Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
4.11.2024

Turva jatkaa vakuutusalan ykkösenä asiakastyytyväisyydessä

EPSI Ratingin tuoreen toimialatutkimuksen mukaan Keskinäisen Vakuutusyhtiön Turvan henkilöasiakkaat ovat jälleen toimialan tyytyväisimpiä. Tämänkertainen voitto on Turvalle jo historian kolmastoista. Tule Turvaan

"Olemme vakuutusyhtiö, joka uskoo hymyn voimaan, ja tämä kärkipaikka vakuutusalan asiakastyytyväisyydessä kertoo meille, että olemme onnistuneet nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössäkin pitämään kiinni siitä mutkattomasta ja omaleimaisesta asiakaskokemuksesta, joka vastaa visiotamme Hymysi arvoisesta Turvasta", Turvan toimitusjohtaja Ville Raunio iloitsee tuloksesta.

Monitahoista asiakastyytyväisyyttä

Turvan tulokset ovat vahvistuneet viime vuodesta kaikilla tutkimuksen osa-alueilla: imagossa, odotuksissa, tuotelaadussa, palvelulaadussa, vastineessa rahalle ja asiakasuskollisuudessa. Toimialan tuloksiin verrattuna Turva erottuu asiakkaidensa mielestä erityisesti siinä, miten asiakas kokee yhtiön arvostavan häntä asiakkaana, miten kilpailukykyinen yhtiö on, miten se pitää asiakkaistaan huolta ja onnistuu täyttämään asiakkaan koko vakuutustarpeen. Tutkimuksen mukaan myös Turvan asiakkaiden luottamus omaan vakuutusyhtiöönsä on toimialan korkein, samoin kuin suosituskäyttäytymistä mittaava NPS.

“Kehitämme palveluitamme jatkuvasti vastataksemme asiakkaidemme muuttuviin odotuksiin erilaisissa tilanteissa ja kohtaamisissa. Tavoitteenamme on olla siellä, missä asiakkaammekin ovat ja ylittää heidän odotuksensa mutkattomalla palvelullamme", Raunio jatkaa.

Hyvä palvelu on yhdistelmä henkilökohtaisuutta ja digitaalisuutta

Tutkimuksen mukaan toimialalla on tärkeää pystyä yhdistämään digitaaliset ratkaisut ja henkilökohtainen palvelu mahdollisimman sujuvasti erilaisiin yksilöllisiin tarpeisiin asiakastyytyväisyyden säilyttämiseksi.

“Meidän asiakkaamme ovat erityisen tyytyväisiä sujuvaan ja luotettavaan palveluun, joka tuntuu henkilökohtaiselta. Teknologian kiihtyvä kehitys ja kuluttajakäyttäytymisen muutokset asettavat palvelullemme koko ajan uusia odotuksia, joihin vastaamalla uskomme pysyvämme asiakastyytyväisyyden aallonharjalla myös tulevina vuosina”, Raunio kertoo.

Laaja asiakastyytyväisyyttä mittaava tutkimus

EPSI Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio. EPSI Data Collection Services haastatteli Vakuutus 2024 -tutkimukseen yli 2000 vakuutusasiakasta 23.9.–10.10.2024. Vuosittainen tutkimus selvittää vakuutusyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta.

Lue lisää: Mitä paras vakuutusyhtiö tarkoittaa asiakkaillemme?

Lisätiedot:

Ville Raunio
toimitusjohtaja
ville.raunio@turva.fi
+358405303303

Jenni Holmén
asiakaskokemusjohtaja
jenni.holmen@turva.fi
+358406319090