Henkilö- ja yritysasiakkaille kohdistetut kirjautumista vaativat palvelut vastaavat saavutettavuusvaatimuksia.
Turva.fi-sivusto ja sen ilman kirjautumista käytettävät palvelut vastaavat suurelta osin saavutettavuusvaatimuksia.
- Lomakkeet vastaavat suurelta osin saavutettavuusvaatimuksia.
- Käytettäessä ruudunlukijaa sivusto vastaa suurelta osin saavutettavuusvaatimuksia.
- Sivuston kontrastit vastaavat suurelta osin saavutettavuusvaatimuksia.
Avoimella sivustolla julkaistut toimisto-ohjelmien tiedostot (esim. docx ja pdf) vastaavat suurelta osin saavutettavuusvaatimuksia (pois lukien avaintietoesitteet viranomaisvaatimusten johdosta).
Osa verkkopalveluissa julkaistuista arkistotulosteista (esim. vakuutuskirjat ja laskut) eivät vastaa kaikkia saavutettavuusvaatimuksia.
23.9.2018 ja sen jälkeen julkaistut tiedostot vastaavat saavutettavuusvaatimuksia.
Ennen 23.9.2018 julkaistujen tiedostojen sisältö annetaan asiakkaalle saavutettavassa muodossa pyydettäessä sähköpostitse ( ), jos asiakas sitä pyytää ja pyyntö on kohtuullinen.Y-Turvasaavutettavuus(at)turva.fi
Sivustolla ja verkkopalvelussa julkaistut videot ovat pääasiassa tekstitettyjä.
Sähköinen allekirjoitus -palvelu ja sen lomakkeet vastaavat saavutettavuusvaatimuksia.
TaskuTurva-mobiilisovellus vastaa suurelta osin saavutettavuusvaatimuksia.
Pyrimme vastaamaan palautteeseen 2 viikon aikana. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saisi vastausta lainkaan, voit välittää palautteen Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot:
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
saavutettavuus(at)traficom.fi
029 534 5000