2014

Vuositiedote-sivustolla kerrotaan vakuutuksiin liittyvistä muutoksista. Tarvittaessa voit kysyä lisätietoja Turvan asiakaspalvelusta tai lähimmästä palvelutoimistosta tai -pisteestä.

Milloin ehto- ja hintamuutokset tulevat voimaan?
Vakuutusten ehtojen ja hintojen muutokset tulevat vakuutuksissasi voimaan silloin, kun vakuutuskausi vaihtuu, ei siis automaattisesti vuoden vaihteessa. Vaikka Turvassa tehtäisiin hinnankorotus tammikuussa, korotus koskee sinua vasta, kun vakuutuksesi vakuutuskausi vaihtuu.

Vakuutuskausi voi määräytyä esimerkiksi sen mukaan, milloin vakuutuksesi on alun perin alkanut. Vakuutuskausi voi vaihtua myös maksusopimuksessa sovittuna ajankohtana.

Esimerkki: Kotivakuutuksesi on alkanut heinäkuussa 2008. Vuoden 2014 alussa voimaantullut korotus koskee sinun vakuutustasi vasta, kun vakuutuskautesi vaihtuu heinäkuussa 2014.

Voit tarkistaa vakuutuskauden vaihtumisajankohtan vakuutuskirjasta tai MAPPI-verkkopalvelussa.

Tarkista vakuutuksen tiedot
Varmista, että vakuutuskirjan tiedot ovat oikein. Jos haluat muuttaa vakuutusturvaasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos et enää halua jatkaa vakuutusturvaasi, voit irtisanoa vakuutuksen. Lähetä irtisanomisesta kirjallinen ilmoitus Turvaan.

Pidä vakuutusturvasi ajan tasalla - tee ilmoitus muutoksista
Ilmoita Turvaan vahingonvaaraa lisäävistä muutoksista. Sellaisia voivat olla esimerkiksi osoitteen vaihtuminen tai ajoneuvon käyttötarkoituksen muuttuminen. Jos ilmoitusta ei ole tehty, voidaan mahdollista korvausta alentaa tai evätä se kokonaan.

Uusi riippumaton muutoksenhakutie 1.3.2014 alkaen
Jos olet tyytymätön Turvasta saamaasi päätökseen, ota ensimmäiseksi yhteyttä päätöksen tehneeseen henkilöön. Hänen yhteystietonsa ovat päätöksessä. Mahdolliset väärinkäsitykset voidaan silloin oikaista heti.

Jos asia ei selviä sinua tyydyttävällä tavalla, voit kääntyä Turvan asiakasasiamiehen puoleen. Lähetä asiakasasiamiehelle osoitettu muutoksenhaku, jossa kerrot, miksi olet tyytymätön. Asiakasasiamies käsittelee kaikki sille kirjallisesti osoitetut Turvan vapaaehtoisten vakuutusten vakuutus- ja korvausratkaisuihin liittyvät muutoksenhaut. Asiakasasiamies tutkii kaikki asiaan liittyvät asiakirjat ja ottaa sinuun yhteyttä.

Turvan asiakasasiamiehen tarkemmat yhteystiedot ovat Turvan internet-sivuilla 1.3.2014 alkaen.


Henkilötietojen käsittely
Tietoja voidaan siirtää esimerkiksi järjestelmäkehitykseen liittyvistä syistä myös Euroopan talousalueen ulkopuolelle henkilötietolain edellytyksin.


Lisätiedot

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Voit myös ottaa yhteyttä lähimpään palvelutoimistoomme, jonka tiedot löydät täältä.

Korvauspalvelun yhteystiedot

Vahinkoilmoituksen voit tehdä MAPPI-verkkopalvelussa

osoitteessa http://www.turva.fi/mappi
korvauspalvelunumerossamme 01019 5108
Turvan palvelutoimistossa
01019-alkuiset numerot ovat valtakunnallisia yritysnumeroita, joihin soittaessasi ei peritä erillisiä palvelumaksuja. Turva tallentaa korvausasiointiin liittyvät ja muut asiakaspuhelut. Lisätietoa osoitteessa http://www.turva.fi