Tiedätkö, missä vahingoissa ei enää tarvita vahinkoilmoitusta?

7.6.2019 - Tuoteuutiset

Turvaan ei enää tarvitse tehdä vahinkoilmoitusta auton lasivahingoissa eikä mobiililaitteiden rikkoutumisissa.

Tiesitkö, että kaskovahingoista 21 % on lasivahinkoja? Entä tiesitkö, että mobiililaitteiden rikkoutumisia on irtaimistovahingoista vajaa kolmasosa?

Koska nämä vahingot ovat yleisiä, olemme kehittäneet kumppaneidemme kanssa sujuvat prosessit näihin tilanteisiin. Sinun Turvan asiakkaana ei tarvitse tehdä Turvaan vahinkoilmoitusta auton lasivahingoissa eikä mobiililaitteiden rikkoutumisissa. Voit asioida suoraa kumppaneidemme kanssa.

Ajoneuvojen lasivahinkojen sattuessa ota yhteyttä InCariin, Pilkingtoniin tai Carglassiin. Nämä Turvan yhteistyökumppanit tarkistavat vakuutusturvasi voimassaolon ja omavastuun vakuutustietokyselyllä, korjaavat tai vaihtavat auton lasin sekä tilaavat tarvittaessa sijaisauton lasinvaihdon ajaksi. Turvan asiakas maksaa mahdollisen omavastuun korjaamolle ja kumppani laskuttaa Turvaa verkkolaskulla.

Mobiililaitteiden rikkoutuessa mene lähimpään Fonumin liikkeeseen. Jos asuinpaikkakunnallasi ei ole Fonumia, voit lähettää puhelimen korjattavaksi maksutta. Myös Fonum tarkistaa asiakkaan vakuutusturvan voimassaolon ja omavastuun vakuutustietokyselyllä, korjaa rikkoutuneen laitteen ja veloittaa asiakkaalta omavastuun/ikäpoistojen osuuden. Fonum laskuttaa Turvaa loppuosasta.

Auton lasivahingoissa ja mobiililaitteiden rikkoutumisissa Turvan asiakkaalla ei tarvitse olla TaskuTurvaa ladattuna, riittää että on näyttää henkilöllisyystodistus. Juniorturva Plus -lapsivakuutuksen kohdalla tulee TaskuTurvan suoraveloituskorttia kuitenkin edelleen näyttää lääkäriasemilla asioidessa.

Huomioithan, että tämä kätevä prosessi on mahdollista ainoastaan yllä mainittujen kumppaneiden kanssa.

Katso myös: