Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Hymyä, huolenpitoa ja huippuosaamista

Sosiaalinen vastuu tarkoittaa meille huolenpitoa asiakkaistamme, jokaisesta turvalaisesta ja omalta osaltamme myös yhteiskunnasta. Tavoitteenamme on olla Suomen hymyilevin työyhteisö, jossa tekijöistä ja heidän ammatillisesta osaamisestaan pidetään hyvää huolta. Haluamme olla työyhteisö, jossa viihdytään, vaalitaan positiivista työkulttuuria ja tavoitellaan hyvää johtamista. Kokemuksemme mukaan erinomainen työntekijäkokemus luo erinomaista asiakaskokemusta. Näin me pystymme pitämään asiakkaista parempaa huolta kuin yksikään toinen vakuutusyhtiö.

Turvan arjessa näkyvät arvot

Voimme ylpeänä todeta, että todella olemme paras vakuutusyhtiö - ja nimenomaan asiakkaidemme mielestä, kun mitataan heidän tyytyväisyyttään. Vuosittain totutettava EPSI Rating -asiakastyytyväisyys tutkii vakuutusyhtiöiden asiakkaiden tyytyväisyyttä omaan yhtiöönsä. Jo peräti 11 vuonna Turvan asiakkaat ovat todenneet, että meiltä saa Suomen parasta vakuutuspalvelua.

Turvan palvelussa nousevat esiin asiakkuuden vaivattomuus, luotettavuus sekä asiakkaan varmuus olevansa oikealla tavalla vakuutettuna.

Kaiken takana on arvot

Palveluideologiamme nojaa vahvasti Turvan arvoihin: vastuullinen, mutkaton ja Hymyile, olet Turvassa.

Vastuullisuus on kaiken toimintamme pohja: turvalaisten osaaminen sekä ammattitaito on huipputasoa ja tekemisemme pohjautuu aina vakuutusehtoihin ja toimialaa koskeviin säännöksiin. Varmistamme myyntiprosessimme vastuullisuuden ja korvauspäätösten oikeellisuuden sekä sitoudumme sisäisiin eettisiin ohjeisiin. Lue lisää vastuullisesta vakuutuspalvelusta .

Mutkattomuus näkyy päivittäisessä työssämme: palvelemme ymmärrettävästi ja kiinnitämme huomiota selkeään viestintään. Asioinnista pyrimme tekemään konstailematonta ja madallamme asiakkaan kynnystä asioida kanssamme esimerkiksi tarjoamalla erilaisia asiakkaan arkeen solahtavia palveluita: mobiilisovellus, chat jne.

Kolmas arvomme " Hymyile, olet Turvassa " näkyy henkilökohtaisena ja persoonallisena palveluna. Haluamme, että vakuutusyhtiöiden joukossa Turva on sydämeltään suurin ja teemme työtä ihmiseltä ihmiselle. Tällä ajatuksella noin 450 turvalaista ympäri maan tekee työtään.

Yrityksen sisäinen hymy ulottuu asiakkaisiin asti

Turva on vakuutusyhtiö, joka uskoo hymyn voimaan. Tunnuslauseemme "Hymyile, olet Turvassa" on juurtunut syvälle myös sisäisesti turvalaisten keskuudessa. Korona-aikana vuonna 2020 joukko turvalaisia innostui pohtimaan tulevaa: millaiset teemat ovat keskeisiä tulevaisuuden työpaikassa? Ajatuksiin nousi mm. tapa työskennellä, koronan myötä me kaikki jouduimme pohtimaan tätä aivan uusin silmin. Lisäksi johtaminen sekä innostunut ja vastuullinen työntekijä puhututtivat.

Esiin nousi myös tavoitteellisen ja merkityksellisen työn huomaaminen. Paitsi asiakkaalta myös esihenkilöltä saatu palaute lämmittää. Lisäksi kollegan palaute on usein hyvin arvokasta, sillä hän näkee ja tietää, millaisia käytännön ponnisteluita työssä onnistumiseen tarvitaan. Heräsi kysymys, mikä olisi keino huomioida toisia turvalaisia ja myös palkita osaamisesta, kyvykkyydestä, eteenpäin vievästä asenteesta? Kehittyi idea Hymy-sovelluksesta.

Hymy-sovelluksella hymyä työkaverin päivään

Ajatus jalostui sovellukseksi, jossa voi lähettää ja vastaanottaa "hymyjä" ja lunastaa niistä saaduilla pisteillä itselleen sopiva palkkio. Myös palkkioiden ideointi tapahtui turvalaisten omasta toimesta: meitä ihmisiä motivoivat hyvin erilaiset asiat. Se, että hyvä työ huomataan, on aina palkitsevaa, mutta Hymy-sovelluksen myötä lanseerattiin ajatus, jossa erinomaista työtä systemaattisesti tekemällä ja kiitoksia saamalla voikin valita itseä motivoivan palkinnon, esim. hierontalahjakortin, Turva-repun tai vaikka mahdollisuuden esittää oma idea Turvan johtoryhmälle.

Eettiset ohjeet luotsaavat päivittäistä työtämme

Turvalainen on vastuullinen ja mutkaton. Olemme luoneet osana vastuullisuustyötämme jokaisen turvalaisen eettiset ohjeet. Ne kuvaavat, kuinka kohtelemme asiakkaitamme ja toisiamme kunnioittavasti ja arvostavasti. Turvalainen kehittää osaamistaan, jotta voi palvella asiakkaiden tarpeita entistä paremmin, ja pyrkii joka tilanteessa toimimaan oikein ja asiakkaiden edun mukaisesti.

Käymme eettiset ohjeet läpi jokaisen uuden turvalaisen kanssa. Emme hyväksy epäasiallista kohtelua, syrjintää tai häirintää missään muodossa.

Turvassa on tasa-arvosuunnitelma. Sitoudumme edistämään tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta sekä ehkäisemään syrjintää kaikessa toiminnassamme. Tunnistamme ja poistamme parhaamme mukaan käytäntöjä ja rakenteita, jotka tuottavat tai ylläpitävät eriarvoisuutta. Pyrimme kaikessa vuorovaikutuksessamme edistämään luottamusta ja arvostusta.

Teemme sidosryhmiemme kanssa vastuullisuustekoja

Turvassa ajattelemme, että vastuullisuus on voimavara, jota kannattaa kehittää yhdessä muiden kanssa. Yhdessä olemme enemmän. Teemme säännöllisesti vastuullisuustekoja esimerkiksi ammattiliittokumppaneidemme kanssa. Yhteisissä hankkeissa korostuvat niin sosiaalinen kuin ympäristövastuu.

Kesällä 2023 julkaisemme Ammattiliitto Pron kanssa podcast-sarjan mielen hyvinvoinnista. "8 myyttiä työuupumuksesta" avaa aihetta terävästi monesta eri näkökulmasta . Jaksoissa ravistellaan haitallisia asenteita työuupumuksen taustalla yksilön armottoman syyllistämisen sijaan. Aiheesta ovat keskustelemassa monet tämän hetken tunnetut vaikuttajat ja asiantuntijat. Podcastia houstaa Ammattiliitto Pron yhteiskuntasuhdejohtaja Maria Mäkynen .

Tutustu podcastiin Pron sivuilla ja ota sarja kuunteluun Spotifyssa !

Lahjoituksilla annamme panoksemme yhteiseen hyvään

Teemme vuosittain merkittäviä lahjoituksia eri kohteisiin, joissa apuamme kaivataan eniten. Koemme vastuumme yhteiskunnallisena toimijana ja haluamme antaa panoksemme yhteiseen hyvään. Esimerkiksi jouluna 2022 osallistuimme Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymän ruokakassikeräykseen 30 000 euron lahjoituksella.

Vuonna 2022 muita lahjoituskohteitamme olivat Tampereen ensi- ja turvakoti ry, sekä Unicefin hätäapukeräys ja SPR:n katastrofirahasto, joiden kautta ukrainalaiset saivat apua. Ammattiliittoyhteistyönä olimme mukana myös Akavan Erityisalojen joululahjoituksessa Helsinki Missiolle ja Suomen Luonnonsuojeluliitolle.

Olethan jo ladannut TaskuTurva -mobiilisovelluksen?

TaskuTurvan avulla voit tarkastella vakuutuksiasi ja hoitaa vakuutusasioitasi. Sieltä löydät myös vakuutuksiin liittyvät suorakorvauskortit ja voit viestitellä kanssamme. Tutustu TaskuTurvaan .