Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
13.6.2024

Turvan liiketoimintaperiaatteet on julkaistu

Turvan henkilöstöä Tampereen toimipisteen edustalla

Turvan liiketoimintaperiaatteet kuvaavat Turvan tapaa toimia vastuullisesti

Keskinäisen Vakuutusyhtiö Turvan liiketoimintaperiaatteet kokoavat yhteen ne keskeiset toimintaperiaatteet, joiden noudattamiseen Turva on vakuutusyhtiönä sitoutunut. Perustehtävämme on auttaa asiakkaitamme turvaamaan elämäänsä ja liiketoimintaansa.

“Keskinäisenä yhtiönä juuremme ovat yhteisvastuussa, jonka ajatuksena on, että kannamme riskit yhdessä ja autamme pulaan joutunutta pääsemään taas jaloilleen. Vakuutusalan toimijana toimintamme on monin tavoin säänneltyä, ja liiketoimintaperiaatteissa huomioimme sekä lain vaatimukset että muut arvojemme mukaiset tavoitteemme”, Turvan toimitusjohtaja Ville Raunio taustoittaa.

Periaatteet ohjaavat kaikkien turvalaisten arkea

Turvan hallituksen hyväksymissä liiketoimintaperiaatteissa käsitellään muun muassa Turvan tapaa toimia vastuullisesti, vakavaraisuutta, luottamusta, hyvien käytäntöjen noudattamista, talousrikollisuuden ja lahjonnan torjuntaa, yhteiskunnallista vaikuttamista, kestävän tulevaisuuden edistämistä, henkilöstöstä huolehtimista ja yhteistyötä sidosryhmien kanssa.

Ne määrittelevät, miten Turvassa kohdellaan toinen toistaan, asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja muita sidosryhmiä. Periaatteiden avulla edistetään myös Turvan arvojen mukaista toimintaa ja yrityskulttuuria.

”Liiketoimintaperiaatteemme ovat vastuullisuustyömme lähtökohta, ja niiden mukaisesti toimiminen on edellytys kaikelle tekemisellemme. Liiketoimintaperiaatteet viitoittavat tietämme vastuullisuustyömme seuraaviin vaiheisiin, jotka pitävät sisällään konkreettiset vastuullisuustekomme, vastuullisuusohjelmamme päivittämisen ja CSRD-kestävyysraportointidirektiiviin valmistautumisen”, Raunio kertoo.

Tutustu Turvan liiketoimintaperiaatteisiin tarkemmin >