Turvassa tutkitusti vakuutusalan paras palvelu
Vakuutusalan tyytyväisimmät asiakkaat löytyvät Turvasta jo 12. kertaa EPSI Ratingin tuoreen vakuutusalan toimialatutkimuksen mukaan. Tämän vuoden voitto on historiallinen, sillä tällä kertaa Turva oli ensimmäistä kertaa mukana yksityisasiakkaiden lisäksi myös yritysasiakkaiden kategoriassa vieden voiton molemmissa.
Hymysi arvoinen Turva
”Visiomme on olla Hymysi arvoinen Turva, ja tämä tulos kertoo meille siitä, että päivittäisessä työssämme olemme onnistuneet yhdessä elämään visiotamme todeksi niissä monissa eri kohtaamispisteissä, joissa olemme asiakkaitamme palvelleet” Keskinäisen Vakuutusyhtiö Turvan toimitusjohtaja Ville Raunio kiittelee.
Turva erottuu tuloksissa tasaisesti asiakastyytyväisyyden eri osa-alueilla: tuotteen laadussa, palvelun laadussa, rahanarvoisuudessa ja asiakkaan yleisessä kokemuksessa.
Paras palvelu on persoonallista joka kanavassa
Aiemmat voitot eivät ole saaneet Turvaa lepäämään laakereillaan, vaan palvelua halutaan kehittää jatkuvasti muuttuvien asiakastarpeiden ja -odotusten mukaisesti. Erityisesti digitaalisen palvelun saralla Turva pystyy haastamaan isompia toimijoita kehittämällä toimintaansa ketterästi ja itseohjautuvasti ajan hermolla.
”Mutkaton palvelu ja persoonallinen vuorovaikutus kanavasta riippumatta ovat meille ehdottomia vahvuuksia, joita haluamme kehittää edelleen. Uskomme, että kaikissa kanavissamme on mahdollista välittää asiakkaalle lämmin ja henkilökohtainen palvelukokemus, ja sama tunnistettava tunne Turvan kanssa asioinnista, esimerkiksi
Turvan asiakkaille korvauksia muita useammin
Tutkimuksessa kerättiin tietoa myös vakuutusyhtiöiden asiakkaiden korvaushakemuksista ja niiden hoidosta. Tulosten mukaan Turvan yksityisasiakkaille korvauksia myönnettiin useammin kuin muiden vakuutusyhtiöiden asiakkaille.
”Korvauskäsittely on asiakkaalle se kohta, jossa palvelun taso todella punnitaan. Viimeisen vuoden aikana olemme kohdanneet paikoin haasteita korvauksien käsittelyajoissa ja tarttuneet näihin rivakasti pystyäksemme takaamaan asiakkaillemme jatkuvasti parempaa ja sujuvampaa kokonaisvaltaista palvelua. Tutkimus antaa meille konkreettista ja tärkeää tietoa siitä, millä keinoilla voimme kehittää asiakastyytyväisyyttämme jatkossa vielä entistä parempaan suuntaan”, Raunio kertoo.
Kattava tutkimus valottaa vakuutusalan asiakastyytyväisyyttä
EPSI Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio. EPSI Data Collection Services haastatteli Vakuutus 2023 -tutkimukseen yli 1600 vakuutusasiakasta 21.9. –17.10.2023. Vuosittainen tutkimus selvittää vakuutusyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta.
Tutustu lisää:
Lisätiedot:
Ville Raunio
toimitusjohtaja
+358405303303
Jenni Holmén
asiakaskokemusjohtaja
+358406319090