Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
FI
Tietoa TurvastaTöihin TurvaanVastuullisuusUutiset ja sisällötTurva vuokraa
Kirjautuminen
Kirjaudu verkkopalveluun
Kirjaudu verkkopalveluunHallinnoi vakuutuksia ja tietojasi sekä tarkastele laskujasi ja korvauspäätöksiäsi.Oletko ilmoittamassa vahingosta?Lue ennen kirjautumista toimintaohjeet. Joissakin vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme, eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Ongelmia verkkopalveluun kirjautumisessa?Katso tietoa yleisimmistä ongelmatilanteista verkkopalveluissamme, sekä vinkkejä niiden ratkaisemiseksi.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat yritysten verkkopalvelun käyttöösi, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu verkkopalveluunVerkkopalvelussa näet yrityksesi vakuutukset ja voit hoitaa vakuutus- ja korvausasioita.Ongelmia yritysten verkkopalveluun kirjautumisessa?Katso yleisimmät ongelmatilanteet yritysten verkkopalvelussa ja ohjeet niiden ratkaisemiseen.
Kirjaudu verkkopalveluun
Kirjaudu verkkopalveluunHallinnoi vakuutuksia ja tietojasi sekä tarkastele laskujasi ja korvauspäätöksiäsi.Oletko ilmoittamassa vahingosta?Lue ennen kirjautumista toimintaohjeet. Joissakin vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme, eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Ongelmia verkkopalveluun kirjautumisessa?Katso tietoa yleisimmistä ongelmatilanteista verkkopalveluissamme, sekä vinkkejä niiden ratkaisemiseksi.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat yritysten verkkopalvelun käyttöösi, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu verkkopalveluunVerkkopalvelussa näet yrityksesi vakuutukset ja voit hoitaa vakuutus- ja korvausasioita.Ongelmia yritysten verkkopalveluun kirjautumisessa?Katso yleisimmät ongelmatilanteet yritysten verkkopalvelussa ja ohjeet niiden ratkaisemiseen.
EtusivuTietoa TurvastaHallinto ja johtoTaloustietoaMedialleTöihin TurvaanVastuullisuusUutiset ja sisällötTurva vuokraaKirjaudu verkkopalveluun
Kirjaudu verkkopalveluun
Kirjaudu verkkopalveluunHallinnoi vakuutuksia ja tietojasi sekä tarkastele laskujasi ja korvauspäätöksiäsi.Oletko ilmoittamassa vahingosta?Lue ennen kirjautumista toimintaohjeet. Joissakin vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme, eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Ongelmia verkkopalveluun kirjautumisessa?Katso tietoa yleisimmistä ongelmatilanteista verkkopalveluissamme, sekä vinkkejä niiden ratkaisemiseksi.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat yritysten verkkopalvelun käyttöösi, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu verkkopalveluunVerkkopalvelussa näet yrityksesi vakuutukset ja voit hoitaa vakuutus- ja korvausasioita.Ongelmia yritysten verkkopalveluun kirjautumisessa?Katso yleisimmät ongelmatilanteet yritysten verkkopalvelussa ja ohjeet niiden ratkaisemiseen.
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
Tietoa TurvastaTöihin TurvaanVastuullisuusUutiset ja sisällötTurva vuokraa
Valitse sivu
Vastuullisuus22.1.2023Miksi vakuutusyhtiöt kyselevät niin paljon?Kun hankit vakuutusta, kysymme samalla sinuun ja omaisuuteesi liittyviä kysymyksiä. Niitä ei kannata kavahtaa. Tietojen ajantasaisuus ja täsmällisyys hyödyttävät meitä molempia. Niiden avulla kartoitamme vakuutustarpeesi ja pystymme tarjoamaan juuri sinun tarpeisiisi sopivaa turvaa. Silloin myös tiedämme, mistä tarkalleen ottaen olemme yhdessä sopineet, kun olet hankkinut Turvasta vakuutuksen.
Mies selaa puhelinta.
Mitä kysymme?Haluamme tietää sinusta ne tiedot, jotka ovat sopimuksen kannalta relevantteja. Esimerkiksi autovakuutuksia hankkiessasi, haluamme tietää sekä sinun että autosi tietoja, sillä vakuutuksesi hinta määräytyy niiden mukaan.Miksi sitten toinen joutuu maksamaan suurempaa maksua vakuutuksesta? Vakuutusten avulla katetaan taloudellisia riskejä. Esimerkiksi kaskovakuutuksesta korvattavat korjauskustannukset ovat kalliimmat silloin, kun kolaroit upouudella BMW:llä, kuin silloin, kun ajat kolarin 10 vuotta vanhalla Toyotalla. Tämän vuoksi joutuu BMW:stä maksamaan korkeampia vakuutusmaksuja kuin Toyotasta.Tästä samasta syystä me kysymme myös asuntosi tietoja, jos hankit meiltä vakuutusta kodillesi ja kotisi irtaimistolle. Nyrkkisääntö on, että maksaisit suurempia vakuutusmaksuja 200 neliön omakotitalosta kuin 40 neliön kaksiosta.Miksi ei kannata antaa väärää tietoa?Tietojen antamisessa kannattaa olla täsmällinen, eikä missään nimessä kannata antaa vääriä tietoja. Kuten kerroimme aiemmin, antamiesi tietojen avulla tiedämme, mistä itse asiassa olemme sopineet. Jos annat virheellistä tietoa omaisuudestasi ja sille sattuu vahinko, korvaus voidaan jättää maksamatta tai sen määrää voidaan alentaa.Rahanpesun estämistä koskevan lain velvoitteetVakuutusyhtiönä meillä on velvollisuus tunnistaa ja tuntea kaikki asiakkaamme, se on meidän lakisääteinen velvollisuutemme. Asiakas tunnistetaan ja hänen henkilöllisyytensä todennetaan aina asiakassuhdetta perustettaessa ja lisäksi aina asiakassuhteen aikana hänen asioidessaan Turvassa, oli hän sitten henkilö- tai yritysasiakas. Turvan tulee tuntea yritysasiakkaiden liiketoiminnan laatu ja laajuus sekä seurata yritysasiakkaan liiketoimia koko asiakassuhteen ajan.Meillä Turvassa täytyy olla selkeä käsitys siitä, kuinka meidän liiketoimintaamme kuuluvia tuotteita ja palveluita käytetään ja toisaalta mitä asiakkaan liiketoiminta pitää sisällään. Näin pystymme myös parhaalla mahdollisella tavalla palvelemaan asiakkaitamme. Vakuutusyhtiöitä sitoo myös salassapitovelvollisuus, joten henkilöllisyyden todentamisella varmistamme, että asioimme oikean henkilön kanssa ja siten asiakkaidemme tietosuojasta pidetään hyvää huolta.HenkilöasiakkaatHenkilökohtaisessa asiakaspalvelussa asiakas tunnistetaan suomalaisen viranomaisen myöntämällä voimassaolevalla kuvallisella henkilöllisyystodistuksella, kuten passilla tai ajokortilla. Asiakirjasta meidän on säilytettävä numero tai tunniste, myöntäjä ja myöntöpäivä lakisääteisenä velvollisuutenamme.Verkkopalvelussa asiakas tunnistetaan verkkopankkitunnuksilla. Puhelinpalvelussa, chatissä tai muussa palvelussa, jossa asiakas ei ole läsnä, asiakas tunnistetaan kysymällä asiakkaalta häntä koskevia tietoja, kuten henkilötunnusta ja vakuutustietoja. Tietoja pyydämme niin paljon, että voimme olla vakuuttuneita, että puhelimen toisessa päässä on oikea henkilö. Asiakkaiden tietosuoja on meille itseisarvo.YritysasiakkaatYritysasiakkaan kohdalla tunnistamme ensin yrityksen kaupparekisteristä tai yhdistyksen yhdistysrekisteristä. Sen jälkeen tunnistamme asiakasta edustavan henkilön ja selvitämme, millä perusteella hän edustaa yritystä. Olemme velvollisia selvittämään myös yrityksen tosiasialliset edunsaajat, joilla tarkoitetaan omistajia tai muuta tahoa, jolla on määräysvaltaa yrityksessä. Pyydämme tietoja asiakkaalta ja tietoja hankitaan esimerkiksi julkisista rekistereistä. Lisäksi meidän on säilytettävä tiedot yrityksen kaikista hallituksen jäsenistä.Meidän tulee säilyttää myös yrityksen liiketoimintatiedot: nimi, rekisterinumero, rekisteröintipäivä, rekisteriviranomainen, toimiala, tietoja asiakkaan toiminnasta, liiketoiminnan laadusta ja laajuudesta ja taloudellisesta asemasta. Lakisääteisenä velvollisuutenamme on siis kerätä ja ylläpitää paljon tietoa yritysasiakkaistamme. Säädösten tarkoitus on kuitenkin hyvä ja ymmärrettävä: estää rikollista toimintaa ja harmaata taloutta.Mikäli emme pysty tunnistamaan asiakasta, palvelua ei voida jatkaa. Tällöin esimerkiksi puhelinpalvelussa tarvittaessa pyydämme asiakasta käymään toimistolla tai käyttämään verkkopalvelua.Lue aiheesta lisää Finanssivalvonnan ja Finanssiala ry:n sivuilta:
  • Finanssivalvonta: Rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estäminen
  • Finanssiala: Asiakkaan tunteminen. Finanssialan yritykset ovat velvollisia tuntemaan asiakkaansa
Lisää ajankohtaista
Liikenne22.1.2025Vinkit talven liikenteeseenTalviajo tuo mukanaan omat haasteensa: liukkaat ja lumen peittämät tiet, lumisateet ja huonon näkyvyyden. Ota parhaat vinkit talteen, jotta selviydyt turvallisesti talvikauden liikenteessä.Matkustaminen22.1.2025Turvallisesti liikenteessä myös ulkomaillaThaimaa on suosittu talvilomakohde pohjoismaisille matkailijoille, ja korkeasesonki on alkamaisillaan. SOS International muistuttaa, että liikenneturvallisuus Thaimaassa on alhainen. Lue mitä huomioida liikenteessä ulkomailla.Digiasiointi15.1.2025Näin huolehdimme turvallisesta asioinnistaTurvan toiminnan ytimessä on asiakkaiden luottamus. Se rakentuu sille, että käsittelemme kaikkia asiakkaidemme tietoja huolellisesti tietosuojasta ja -turvasta huolehtien.