Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

EPSI Rating: Vakuutusyhtiö Turva kärjessä jo kymmenettä kertaa

8.11.2021 - Turvassa tapahtuu

Vakuutusyhtiö Turvalla on jo kymmenennen kerran vakuutusalan tyytyväisimmät henkilöasiakkaat. Turva lunasti kärkipaikan 76,0 keskiarvolla (75 tai parempi on erittäin hyvä taso). Koko toimialan keskiarvo on noussut viime vuodesta ja on nyt 72,9 (vuonna 2020 70,1).

– Yksityisasiakkaiden keskuudessa rankingin kärkeen sijoittuu edelleen Turva, jonka panostus asiakastyytyväisyyden ylläpitämiseen näkyy tuloksien kärjessä jo kymmenettä kertaa viimeisen yhdentoista vuoden aikana, kertoo Heidi Laitinen, EPSI Rating Oy:n maajohtaja.

Menestyksen taustalla hyvät asiakassuhteet

– Vakuutusalan asiakastyytyväisyyden saralla parhaimmat toimijat pystyvät välittämään asiakkailleen tärkeitä arvoja, kuten turvallisuutta, vakautta ja hyvää palvelua. Kärjessä oleminen näin monta kertaa kertoo myös kokonaisuudessaan toimijan erittäin hyvistä asiakassuhteista, Laitinen jatkaa.

Turvan toimitusjohtaja Ville Raunio on samoilla linjoilla.

– Näin monta voittoa kertoo mielestäni ainakin siitä, että pitkäaikaiset asiakassuhteet kestävät sen, että välillä sattuu ja tapahtuu. Asiakkaamme ovat ottaneet hyvin vastaan mittavat uudistukset, joita Turvassa olemme tehneet ja joita on vieläkin käynnissä.

Yhdessä oikeaan suuntaan

– Kiitän lämpimästi sekä asiakkaita, turvalaisia että kaikkia muitakin kumppaneitamme. Nämä hetket ovat niitä, kun saamme vahvistuksen sille, että olemme yhdessä menossa oikeaan suuntaan, Ville Raunio toteaa.

Turva on toiminut Tampereella jo 111 vuotta ja työllistää noin 450 henkilöä. Asiakkainamme on yli 200 000 kotitaloutta, 10 000 yritystä ja ammattiliittonsa kautta yli miljoona vakuutettua. Meillä on 38 toimipaikkaa, joissa saa henkilökohtaista palvelua.

Korona-ajan epävarmuudesta huolimatta Turvalla on mennyt kaikkien talouslukujen valossa hyvin. Asiakkaat ovat nopeasti omaksuneet digitaalisia kanavia vakuutus- ja korvausasioiden hoitamisessa. Turvassa onkin käynnissä merkittävä uudistumishanke, jossa vahvistamme nimenomaan sähköisiä asiointikanavia. Tämä merkitsee myös kaikkien vakuutustuotteiden uudistamista.

– Venymistä on nähty myös täällä tekijäjoukkueessa. Osa tuotteistamme on jo vaihtunut ja uusia on tulossa lähiaikoina. Suunnittelu ja koulutukset ovat sujuneet etäilystä huolimatta uskomattoman hyvin, Raunio kertaa.


EPSI Ratingin vuosittain tekemä Vakuutustutkimus tutkii vakuutusyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä sitä, mikä tekee asiakkaista tyytyväisiä ja uskollisia. Tutkimuksessa selvitetään toimialan yhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle. Myös korvaustoiminta on mukana arvioissa.

Tulokset tuotetaan indeksillä 100, jossa 75 on erittäin hyvä taso. Tutkimuksessa haastateltiin 969 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta syys-lokakuussa 2021.

Katso myös: