Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
FI
Tietoa TurvastaTöihin TurvaanVastuullisuusUutiset ja sisällötTurva vuokraa
EtusivuTietoa TurvastaHallinto ja johtoTaloustietoaMedialleTöihin TurvaanVastuullisuusUutiset ja sisällötTurva vuokraaHenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
Tietoa TurvastaTöihin TurvaanVastuullisuusUutiset ja sisällötTurva vuokraa
Valitse sivu
Keskinäisen Vakuutusyhtiö Turvan liiketoiminta­periaatteet
Vastuullisuusohjelmamme
Turvan vastuullinen tapa toimiaTurva on asiakkaidensa omistama keskinäinen yhtiö. Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme turvaamaan arkensa ja elämänsä tärkeimmät osa-alueet. Velvollisuutemme on toimia vastuullisesti, läpinäkyvästi ja kestävällä tavalla.Seuraamme ja edistämme vastuullisuutta ja kestävyyttä osana toimintaamme. Keskinäisenä vakuutusyhtiönä juuremme ovat yhteisvastuussa, jonka ajatuksena on, että kannamme riskit yhdessä ja autamme pulaan joutunutta pääsemään taas jaloilleen. Omistaja-asiakkaan edun mukainen toiminta tarkoittaa sitä, että etsimme yhdessä asiakkaan kanssa hänen tarpeisiinsa sopivan, kokonaisvaltaisen ja hyvin ennakoivan turvan. Turvan liiketoimintaperiaatteet kokoavat yhteen keskeiset toimintaperiaatteet, joiden noudattamiseen olemme sitoutuneet. Kuvaamme periaatteissa toimintatavat, joita arvostamme ja haluamme edistää sekä myös toiminnan, jota emme hyväksy. Määrittelemme liiketoimintaperiaatteissamme, miten kohtelemme toisiamme, asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme ja muita sidosryhmiämme. Periaatteita täydentävät Turvan toimintaperiaatteet ja sisäiset ohjeet. Arvomme ovat vastuullinen, mutkaton ja Hymyile, olet Turvassa! Liiketoimintaperiaatteet ylläpitävät ja edistävät arvojemme mukaista toimintaa ja yrityskulttuuria. Periaatteet ohjaavat kaikkien turvalaisten päivittäistä työtä ja antavat tukea arjen valintoihin ja päätöksentekoon. Edellytämme näiden periaatteiden mukaista toimintaa Turvan koko henkilöstöltä, vakuutusedustajilta, johdolta ja hallinnolta.
Keskinäisessä yhtiössä vakavaraisuus turvaa vakuutuksenottajien ja korvauksensaajien etua. Riittävä vakavaraisuus varmistaa, että yhtiö selviytyy vastuistaan asiakkaille talouden suhdannevaihteluista riippumatta.Turvan vakavaraisuuden tavoite on asetettu korkeammaksi kuin lakisääteiset vaatimukset. Tavoitteemme on, että oma varallisuus (EOF) on aina vähintään kaksi kertaa pääomavaatimuksen (SCR) suuruinen, eli vakavaraisuussuhde on yli 200 prosenttia. Hyvä vakavaraisuus mahdollistaa palvelun ja omistaja-asiakasetujen jatkuvan kehittämisen sekä investoinnit, joilla parannamme palveluitamme.
Luottamus on vakuutuspalveluiden tarjoamisen edellytys ja toimintamme ehdoton vaatimus. Asiakkaidemme ja sidosryhmiemme tulee voida luottaa siihen, että heidän tietonsa säilyvät Turvassa luottamuksellisina ja suojassa. Pidämme huolta tietosuojasta ja tietoturvasta sekä varaudumme ennalta niitä koskeviin uhkiin ja poikkeamiin omassa toiminnassamme niin asiakas- kuin yhteistyösuhteissamme.Turvalaisia sitoo lakiin perustuva salassapitovelvollisuus. Käsittelemme henkilötietoja huolellisesti ja säännösten edellyttämällä tavalla. Asiakkaidemme ja yhteistyötahojemme tietoja käsitellään aina luottamuksellisesti ja tarkoituksenmukaisella tavalla. Noudatamme tietosuojaa koskevien lakien ja määräysten lisäksi hyvää henkilötietojen
käsittelytapaa. Toimintaamme ohjaavat Turvan omat tietosuojaa koskevat periaatteet ja käytänteet. Henkilötietojen käsittelyn periaatteet ja menettelytavat kuvataan tietosuojaselosteissamme Turvan verkkosivuilla.
