Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Saavutettavuusseloste

Verkkopalvelujen saavutettavuus tarkoittaa sitä, että digitaalisia palveluita voi käyttää kuka tahansa helposti toimintarajoitteista huolimatta.

Tämä saavutettavuusseloste on luotu 9.9.2020 ja kattaa Turvan henkilö- ja yritysasiakkaiden verkkopalvelut sekä turva.fi-sivuston.

Turva.fi-sivusto ja Turvan verkkopalvelut ovat otettu käyttöön ennen digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain (306/2019) voimaantuloa, joten saavutettavuusvaatimukset koskevat palveluiden sisältöjä täten 23.9.2020 alkaen.

Saavutettavuus Turvassa

Kehitämme parhaillaan verkon palveluidemme saavutettavuutta sekä helppokäyttöisyyden ja sisältöjen ymmärrettävyyden näkökulmasta, että teknisestä näkökulmasta.

  • Henkilö- ja yritysasiakkaille kohdistetut kirjautumista vaativat palvelut eivät toistaiseksi täytä kaikkia saavutettavuuskriteerejä. Puutteita esiintyy sivustolla ja palveluissamme eritasoisesti vuoden 2020 ajan.
  • Turva.fi ja sen alla olevat ilman kirjautumista käytettävät palvelut eivät täytä kaikkia saavutettavuuskriteerejä. Saavutettavuuspuutteita esiintyy sivustolla ja palveluissamme eritasoisesti vuoden 2020 ajan.
  • Sivustolla ja verkkopalveluissa julkaisut toimisto-ohjelmien tiedostot (esim. docx ja pdf) eivät täytä saavutettavuusvaatimuksia.
  • Puutteet 23.9.2018 ja sen jälkeen julkaistuissa tiedostoissa pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.
  • Ennen 23.9.2018 julkaistujen tiedostojen sisältö annetaan asiakkaalle saavutettavassa muodossa pyydettäessä sähköpostitse (saavutettavuus(at)turva.fi), jos asiakas sitä pyytää ja pyyntö on kohtuullinen.
  • Kaikki sivustolla ja verkkopalveluissa julkaisut videot ja äänitiedostot eivät ole tekstitettyjä.

Viittomakielisten asiakkaiden palvelut

Turva tarjoaa viittomakielisille asiakkailleen maksuttoman Chabla-mobiilisovelluksen, jonka avulla asiakkaat voivat soittaa videopuhelun palvelunumeroon 0800 195151. Videopuheluun liitetään mukaan tulkki.

Saavutettavuuspalaute

Jos huomaat Turvan sivustolla tai verkkopalvelussa saavutettavuusongelmia, voit antaa palautetta sähköpostitse osoitteeseen saavutettavuus(at)turva.fi.

Pyrimme vastaamaan palautteeseen 2 viikon aikana. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saisi vastausta lainkaan, voit välittää palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000