoita vahingosta yritysasiakkaan verkkopalvelussa.
Usein kysyttyä
Jos matkatavara on kadonnut tai rikkoutunut lennon aikana, tee ilmoitus lentoyhtiölle ja pyydä kirjallinen kopio ilmoituksestasi. Hae ensisijaisesti korvausta lentoyhtiöltä.
Vahingoittuneen esineen ikä vaikuttaa korvauksen määrään. Kun korvaus maksetaan uuden, lähinnä vastaavan esineen hinnan perusteella, korvauksesta vähennetään ikään perustuva ikävähennys ja yrityksen valitsema omavastuuosuus.
Voit saada korvauksen myös uutena tavarana käyttämämme hankintapalvelun kautta. Tällöin maksat ikävähennyksen ja omavastuuosuuden suoraan hankintapalvelulle ja me maksamme loppuosan. Jos haluat korvauksen tavarana, ilmoita siitä vahinkoilmoituksessa.
Kun matkatavarat eivät saavu perille matkakohteeseen, voit saada korvausta välttämättömyystarvikkeiden hankintakuluista yrityksen ottaman matkatavaratavaravakuutuksen perusteella.

Kun on kyse lomamatkasta, vakuutus korvaa hygieniatarvikkeiden, vaihtovaatteiden ja muiden välttämättömyystarvikkeiden hankintakustannuksia, kun matkatavarat ovat menomatkalla myöhässä vähintään kaksitoista tuntia kohteeseen saapumisesta. Tämän jälkeen korvataan korkeintaan 100 euroa alkavaa vuorokautta kohden. Korvaus voi olla yhteensä enintään 400 euroa.
Kun on kyse työmatkasta, vakuutus korvaa edellä mainittuja kustannuksia yhteensä enintään 500 euroa, kun matkatavarat myöhästyvät vähintään 4 tuntia. Huomaa, että matkatavaroiden viivästymistä kotimatkalla ei korvata.
Verkkopalvelussa voivat yrityksen puolesta ilmoittaa sellaiset henkilöt, joille on annettu oikeudet kyseisen vakuutuksen hoitoon. Yrityksesi verkkopalvelun pääkäyttäjä tai käyttöoikeushallitsija voivat antaa sinulle oikeudet verkkopalveluun. Lue lisää verkkopalvelusta ja valtuuttamisesta.
Vai etsitkö näitä?
Yritys­asiak­kaan asiointiYhteystiedot
Asioi digissä
Pyydä tarjous