Annamme asiakkaillemme säännösten mukaisesti koko asiakkuuden elinkaaren aikana riittävästi tietoa, jotta heillä on mahdollisuus ymmärtää sekä oikeutensa että velvollisuutensa Turvaan asiakkaina. Panostamme erityisesti mutkattomaan ja selkeään viestintään.Toimimme läpinäkyvästi suhteessa toimintaamme valvoviin viranomaisiin ja
raportoimme toiminnastamme lain vaatimusten mukaisesti.
Meitä ohjaa oikein toimimisen kulttuuri. Olemme toiminnassamme vastuullisia ja oikeudenmukaisia. Varmistamme myyntiprosessimme vastuullisuuden ja korvauspäätöstemme oikeellisuuden. Jokainen turvalainen sitoutuu Turvan eettisiin ohjeisiin ja niiden mukaiseen toimintaan omalla allekirjoituksellaan.Noudatamme kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä, viranomaisnormeja
ja suosituksia sekä Turvan sisäisiä toimintaperiaatteita ja ohjeita. Lisäksi olemme sitoutuneet noudattamaan erilaisia vapaaehtoisuuteen perustuvia periaatteita ja käytänteitä.
Noudatamme hyvää vakuutustapaa ja vakuutustoiminnan yleisiä periaatteita. Olemme sitoutuneet noudattamaan Finanssiala ry:n yhteisiä Vastuullisen finanssialan periaatteita ja Hyvän vakuutustavan periaatteita vakuutus- ja korvaustoiminnassa. Sijoitustoiminnassa noudatamme vastuullisen sijoittamisen periaatteita, jotka on määritelty Turvan sijoitussuunnitelmassa ja julkaistu Turvan verkkosivuilla. Turvan arvopaperisalkkua hallinnoi LähiTapiola Varainhoito, joka on sitoutunut YK:n tukeman PRI:n vastuullisen sijoittamisen periaatteiden noudattamiseen. Turva ottaa huomioon YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen “The Universal Declaration of Human Rights (UDHR)” periaatteet ja arvot. Pyrimme varmistamaan, ettei liiketoimintamme aiheuta haitallisia ihmisoikeusvaikutuksia.
Tunnistamme ja tunnemme asiakkaamme sekä kumppanimme. Selvitämme asiakkaan tuntemistiedot, kuten tosiasialliset edunsaajat, asiakas- ja yhteistyösuhteen tarkoituksen ja luonteen. Asiakkaidemme tunteminen auttaa meitä tarjoamaan heille entistä parempaa palvelua. Asiakkaiden tunteminen on myös edellytys tehokkaalle pakotemonitoroinnille. Noudatamme rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämistä koskevia lakeja
ja säännöksiä sekä Turvaa sitovaa kansallista ja ylikansallista pakotesääntelyä. Emme hyväksy minkäänlaisia sisäisiä tai ulkoisia väärinkäytöksiä. Ilmoitamme epäilyttävistä liiketoimista rahanpesusääntelyn edellyttämällä tavalla ja toimimme yhteistyössä viranomaisten kanssa yhteiskunnan ja asiakkaidemme suojelemiseksi. Turvalla on toimintaperiaatteet rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiselle ja pakotteiden noudattamiselle.
Turvan asiakasvalinta, harmaan talouden torjunnan toimenpiteet, liiketoimintakieltojen valvonta ja muu rahanpesun estämistä edistävä analyysi- ja vakuutustutkinta takaavat asiakkaidemme edun keskinäisessä vakuutusyhtiössä. Turvan tehtävä on auttaa asiakkaitaan turvaamaan arkensa ja liiketoimintansa parhaalla mahdollisella tavalla. Torjumalla talousrikollisuutta ja harmaata taloutta emme pelkästään toteuta yhteiskunnallista vastuutamme, vaan myös proaktiivisesti edistämme asiakkaidemme edun toteutumista tehokkain ja perustelluin menettelyin.
Tunnistamme toimintaamme liittyvät eturistiriidat ja pyrimme varmistamaan päätöksenteon objektiivisuuden ja riippumattomuuden. Pyrimme ehkäisemään korruptiota ja lahjontaa kaikessa toiminnassamme.Turvan hallinnon jäsenen, työntekijän tai vakuutusedustajan oma etu ei saa johtaa Turvan tai sen asiakkaan etujen vastaiseen lopputulokseen. Emme käytä sisäpiiritietoja väärin, emmekä ilmaise niitä muille. Kohtelemme asiakkaitamme tasapuolisesti. Tunnistamme toiminnassamme mahdollisesti ilmenevät eturistiriitatilanteet, ehkäisemme niiden syntymistä sekä ratkaisemme ne oikeudenmukaisella ja asiakkaiden edut turvaavalla tavalla.Emme hyväksy lahjontaa missään muodossa. Emme ota vastaan tai tarjoa tavanomaisen ja kohtuullisen vieraanvaraisuuden ylittäviä henkilökohtaisia maksuja, lahjoja tai etuuksia, joiden voidaan olettaa tai odottaa vaikuttavan Turvaan tai sen liiketoimintaa koskeviin päätöksiin.Pidämme tärkeänä päätöksenteon objektiivisuutta ja riippumattomuutta. Tilanteissa, joissa Turvan ja toisen tahon välillä on käynnissä liiketoimea koskevat neuvottelut, kilpailutustilanne tai vastaava ja voi syntyä edes epäilys lahjan tai etuuden vaikutuksesta liiketoimia koskevaan päätöksentekoon, noudatamme niiden vastaanottamisessa
erityistä harkintaa ja pidättyväisyyttä.
Tunnistamme Turvan lähipiiriin kuuluvat yhteisöt ja henkilöt, ja raportoimme lähipiiriliiketoimista säännösten edellyttämin tavoin.
Toimimme vastuullisesti ja aktiivisesti vaikuttaen asiakkaidemme arkeen ja yhteiskuntaan. Tavoitteemme on edistää ihmisten, yhteisöjen ja yhteiskunnan turvallisuutta ja hyvinvointia.Turvan yhteiskunnallinen rooli ja merkitys perustuvat vakuutustoiminnan vastuisiin, keskinäisyyteen sekä yhteisöllisyyden vahvistamiseen yhdessä palkansaajajärjestöjen kanssa. Toimimme konkreettisesti ihmisten, ympäristön ja yhteiskunnan hyväksi. Olemme poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton keskinäinen vakuutusyhtiö.Vastuullisuustyömme perusta on keskinäisyydessä: asiakkaidemme omistamana yhtiönä tehtävämme on turvata omistaja-asiakkaidemme elämää ja siihen kuuluvia tärkeitä asioita. Lupauksemme on, että ammattiliiton jäsenen arki on tulevaisuudessa entistä turvallisempaa. Tarjoamme tietoa vahinkojen ennaltaehkäisystä. Vahingon sattuessa ohjaamme asiakkaitamme kestävästi toimiville korjauskumppaneille ja autamme asiakkaat takaisin sujuvaan arkeen. Me Turvassa olemme sitoutuneet kehittämään digitaalisia ratkaisuja, jotka sujuvoittavat asiakkaiden asiointia ja tehostavat sisäisiä prosessejamme. Tunnistamme teknologian, datan, automaation ja tekoälyn tarjoamat mahdollisuudet ja pyrimme rakentamaan ratkaisuja, jotka vastaavat ennakoivasti asiakaskäyttäytymisen muutokseen ja tehostavat toimintaamme. Kehityksessämme sitoudumme edelleen tavoittelemaan toimialan parasta asiakastyytyväisyyttä, jonka varmistamme teknologian ja ihmisen onnistuneella yhteispelillä. Tavoitteenamme on toimialan paras asiakastyytyväisyys, jonka olemme henkilöasiakkaissa saavuttaneet jo 13 kertaa.Omistaja-asiakkaiden lisäksi tuotamme hyötyä mm. korvauksensaajille, henkilöstölle, vakuutusedustajille sekä tuotteiden ja palveluiden toimittajille. Tuottamastamme arvosta euromääräisesti suurin on korvaukset asiakkaille. Työllistämme yli 370 vakuutusalan ammattilaista, lisäksi asiakkaitamme palvelee yli 100 vakuutusedustajaa. Haluamme on olla Suomen hymyilevin työyhteisö.Turvalle on myönnetty Avainlippu-tunnus, joka kertoo, että tuotteet ja palvelu ovat kotimaisia. Maksamme verot ja veroluonteiset maksut Suomeen. Vastuullisuus on voimavara, jota haluamme kehittää omassa toiminnassamme, yhteistyökumppaneidemme kanssa sekä sijoitustoimintamme avulla. Teemme säännöllisesti vastuullisuustekoja yhdessä palkansaajajärjestöjen ja hyväntekeväisyystoimijoiden kanssa.
Turvan ympäristöpolitiikassa määritellään yleiset periaatteet ja tavoitteet, joiden mukaisesti toteutamme ympäristövastuullisuutta. Ympäristövastuullisuudella tarkoitetaan toimintatapoja ja käytänteitä, joiden avulla pyrimme minimoimaan haitalliset ilmasto- ja ympäristövaikutuksemme ja edistämään kestävää kehitystä. Lisäksi ympäristöpolitiikassa kuvataan toimintatavat, joilla ehkäisemme, vähennämme, hallitsemme ja korjaamme vaikutuksiamme ilmastoon, puutumme ilmastonmuutokseen liittyviin riskeihin sekä huomioimme ilmastonmuutokseen liittyviä mahdollisuuksia.Tiedostamme Turvassa vastuumme ilmastonmuutoksen hillinnässä, ilmastonmuutokseen sopeutumisessa, luonnonvarojen kestävässä käytössä ja suojelussa, kiertotalouteen siirtymisessä, ympäristön pilaantumisen ehkäisemisessä ja vähentämisessä sekä biologisen monimuotoisuuden ja ekosysteemien suojelussa ja
ennallistamisessa. Edellä luetelluista aihealueista huolehtiminen vaatii ympäristövastuullista toimintaa, ja näihin liittyvät linjaukset ovat ympäristöpolitiikan tavoitteena. Erityisesti ilmastonmuutoksen hillintä ja siihen sopeutuminen ovat Turvalle olennaisia aiheita.
Ilmastonmuutos vaikuttaa toimintaympäristöömme yhä enemmän niin vakuuttamisen kuin sijoittamisen näkökulmasta. Varaudumme asiakkaidemme riskeihin ja niiden muuttumiseen ennakoivalla toimintatavalla, ja otamme ilmastonmuutoksen aiheuttamat muutostarpeet huomioon toiminnassamme. Pyrimme turvaamaan asiakkaidemme ja liiketoimintamme tulevaisuutta toimimalla aktiivisesti ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja siihen sopeutumiseksi. Ympäristöpolitiikkamme löytyy Turvan verkkosivuilta.
Ihmiset ovat tärkein voimavaramme. Huolehdimme henkilöstömme osaamisen kehittymisestä, työhyvinvoinnista ja työkyvystä ennakoiden.Työn merkityksellisyys, yhteisöllisyys ja asioiden aikaansaaminen luovat perustan henkilöstön hyvinvoinnille. Hyvinvoiva ja työstään innostunut henkilöstö on puolestaan edellytys onnistuneelle asiakkaan kohtaamiselle. Edistämme avointa keskustelukulttuuria ja siten huolehdimme, että henkilöstömme kokee tulevansa kuulluksi ja että he voivat osallistua työtään koskeviin päätöksiin. Tarjoamme henkilöstöllemme monipuolisia mahdollisuuksia oppia ja kehittyä. Perehdytämme turvalaisia jatkuvasti toimialaan ja sen muutoksiin. Pidämme osaamista ja asiantuntijuutta sijoituksena sekä turvalaisten että Turvan liiketoiminnan tulevaisuuteen.Turva sitoutuu edistämään tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta sekä ehkäisemään syrjintää kaikessa toiminnassaan. Turva tunnistaa ja poistaa käytäntöjä ja rakenteita, jotka tuottavat tai ylläpitävät eriarvoisuutta. Emme hyväksy syrjintää, häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua iän, sukupuolen, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Pyrimme kaikessa vuorovaikutuksessamme luottamukseen ja arvostukseen ihmisten kesken. Turvalaisen eettisissä ohjeissa todetaan: ”Turvalainen käyttäytyy asiallisesti eikä syrji ketään, lisäksi hänen työkäyttäytymisensä sekä vuorovaikutuksensa on positiivista ja toista kunnioittavaa.” Kannustamme huomaamaan kollegan tekemät hymyilyttävät arjen teot ja onnistumiset sekä palkitsemme niistä. Pidämme huolta henkilöstömme turvallisuudesta ja koskemattomuudesta. Varmistamme ihmisoikeuksien kunnioittamisen ja toteutumisen kaikessa toiminnassamme. Rakennamme pitkäjänteisesti Turvan vastuullisuutta vahvistavaa yrityskulttuuria. Johdamme Turvassa tavoitteellisesti, ja otamme henkilöstömme mukaan osaksi toimintamme kehittämistä. Johtamislupaukset ja kaikkia turvalaisia koskevat hymyntekijöiden lupaukset ohjaavat ja tukevat yrityskulttuurimme kehittämistä.
Kehitämme toimintaamme yhdessä omistaja-asiakkaidemme ja palkansaajajärjestöjen kanssa. Heillä on mahdollisuus sekä vaikuttaa palvelujen kehittämiseen että osallistua päätöksentekoon, muun muassa sidosryhmäkyselyiden ja muun aktiivisen yhteistyön avulla. Monet ammattiliitot ovat Turvan takuupääoman omistajia tai vakuutuksenottajia tai molempia.Kohtelemme yhteistyökumppaneitamme ammattimaisesti, reilusti ja tasapuolisesti ja edellytämme samaa luotettavaa ja rehellistä kohtelua myös kumppaneiltamme. Päätökset kumppanuuksista ja hankinnoista tehdään yhdenvertaisin, avoimin ja objektiivisin perustein. Haluamme edistää reilua, tervettä ja toimivaa kilpailua sekä markkinoiden toimivuutta vakuutusalalla. Otamme kaikessa toiminnassamme huomioon kilpailun edistämistä koskevien säännösten vaatimukset.Sidosryhmäyhteistyötä ohjaavat liiketoimintaperiaatteiden lisäksi Turvan hallituksen hyväksymät yhteistyöperiaatteet. Ne kokoavat yhteen keskeiset toimintaperiaatteet, joiden noudattamiseen me Turvassa olemme sitoutuneet ja joita edellytämme yhteistyötahojemme noudattavan. Yhteistyöperiaatteiden tarkoituksena on omalta osaltaan varmistaa, että toiminta on Turvan arvojen mukaista läpi arvoketjun.
Liiketoimintaperiaatteissa linjaamme Turvan yhteisen tavan toimia. Toimimme lähtökohtaisesti aina omistaja-asiakkaamme edun mukaisesti. Tuemme ja edistämme vastuullista ja eettistä liiketoimintaa sekä yrityskulttuuria. Sisällytämme liiketoimintaperiaatteet Turvan henkilöstön, vakuutusedustajien, johdon ja hallinnon perehdytys- ja koulutusohjelmiin.Turvan hallitus on hyväksynyt nämä periaatteet. Niiden noudattaminen on jokaisen turvalaisen ja hallinnon jäsenen vastuulla.Seuraamme liiketoimintaperiaatteiden noudattamista ja arvioimme niiden ajantasaisuutta säännöllisesti sisäisen valvonnan menettelytapojen mukaisesti. Liiketoimintaperiaatteiden rikkomistapauksia arvioidaan tapauskohtaisesti normaalien työoikeudellisten periaatteiden mukaisesti. Jokaisen turvalaisen velvollisuutena on kertoa omalle esihenkilölleen tai muulle vastuussa olevalle taholle, jos havaitsee annetun ohjeistuksen vastaista tai muutoin tavanomaisesta poikkeavaa toimintaa.Turvassa on käytössä ilmoituskanava väärinkäytösepäilyjen raportointiin ilmoittajansuojelulain mukaisesti ja toimintamalli sisäisten väärinkäytösten selvittämiseksi. Rohkaisemme henkilöstöämme ja sidosryhmiämme kertomaan väärinkäytöstilanteista ja liiketoimintaperiaatteiden vastaisesta toiminnasta. Ilmoituksen voi tehdä nimettömästi, ja ilmoituksen käsittelystä vastaa sisäinen tarkastus. Ilmoituskanava löytyy Turvan verkkosivuilta.
Yhteenveto
  • Vastuullinen tapa toimia
    Turva on asiakkaidensa omistama keskinäinen yhtiö. Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme turvaamaan arkensa ja elämänsä tärkeimmät osa-alueet. Velvollisuutemme on toimia vastuullisesti, läpinäkyvästi ja kestävällä tavalla.
  • Vakavaraisuus
    Keskinäisessä yhtiössä vakavaraisuus turvaa vakuutuksenottajien ja korvauksensaajien etua. Riittävä vakavaraisuus varmistaa, että yhtiö selviytyy vastuistaan asiakkaille talouden suhdannevaihteluista riippumatta.
  • Luottamus – toiminnan edellytys
    Luottamus on vakuutuspalveluiden tarjoamisen edellytys ja toimintamme ehdoton vaatimus. Asiakkaidemme ja sidosryhmiemme tulee voida luottaa siihen, että heidän tietonsa säilyvät Turvassa luottamuksellisina ja suojassa.
  • Lainsäädännön, viranomaisvaatimusten ja hyvien käytäntöjen noudattaminen
    Meitä ohjaa oikein toimimisen kulttuuri. Varmistamme myyntiprosessimme vastuullisuuden ja korvauspäätöstemme oikeellisuuden. Toimimme säännösten ja ohjeiden mukaan. Jokainen turvalainen sitoutuu Turvan eettisiin ohjeisiin ja niiden mukaiseen toimintaan omalla allekirjoituksellaan.
  • Talousrikollisuuden ja harmaan talouden torjunta
    Tunnistamme ja tunnemme asiakkaamme sekä kumppanimme. Noudatamme rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämistä koskevia lakeja ja säännöksiä sekä Turvaa sitovaa kansallista ja ylikansallista pakotesääntelyä. Emme hyväksy minkäänlaisia sisäisiä tai ulkoisia väärinkäytöksiä.
  • Korruption ja lahjonnan torjunta
    Tunnistamme toimintaamme liittyvät eturistiriidat ja pyrimme varmistamaan päätöksenteon objektiivisuuden ja riippumattomuuden. Pyrimme ehkäisemään korruptiota ja lahjontaa kaikessa toiminnassamme.
  • Yhteiskunnallisen arvon tuottaminen
    Turvan yhteiskunnallinen rooli ja merkitys perustuvat vakuutustoiminnan vastuisiin, keskinäisyyteen sekä yhteisöllisyyden vahvistamiseen yhdessä palkansaajajärjestöjen kanssa. Toimimme konkreettisesti ihmisten, ympäristön ja yhteiskunnan hyväksi. Olemme poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton keskinäinen vakuutusyhtiö.
  • Ympäristön kannalta kestävä tulevaisuus
    Ilmastonmuutos vaikuttaa toimintaympäristöömme yhä enemmän niin vakuuttamisen kuin sijoittamisen näkökulmasta. Varaudumme asiakkaidemme riskeihin ja niiden muuttumiseen ennakoivalla toimintatavalla, ja otamme ilmastonmuutoksen aiheuttamat muutostarpeet huomioon toiminnassamme. Pyrimme turvaamaan asiakkaidemme ja liiketoimintamme tulevaisuutta toimimalla aktiivisesti ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja siihen sopeutumiseksi.
  • Henkilöstö ja työyhteisö
    Ihmiset ovat tärkein voimavaramme ja pääomamme. Huolehdimme henkilöstömme osaamisen kehittymisestä, työhyvinvoinnista ja työkyvystä ennakoiden. Turva sitoutuu edistämään tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta sekä ehkäisemään syrjintää kaikessa toiminnassaan.
  • Yhteistyö sidosryhmien kanssa
    Kehitämme toimintaamme yhdessä omistaja-asiakkaidemme ja palkansaajajärjestöjen kanssa. Kohtelemme yhteistyökumppaneitamme ammattimaisesti, reilusti ja tasapuolisesti ja edellytämme samaa luotettavaa ja rehellistä kohtelua myös kumppaneiltamme. Haluamme edistää reilua, tervettä ja toimivaa kilpailua sekä markkinoiden toimivuutta vakuutusalalla.
  • Liiketoimintaperiaatteiden noudattaminen
    Turvan liiketoimintaperiaatteet ovat Turvan hallituksen hyväksymät. Niiden noudattaminen on jokaisen turvalaisen ja hallinnon jäsenen vastuulla.
VastuullisuusTurvan liiketoimintaperiaatteetHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn