Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
FI
VakuutuksetAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutAsiakkaalle
Ilmoita vahingostaOta yhteyttäUsein kysyttyäLaskutusasiatAsioi digissäOmat vakuutukset
EtusivuVakuutuksetAjoneuvotKaskovakuutusLiikennevakuutusMoottoripyöräPakettiautoMopo tai skootteriNäytä kaikki ajoneuvovakuutuksetAutoKotiTerveysVauvavakuutusTapaturmavakuutusSairauskuluvakuutusLapsivakuutusUrheiluvakuutusTalkoovakuutusNäytä kaikki terveysvakuutuksetMatkaHenkiLemmikkiKoiravakuutusKissavakuutusKatso kaikki lemmikkivakuutuksetVeneMetsäAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutEdut ja kampanjatKaveri TurvaanArvontaAsiakkaalleIlmoita vahingostaOta yhteyttäUsein kysyttyäLaskutusasiatAsioi digissäOmat vakuutuksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaat
VakuutuksetAmmattiliiton jäsenelleAsiakasedutAsiakkaalle
Ilmoita vahingostaIlmoita vahingostaOta yhteyttäUsein kysyttyäLaskutusasiatAsioi digissäOmat vakuutukset
Sairastuminen tai tapaturma matkalla
Vahingon käsittelyKun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
Toimi näin
  1. 1. Etsi hoitolaitos
    TaskuTurva –mobiilisovelluksestamme näet matkakohteesi hoitolaitoskumppanit. Voit myös hakeutua matkanjärjestäjäsi suosittelemaan hoitolaitokseen. Myös matkavakuutustodistuksesi löydät TaskuTurvasta.Lataa TaskuTurva
  2. 2. Matkahätäpalvelu
    Jos matkustat yleisimpien turistikohteiden ulkopuolella tai Yhdysvalloissa ja sinulle tai lapsellesi on sattunut matkallasi vakava tapaturma tai sairastuminen, ota yhteyttä SOS matkahätäpalveluun +358 1019 5111. Hätäpalvelu auttaa erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa tai jos kaipaat apua hoidon saamiseksi. SOS matkahätäpalvelu palvelee suomen kielellä 24 h vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä.
  3. 3. Hae korvausta
    Jos olet maksanut itse hoitokuluja, voit hakea niistä korvausta verkkopalvelussa.Kirjaudu verkkopalveluun
  4. 4. Maksusitoumus
    Mikäli sinulle aiheutuu jatkohoitokuluja Suomessa, tulee yksittäiset lääkärikäynnit maksaa itse ja hakea korvausta jälkikäteen Turvan verkkopalvelussa. Kalliimpia toimenpiteitä ja magneettitutkimuksia varten tarvitset maksusitoumuspäätöksen. Maksusitoumuspyynnön Turvaan tekee hoitava lääkäri. Tapaturmavakuutuksesta maksusitoumuspyyntö voidaan tehdä myös fysikaalista hoitoa varten. Saat päätöksen maksusitoumuksesta viikon kuluessa.
  5. 5. Vahingon käsittely
    Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
Toimi näin
  1. 1. Varaa lääkäriaika
    Varaa aika lääkärin vastaanotolle Pihlajalinnaan. Voit asioida myös Terveystalossa tai muissa hoitolaitoksissa. Vakuutus korvaa myös etälääkärin vastaanoton.

  2. 2. Lääkärikulut
    Jos olet hakeutunut lääkäriin, yksittäiset lääkärikäynnit, laboratorio-, ultraääni-, ja röntgentutkimukset tulee maksaa ensin itse. Muista ottaa yksityiselle hoitolaitokselle mukaan Kela-korttisi.
  3. 3. Tee vahinkoilmoitus
    Tee vahinkoilmoitus aiheutuneista kuluista Turvan verkkopalvelussa.Kirjaudu verkkopalveluun
  4. 4. Maksusitoumus
    Kalliimpia toimenpiteitä ja magneettitutkimuksia varten tarvitset maksusitoumuspäätöksen. Maksusitoumuspyynnön Turvaan tekee hoitava lääkäri. Tapaturmavakuutuksesta maksusitoumuspyyntö voidaan tehdä myös fysikaalista hoitoa varten. Saat päätöksen maksusitoumuksesta viikon kuluessa.
  5. 5. Vahingon käsittely
    Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa päätöstä. Pyydämme sinulta lisätietoja, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä. Voit tarkistaa ajantasaiset käsittelyaikamme täältä.
Usein kysyttyä
Kun teet vahinkoilmoituksen, ethän liitä mukaan kuitteja tai tapahtumaan liittyviä asiakirjoja. Säilytä ne kuitenkin itselläsi vuoden ajan. Jos tarvitsemme niitä, otamme sinuun yhteyttä.
Matkustajavakuutuksesta korvataan matkalla sattuneen tapaturman ja sairastumisen aiheuttamia hoitokuluja, kuten lääkärinpalkkioita ja lääkärin määräämiä hoitoja, tutkimuksia ja lääkkeitä. Tutustu tarkemmin matkavakuutukseen.

Onko sinulla matkustajavakuutus liittosi kautta? Voit tarkistaa matkustajavakuutuksen sisällön liitollesi räätälöidyltä sivulta. Siirry jäsenvakuutukset-sivulle ja valitse oma liittosi.
Kun olet lähettänyt hakemuksen, voit rauhassa odottaa korvauspäätöstämme. Lisätietoja pyydämme kyllä, jos sellaisia tarvitsemme. Korvauspäätöksen toimitamme verkkopalveluun tai tekstiviestillä.Voit katsoa tämänhetkiset vahinkokäsittelyajat täältä.
Jos matkasi keskeytyy vakavan matkasairauden tai tapaturman vuoksi, lue ohjeita täältä.
Jos kyse on tapaturmasta, tarvitsemme vahinkoilmoituksen. Voit tehdä sen verkkopalvelun kautta, vaikka sinulle ei olisikaan vielä aiheutunut kuluja. Päätöksen maksusitoumuksesta saat tekstiviestillä tai verkkoviestinä parissa päivässä.Kirjaudu verkkopalveluun
Vai etsitkö näitä:
AsiakkaalleIlmoita vahingostaSairastuminen tai tapaturma matkallaHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn