Ota uusi jäsenkortti mukaan matkoille

Liiton ottama matkustajavakuutus alkaa Turvassa 1.1.2018

AKI on ottanut jäsenilleen matkustajavakuutuksen vakuutusyhtiö Turvasta. Liiton jäsenkortti toimii matkavakuutuskorttina, joten se kannattaa pitää aina matkalla mukana. 1.1.2018 klo 00.00 jälkeen alkaneet matkasairaudet ja sattuneet tapaturmat kuuluvat Turvan matkustajavakuutuksen piiriin.

Matkavakuutuskortti kulkee mukanasi nyt myös puhelimessasi

TaskuTurva on Turvan asiakkaiden ja Turvan vakuuttamien ammattiliitojen jäsenten oma mobiilisovellus. TaskuTurvassa näet kootusti liittosi jäsenilleen Turvasta ottaman vakuutusturvan. Lisäksi reissujasi turvaava matkavakuutuskortti löytyy TaskuTurvasta ja kulkee aina mukanasi. Lataa TaskuTurva ja matkusta turvallisin mielin!

Vapaa-ajan matkustajavakuutus

Vakuutettuna ovat AKI:n alle 70-vuotiaat jäsenet sekä jäsenen mukana matkustavat alle 18-vuotiaat lapset. Lapsilla tarkoitetaan jäsenen omia lapsia ja lapsenlapsia, puolison lapsia sekä jäsenen kanssa samassa taloudessa asuvia lapsia.

Vakuutus on voimassa vapaa-ajan matkoilla Suomessa ja ulkomailla enintään 45 vuorokautta matkan alkamisesta. Vakuutus korvaa matkasairauden ja -tapaturman hoitokuluja ilman euromääräistä ylärajaa. Vakuutuksesta korvataan myös matkan peruuntumisesta, keskeytymisestä ja matkalta myöhästymisestä aiheutuvia kuluja.

AKI:n jäsenkortti toimii matkavakuutuskorttina. Ota se aina matkalle mukaan.

Myös matkatavarat vakuutettuna

Jäsenvakuutukseen sisältyy matkatavaravakuutus, joka korvaa matkoilla mukana oleville matkatavaroille aiheutuneita vahinkoja 500 euroon asti. Vakuutuksessa on 100 euron omavastuu. Matkatavaravakuutus saattaa sisältyä myös kotivakuutukseesi. Esimerkiksi Turvan laajan tason kotivakuutuksessa matkatavarat on vakuutettuna 4 500 euroon asti.

Jos matkalla sattuu tai tapahtuu

Liiton jäsenkortti on myös Turvan matkavakuutuskortti ja se on hyvä pitää aina matkalla mukana. Näin hoitava laitos voi todeta, että asiakkaalla on voimassa oleva matkavakuutus. Matkakohteen hoitolaitoshan ei voi tietää, ovatko hoitokulut vakuutuksesta korvattavia vai ei. Hoitolaitos päättää, laskuttaako se jäsenkortin perusteella suoraan Turvaa, vai joutuuko potilas ensin itse maksamaan kulut ja hakemaan korvaukset matkan jälkeen Turvasta.

Mikäli hoitolaitoksen kanssa syntyy ongelmia, kannattaa ottaa yhteyttä jäsenkortin takana mainittuun SOS hätäpalveluun. Toimistossa on ympärivuorokautinen päivystys ja siellä voidaan auttaa esimerkiksi laskutusluvan saannissa. SOS palvelee suomen kielellä, joten siellä olevan asiantuntijan kanssa voi keskustella omalla äidinkielellä ja SOS voi välittää potilaan hoidon kannalta tärkeät tiedot hoitolaitokselle.

Lisätietoja

Lisätietoja Turvan vakuutuspalveluista saat Turvan palvelunumerosta 01019 5110 tai toimipisteistämme. Tutustu vakuutusehtoihin ennen matkan alkamista.