EPSI Rating: Turvalla jälleen alan tyytyväisimmät yksityisasiakkaat

11.11.2019 - Turvassa tapahtuu

Turvalla on jälleen vakuutusalan tyytyväisimmät yksityisasiakkaat

Yksityisasiakkaissa Turva säilyttää jälleen kärkisijansa muihin vakuutusyhtiöihin verrattuna. Turvan asiakastyytyväisyyden arvosana 77,8 on selkeästi alan keskiarvoa (73,1) korkeampi. Tämä käy ilmi EPSI Ratingin Vakuutus 2019 -tutkimuksesta. Asiakkaiden luottamus vakuutustoimialaan kokonaisuudessaan on viime vuosien tapaan hieman laskussa.

Turvan yksityisasiakkaat ovat olleet EPSI:n tutkimuksessa alan tyytyväisimmät myös vuosina 2011, 2012, 2013, 2014, 2016, 2017 ja 2018.

Turva on onnistunut antamaan asiakkaiden mukaan parhaan vastineen rahalle. Kaikkein parhaimman vastineen rahalle saa kuluttajien mielestä pääasiassa matka-, henki- ja tapaturmavakuutuksista. Meillä on myös alan uskollisimmat asiakkaat. Meitä kannattaakin suositella myös kavereille!

Asiakkaiden suhtautuminen vakuutusyhtiöiden digitaalisiin palveluihin on tutkimuksen mukaan kokonaisuudessaan muuttunut astetta positiivisempaan suuntaan viime vuodesta.

– Turvan oma mobiilisovellus TaskuTurva onkin otettu hyvin vastaan. Sillä on jo yli 50 000 lataajaa, vinkkaa Turvan toimitusjohtaja Ville Raunio.

EPSI Ratingin vuosittain tekemä Vakuutustutkimus tutkii vakuutusyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä sitä, mikä tekee asiakkaista tyytyväisiä ja uskollisia. Tutkimuksessa selvitetään toimialan yhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle.

Tulokset tuotetaan indeksillä 100, jossa 75 on erittäin hyvä taso. Tutkimuksessa haastateltiin 975 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta syys-lokakuussa 2019.

Kaikilla tutkituilla osa-alueilla asiakkaamme arvioivat meidät vakuutusyhtiöiden keskiarvoa korkeammalle. Kiitosta saamme erityisesti tuotteiden laadusta, hyvästä palvelusta ja siitä, että Turvassa rahoilleen saa vastinetta.


Turvalla on jälleen vakuutusalan tyytyväisimmät yksityisasiakkaat

Katso myös: