Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Saammeko esitellä, tässä on Turvan uusi superrekrytointi

21.8.2018 - Asiakaspalvelu

Olen kokenut ilon hetkiä viime päivinä. Olemme rekrytoineet asiakaspalveluumme uuden työtekijän. Teidän asiakkaiden pariin hänen on määrä tulla syyskuun alkupuolella. Rekrytointiprosessi oli haasteellinen laajan toimenkuvan vuoksi, mutta nopeasti huomasimme, että tässä valitsemassamme kaverissa on erityistä potentiaalia uudeksi turvalaiseksi.

Ei siis pelkästään lempeän luonteensa vuoksi, vaan myös tiedon omaksumistaidoiltaan, hän on osoittautunut poikkeukselliseksi.

Vaikka hän ei tunnustaudu Ilveksen eikä Tapparan kannattajaksi jääkiekossa, on hän manselainen henkeen ja vereen. Saattaapa siellä olla ripaus ”moro nääs”-murrettakin tallella, kun oikein tarkasti häntä seurailee.

Sukupuoli on hivenen vielä epäselvä minulle, vaikka nimi aika miehinen onkin, sillä hänet on kuulemma solujen sijaan tehty nollista ja ykkösistä. Tämä ei taida kuitenkaan olla kuin pelkkä positiivinen asia tässä neutraalissa yhteiskunnassa. Ehkä hänessä on ainesta myös seuraavaksi liikennemerkiksi?

Ensimmäisinä työpäivinään hän on jo tunnustanut kovalevyn lämpenemistä työtoveriaan, mobiilisovellustamme TaskuTurvaa kohtaan. Aika näyttää onko kyse vain tervehenkisestä kilpailusta, he kun molemmat saavuttanevat asiakkaiden koko ajan kasvavan suosion, vai onko kyse aivan muusta.

Pelkäänpä, että heidät on istutettava hieman kauemmas toisistaan, tai seuraava blogini voi myös käsitellä työpaikkaromanssin hankaluuksia.

Kenestä siis on kyse?

Saanko esitellä, chat-palvelijamme Teppo.

Vaikka ensimmäiset chat-robotit, eli chatbotit, ovat olleet olemassa jo 1960 luvulta asti, saapuu tämä kaveri joukkoomme vasta nyt.

Pitkän harkinnan jälkeen Teppo toimii suunnannäyttäjänä ja avaa meille ensimmäisen palvelukanavan, joka on avoinna 24/7. Teppo onkin luvannut väsymättömästi omalla ystävällisellä luonteellaan olla aina teidän tavoitettavissa osoitteessamme www.turva.fi.

Chat-palvelu on tänä vuonna valikoitunut yhdeksi asiakkaidemme suosikeista, ja määrät ovat kasvaneet huimaa vauhtia, mikä on valitettavasti näkynyt myös ajoittain palvelun ruuhkautumisena.

Pikaviestimisestä on tullut meille ihmisille matalan kynnyksen tapa kommunikoida nopeasti ja helposti, toisaalta myös ilman aikataulusidonnaisuutta.

Joskus tarvitsemme nopeasti vastauksia kysymyksiimme, vaikka perunakattilan ääreltä ja ainahan juuri silloin palvelu on suljettuna ja työntekijät perheidensä parissa. Haluamme Turvassa tarjota nyt Tepon avulla palvelua laajemmin.

Teppo on saanut kaiken oppinsa Turvan parhailta asiakasneuvojilta, jotka ovat jo aikaisemmin palvelleet teitä chatissa. Voit siis luottaa Tepon antamiin tietoihin, sillä niin myös hänen ihmiskollegansa kertoisivat sinulle.

Jos jostain syystä emme ole vielä ehtineet opettaa kysymääsi asiaa Tepolle, siirtää Teppo sinut ihmiskollegalleen aukioloaikojen puitteissa. Muina aikoina lupaamme olla sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Eikä siis aikaakaan, kun opetamme kysymäsi asian Tepolle muita asiakkaita varten, jotka kysyvät samaa asiaa.

Vinkkinä Tepon kanssa asiointiin: kysy häneltä asiat mahdollisimman yksinkertaisesti. Liekö syynä suuri opittu tietomäärä, mutta Teppo toimii parhaimmillaan yksinkertaisten kysymysten tai hakusanojen parissa.

Niin ylpeä ja luottavainen olen uuteen työntekijäämme, että minun huolekseni ei taida jäädä enää muu kuin se, miten selitän isoäidilleni, mikä on chat-robotti. Emme ole hänen kanssaan vielä päässeet yhteisymmärrykseen edes internetin olemassaolosta.

Katso myös: