Vaikka Vantaa muuttuu, Turva pysyy ja palvelee

22.5.2019 - Turva mukana

Vantaan Turva palvelee joka päivä

Kävin taannoin tutustumassa Turvan Vantaan valoisaan toimipaikkaan. Kielokadun kaksikerroksisen ja kodikkaan toimiston alakerrassa minua tervehtivät iloiset asiakasneuvojat Suvi Ala-Röyskö ja Anne Havo. Yläkerrassa ovat aluepäällikön ja edustajien työtilat. Lisäksi yläkerrasta löytyy neuvotteluhuone, joka on myös usein Espoon ja Helsingin Turvan edustajien käytössä asiakastapaamisia varten.

Arvo Aho aloitti Turvan edustajana Kotkassa vuonna 2010 ja päätyi Vantaan Turvaan vuonna 2013. Tikkurila on muuttunut merkittävästi viimeisten kuuden vuoden aikana. Paljon rakennetaan uutta ja maamerkit muuttuvat nopeasti. Vanhat 60-70-luvuilla rakennetut matalat tiilitalot on lähes kaikki purettu ja uusia kerrostaloja on rakennettu tilalle.

Anne on ollut turvalainen vuodesta 2015 ja Suvi vuodesta 2012. Suvi muistelee, että hänen aloittaessaan Turvassa seitsemän vuotta sitten, asiakkaita kävi vielä melko vilkkaastikin. Murros on tapahtunut vaivihkaa ja nyt on hiljaisempaa ja se vapauttaakin toimistolta työvoimaa muun muassa puhelinpalveluun. Voisi helposti ajatella, että nimenomaan nuoret siirtyisivät ensimmäisinä verkkopalveluiden puoleen, mutta se ei ole ihan näin yksioikoista. Digitalisaatiosta huolimatta monet nuoretkin tahtovat tulla hoitamaan vakuutusasioita kasvotusten.

Vaikka kehittyneet verkkopalvelut ja automatisaatio ovat vähentäneet asiakaskäyntejä, kasvokkain tapahtuvalle asiakaspalvelulle on Vantaallakin selvästi tarve. Juuri ennen lounasaikaa sisälle ryntäsi asiakkaita jonoksi asti. Lounastunti monelle työssäkäyvälle varmasti sopivin hetki tulla hoitamaan vakuutusasioita. Myös heti lounastauon jälkeen Vantaan toimistoon oli tunkua.

Iltapäivällä paikalle saapui nuoripari työntäen noin vuoden ikäistä nukkuvaa lastaan rattaissa. Suvi ja Anne auttoivat pariskuntaa nostamaan rattaat sisälle. Portaiden vierestä puuttuu liuska, joten pyörätuolilla tai vaunuilla toimistoon pääseminen on siis pienoisen vaivan takana.

Oli ilahduttavaa huomata, että ne jotka kaipaavat kasvokkain tapahtuvaa asiakaspalvelua, sitä myös saavat. Asioinnin jälkeen ihmiset lähtivät jatkamaan päiväänsä selkeästi huojentuneena ja turvallisin mielin. Myös asiakkaiden kirjo vauvasta vaariin ilahdutti. Vanhin oli eläkeläinen ja nuorin nukkui tyytyväisenä päiväuniaan. Tervetuloa palveltavaksi!

Vakuutusyhtiö Turva/Suvi Hyväjoki

Katso myös: