Seitsemän kertaa luottamus

19.11.2018 - Janne Mäkinen

Janne Mäkinen

Viime viikko alkoi makeasti, kun vuotuisessa EPSI Rating –vakuutustutkimuksessa Turva sai asiakkailtaan jälleen kerran alan parhaat arvosanat. Kyseessä on aito tutkimus, jonka lopputulokseen tai edes kysymyksiin vakuutusyhtiöt eivät voi millään tavalla vaikuttaa. Ei siis ”vakuutusyhtiöiden tykkäämiskilpailu”, vaan tutkimus, joka kertoo kunkin vakuutusyhtiön asiakkaiden mielipiteen omasta yhtiöstään, kaunistelematta.

Turvan ykköstila on meille jo seitsemäs kahdeksassa vuodessa. Vuosi vuodelta vastaukset kertovat, että asiakkaamme arvostavat Turvan tapaa palvella. Meille henkilökohtainen palvelu on kaikki kaikessa – myös sähköisissä palvelukanavissa. Asiakas saa Turvassa valita.

Myös korvauspalveluamme kiitetään. Niin taitavia ja nopeita kuin korvauskäsittelijämme ovatkin, itse uskon, että poikkeuksellisen korkean tyytyväisyyden merkittävänä taustatekijänä on myös vakuutusehtojen selkeys. Turvan asiakkaista merkittävän monet ovat sitä mieltä, että vakuutusehdot ovat selkeät ja helposti ymmärrettävät.

Toinen asia, jossa erotumme kilpailijoista, on asiakkaidemme halu suositella meitä ystävilleen ja työkavereilleen. Turvan saama pistemäärä 82,2 on peräti 6,4 pistettä toimialan keskiarvon yläpuolella.

Ehkä vakuuttavinta on lopulta kuitenkin se, että Turva saa asiakkailtaan huippuarvosanat jo seitsemännen kerran. Kyse ei siis ole yhdestä tai kahdesta poikkeusvuodesta, vaan Turvan erilaisesta ja ehkä persoonallisestakin tavasta palvella.

Meille Turvan henkilöstölle ”voitto” EPSI:n tutkimuksessa on aina iso asia. Se on yksi tapa mitata käytännössä onnistumistamme. Toki saamme palautetta teiltä asiakkailta joka päivä, jokaisessa palvelutilanteessa, mutta myös tällaisella, kaikille vakuutusyhtiöille samalla tavalla toteutettavalla tutkimuksella on iso merkitys.

Kiitos asiakkaat! Te olette keskinäisen vakuutusyhtiön asiakkaat ja samalla omistajat. On ilo saada olla töissä Suomen tyytyväisimmillä vakuutusasiakkailla!

Janne Mäkinen

Kirjoittaja on Turvan viestinnästä vastaava palvelujohtaja

Katso myös: