Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Parasta arjen turvaa

Tehtävämme on turvata asiakkaidemme elämää ja siihen kuuluvia tärkeitä asioita. Vahingon sattuessa autamme heidät takaisin sujuvaan arkeen. Olemme iloisia siitä, että asiakaspalvelumme koetaan alan parhaaksi. Tämän on osoittanut EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimus jo useana vuonna. Edistämme vastuullisena toimijana vahinkojen ennaltaehkäisemistä jakamalla tietoa ja ajankohtaisia käytännön vinkkejä.

Vastuullista vakuutuspalvelua

Asiakkainamme on lukuisia kotimaisia ammattiliittoja, ja yli miljoona suomalaista on jo meillä liittojäsenyytensä kautta vakuutettuna. Ammattiliittoyhteistyö on ollut koko Turvan historian ajan ensiarvoisen tärkeää; ymmärrämme suomalaisen palkansaajan arkea ja haluamme olla tukemassa häntä siinä.

Ei kapulakieltä tai pikku pränttejä

Brändimme näkyy niin liiton jäsenten kuin muiden keskuudessa markkinoinnin keinoin. Yksi arvoistamme on mutkattomuus, jota haluamme erityisesti markkinointiviestinnässämme painottaa. Ilmaisemme monimutkaisiltakin tuntuvat vakuutusasiat mahdollisimman ymmärrettävästi. Haluamme tuoda esiin myös muut arvomme: vastuullisuuden ja Hymyile, olet Turvassa. Emme siis ratsasta lennokkailla mainoslauseilla, vaan tuomme esiin todelliset faktat. Arkinen kepeys viesteissämme vahvistaa mielikuvaa mielenrauhasta: Hymyile, olet Turvassa.

"Koin että minua kuunneltiin ja mielipiteitäni kunnioitettiin, ei yritetty liikaa tyrkyttää mitään sen jälkeen jos selkeästi sanoin ei. Sain myös hyvin ja selkeästi tietoa palveluista, mikä vaikutti päätökseeni."*

Kattavaa turvaa

Tapahtuipa ostotilanne verkossa tai kasvokkain, varmistamme, että asiakas tietää ja ymmärtää, mitä ostaa. Kerromme reilusti, mitä vakuutus korvaa ja mitä ei. Asiantuntijan kanssa asiakkaan vakuutusturva käydään läpi, jotta kaikki hänelle tärkeä tulee vakuutetuksi ja puolestaan päällekkäisyyksiltä vältytään. Jos esimerkiksi asiakkaalla on jo matkavakuutus ammattiliittonsa kautta, emme myy suotta erillistä.

Vakuutusvalikoimamme on kattava, meiltä löytyy turvaa niin kotiin kuin tien päälle sekä muihin elämän tärkeisiin tilanteisiin. Pyrimme huolehtimaan myös asiakkaan läheisistä eli turvasta siinä tilanteessa, että vakuutuksenottaja menehtyy. Olemme räätälöineet erityisesti ammattiliittojen jäsenille suunnatun kohtuuhintaisen Turvassa-henkivakuutuksen . Varsinkin lapsiperheiden vanhemmille tai omistusasunnossa asuville henkivakuutus on tarpeellinen turva, jos ikävin tapahtuu.

Sujuvaa asiointia

Asiointia pyrimme helpottamaan tarjoamalla eri asiointikanavia. Palvelemme niin verkossa, mobiilissa, toimistoilla kuin puhelimessakin. Kun kanavavalikoima on laaja, myös tavoitettavuus on hyvä. Sähköiset palvelut nopeuttavat vastausten saamista. Esimerkiksi chat-palvelu on varsin suosittu juuri tämän vuoksi. Mobiilisovelluksemme TaskuTurva on yksi kilpailuvalttimme. Asiakkaamme ovat löytäneet sen pariin hyvin, tällä hetkellä sovelluksen ladanneita on jo reilu 100 000. TaskuTurva on nykyaikainen tapa pitää vakuutusturva käden ulottuvilla ja tarkistaa toimintaohjeet vahingon sattuessa.

"Aivan uskomatonta kuinka jouhevasti ja nopeasti asiat etenivät. Täysi 10"*

*Lainaukset on Turvan asiakaspalautekyselystä 2022-23. Olemme varmistaneet palautteiden aitouden lähettämällä palautekyselyn vain Turvassa asioineille.

Kun sattuu ja tapahtuu, täällä ollaan

Vakuutusyhtiön totuuden hetki koittaa silloin, kun asiakkaalle sattuu vahinko. Sitä varten me täällä olemme. Vahinkotilanteen hoitaminen ja korvausten maksaminen on perustehtäviämme. Yllättävän tilanteen sattuessa asiakkaan ei tarvitse muistaa ulkoa, miten toimia, vaan me opastamme. Erilaisten vahinkotilanteiden varalle on toimintaohjeet, joita noudattaa. Tavoitettavuus on myös tärkeää. Tarkalla työvuorosuunnittelulla vastaamme vaihtelevaan kysyntään ja pyrimme ohjaamaan asiakkaan siihen asiointikanavaan, jossa hänen asiansa hoituu nopeimmin.

Korvauspäätökset pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti. Ruuhkalta ei kuitenkaan aina voi välttyä, esimerkiksi huonot ajokelit aiheuttavat ajoneuvovahinkoja ja matkustus- ja lomasesonkien aikaan sattuu tapaturmia. Korvausten käsittelyaikojen pitkittyessä tiedotamme tilanteesta verkkosivuillamme ja pyrimme arvioimaan käsittelyn kestoaikoja. Näin asiakas pysyy kärryillä siitä, missä mennään.

Aina saatu korvauspäätös ei ole asiakkaalle toivotunlainen. Näissä tilanteissa kehotamme olemaan meihin yhteydessä, keskustelemme mielellämme päätöksestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Jos päätös osoittautuu vääräksi, korjaamme sen mahdollisimman pian. Jos yhteisymmärrykseen korvauspalvelun kanssa ei päästä, vapaaehtoisten vakuutusten osalta asiakas voi ottaa yhteyttä Turvan asiakasasiamieheen. Tärkeää on, että asiakas ymmärtää, mihin vahinkopäätös perustuu ja miksi. Jos päätöksessä on asiakkaan mielestä edelleen korjattavaa, voi hän olla yhteydessä Rahoitus- ja vakuutusneuvontaan Fineen. Fine on riippumaton vakuutusalan asiantuntija, joka neuvoo ja ratkoo vakuutusasioita koskevia erimielisyyksiä. Turva noudattaa Finen antamia ratkaisusuosituksia.

Merkittävää on, että asiakastyytyväisyyskyselyissä ( EPSI Rating ) nousee toistuvasti esiin erityisesti korvausasiakkaidemme tyytyväisyys meihin. Onnistumme siis tavoitteessamme pääsääntöisesti hyvin - auttamaan asiakkaamme mahdollisimman jouhevasti takaisin sujuvaan arkeen.

"Korvauspäätös oli nopea, helppo tehdä Taskuturvassa ja rahat tilillä jo parin päivän kuluttua. Turvassa korvaukset ja asiointi toimii mutkattomasti. Iso suositus."*

"Palvelu hyvää ja asiantuntevaa, kannustavaa sekä lohduttavaa. Muuta asiakas ei hädän hetkellä tarvitse."*

*Lainaukset on Turvan asiakaspalautekyselystä 2022-23. Olemme varmistaneet palautteiden aitouden lähettämällä palautekyselyn vain Turvassa asioineille.

Digitaaliset palvelut - vastuullisempaa asiointia

Tänä päivänä digitaaliset palvelut ovat luonnollinen osa arkea ja asiointia. Myös Turvassa on tarjolla useita erilaisia digitaalisia palveluita, jotka tarjoavat niin helppoutta ja nopeutta asiointiin kuin mahdollisuuden vastuullisempaan asiointiin.

Mitä vakuutuksia minulla olikaan?

TaskuTurva on Turvan oma mobiilisovellus, joka näyttää niin asiakkaan omat kuin hänen ammattiliittonsa tarjoamat vakuutukset. Niin olemassa oleva kuin puuttuva turva hahmottuu sovelluksesta, jonka kautta on mahdollista täydentää vakuutusturvaansa.

Miten toimia vahingon sattuessa?

Vaikka varovaisuutta noudattaisikin, kukaan ei voi täysin välttyä yllättäviltä vahinkotilanteilta. Ne ovat itsessään harmillisia ja jossain tapauksissa vakaviakin. Vahinkotilanteen tullen ei tarvitse muistaa ulkoa, miten toimia, vaan TaskuTurva-sovellus opastaa asiakasta. Jos vahinko sattuu, sovellus näyttää toimintaohjeet askel askeleelta ja ohjaa tarvittaessa päivystävään SOS hätäpalveluun. Joissakin vahinkotapauksissa ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä Turvaan, vaan voi asioida suoraan yhteistyökumppaneillamme. Esimerkiksi matkapuhelinvahingot hoituvat Fonum-liikkeessä ja auton lasivahingoissa voi ottaa yhteyttä lasikorjaamokumppaneihin. Nämäkin tilanteet TaskuTurva osaa kertoa.

Ulkomaan matkalla voi sattua yllätyksiä: sairastuminen tai tapaturma. Vieraan maan sairaanhoitopalvelut voivat olla hyvinkin erilaisia kuin kotimaassa ja niiden palvelutaso vaihdella. Kunhan on muistanut ottaa ennen matkaa matkavakuutuksen tai se on olemassa ammattiliiton kautta, TaskuTurva-sovellus näyttää käyttäjälleen luotettavan lääkärin yhteystiedot matkakohteessa.

Pakolliset paperit mutkattomammin

Vakuutuksiin liittyy paljon yksityiskohtia, jotka asiakkaan on hyvä tietää. Vakuutusyhtiön velvollisuus on antaa kaikki mahdollinen tieto asiakkaalle, jotta hän tietää, mitä ostaa ja kuinka vakuutus tarpeen tullen korvaa. Näistä kaikista sisällöistä kertyy melkoinen määrä tekstiä ja paperia.
Turvassa asiakkaan on mahdollista valita paperiton palvelu. Se tarkoittaa, että kaikki tärkeät vakuutuspaperit toimitetaan hänelle sähköisinä ja papereiden tulostaminen, kuorittaminen ja postittaminen jäävät väliin. Vakuutuspaperit ja -laskut talletetaan Turvan verkkopalveluun, josta asiakas löytää omansa tunnistautumalla. Paperiton palvelu on tietoturvallinen ja se säästää luontoa. Logistiikkaan ei kulu myöskään ylimääräistä aikaa.

E-lasku suoraan asiakkaan verkkopankkiin

Yksi suosittu sähköinen palvelumme on e-lasku. Asiakas voi tilata vakuutuslaskut suoraan omaan verkkopankkiinsa. Näin lasku päätyy varmimmin ajoissa perille ja säilyy verkkopankissa myöhempää tarkastelua varten.

Lupa viestiä on lupa pitää huolta

Asiakkaat ovat omistajiamme ja haluamme pitää heistä erityistä huolta. Kysymme asiakkaalta luvan, jotta saamme lähettää hänelle asiakasviestejä niin sähköpostiin kuin tekstiviestilläkin. Ne ovat näppärä tapa kuulla asiakkuuteen kuuluvista eduista ja alennuksista sekä saada rahanarvoiset vinkit vakuutusten hyödyntämiseen. Opastamme esimerkiksi suorakorvaustoimintojen käyttöä, yhteistyökumppaneilla asiointia ja annamme arjen turvallisuusvinkkejä.

Aidosti asiakkaan asialla

Turva on keskinäinen vakuutusyhtiö, mikä tarkoittaa sitä, että asiakkaamme omistavat meidät. Kun asiakas ostaa meiltä vakuutuksen, hänestä tulee automaattisesti yksi omistajistamme, ilman erillistä maksua. Omistajia ovat asiakkaiden lisäksi takuupääoman omistajat, kuten ammattiliitot ja LähiTapiola-ryhmä.

Keskinäisen yhtiön hyödyt asiakkaalle

Koska emme ole pörssiyhtiö, toiminnastamme saatavat voitot eivät valu osakkeenomistajille vaan omistajille. Tulos hyödyttää asiakkaita kilpailukykyisinä hintoina ja alennuksina. Kun asiakas ostaa meiltä kotivakuutuksen lisäksi jonkin muun vakuutuksen, hän saa omistaja-asiakkaan alennuksen 10 %. Jos asiakkaalla on vain yksi vakuutus, omistaja-alennus astuu voimaan kahden vuoden asiakkuuden jälkeen. Vuonna 2022 asiakkaamme saivat omistaja-asiakasalennuksia yhteensä 10,4 miljoonaa euroa. Tutustu asiakkaan etuihin .