Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Hae korvausta liittosi ottamasta matkustajavakuutuksesta verkkopalvelussa

Turvan verkkopalvelussa on helppoa hakea korvausta liittosi ottamasta matkustajavakuutuksesta. Tarvitset vain verkkopankkitunnuksesi ja ammattiliittosi jäsennumeron. Palvelu on avoinna joka päivä klo 7–23. Sen avulla ilmoitat vahingosta helposti ja saat korvauksen tilillesi nopeimmin.

Verkkopalvelun kautta korvausta voi hakea vain ammattiliiton jäsen. Jos haet korvausta samassa taloudessa asuvan lapsen puolesta, käytä sähköistä vahinkoilmoitusta. Sähköiset vahinkoilmoitukset löydät tämän sivun alaosasta Vahinkoilmoitukset-otsikon alta.

Hae korvausta ammattiliiton ottamasta matkustajavakuutuksesta kirjautumalla ammattiliittoasiakkaan verkkopalveluun alla olevasta linkistä.

Kirjaudu verkkopalveluun

Kirjaudutko ensimmäistä kertaa verkkopalveluun?

  1. Kirjaudu sisään verkkopalveluun yllä olevasta Hae korvausta -painikkeesta. Tarvitset verkkopankkitunnuksesi ja ammattiliittosi jäsennumeron.
  2. Kirjautumisen jälkeen näkyviin tulee verkkopalvelusopimus, jonka yhteydessä voit ottaa käyttöösi paperittoman palvelun, se säästää sinut turhalta paperinpyörittelyltä. Verkkopalvelusopimuksen hyväksymällä siirryt verkkopalvelun etusivulle.
  3. Siirry Hae korvausta -osioon.
  4. Siirry sähköiseen korvauspalveluun.
  5. Tämän jälkeen palvelu ohjaa sinua täyttämään vaaditut tiedot.

Matkasairaus tai matkatapaturma

Tarvittavia asiakirjoja ovat:

  • vahinkoilmoitus täytettynä ja allekirjoitettuna
  • tosite matkasta esim. matkaliput
  • alkuperäiset kuitit hoitokuluista
  • matkatapaturmissa hoitokertomukset Suomessa annetun hoidon osalta

Matkan keskeytyminen eli alkaneen matkan muuttuminen

Tarvittavia asiakirjoja ovat:

  • vahinkoilmoitus täytettynä ja allekirjoitettuna
  • lääkärintodistus tai muu luotettava selvitys matkan keskeytymisen syystä
  • tosite alkuperäisestä matkasta, sen hinnasta ja kestosta
  • matkanjärjestäjän todistus mahdollisesta hyvityksestä
  • alkuperäiset kuitit ylimääräisistä matka- ja majoituskuluista

Matkan peruuntuminen

Tarvittavia asiakirjoja ovat:

  • vahinkoilmoitus täytettynä ja allekirjoitettuna
  • lääkärintodistus tai muu luotettava selvitys matkan peruuntumisen syystä
  • alkuperäiset matkaliput tai matkanjärjestäjän todistus matkan hinnasta
  • matkanjärjestäjän todistus peruutetusta matkasta ja mahdollisesta hyvityksestä

Matkalta myöhästyminen

Matkalta myöhästymisen kuluja voidaan korvata mikäli myöhästyminen on aiheutunut yleistä kulkuneuvoa kohdanneesta sääesteestä, liikenneonnettomuudesta tai teknisestä viasta tai yksityistä moottoriajoneuvoa kohdanneesta liikennevahingosta, joka pakottavasti estää matkan jatkamisen.

  • vahinkoilmoitus täytettynä ja allekirjoitettuna
  • selvitys alkuperäisestä matkasta ja myöhästymisen syystä
  • kuitit ylimääräisistä matka- ja majoituskustannuksista
  • matkanjärjestäjän todistus mahdollisesta hyvityksestä

Tapaturman hoitokulut

  • vahinkoilmoitus täytettynä ja allekirjoitettuna
  • alkuperäiset kuitit hoitokuluista
  • potilaskertomukset vamman hoidosta

Tapaturmasta aiheutunut pysyvä haitta eli invaliditeetti

Tarvittavia asiakirjoja ovat

  • vahinkoilmoitus täytettynä ja allekirjoitettuna
  • potilaskertomukset vamman ensihoidosta
  • E-lääkärinlausunto vamman tilasta, kun tapaturman sattumisesta on kulunut vuosi

Korvauksen hakuohjeet

Tavoitteenamme on, että korvausratkaisumme ovat ymmärrettäviä ja selkeitä sekä vastaavat asiakkaille antamiamme lupauksia. Päätöksemme perustuvat lakiin, hyvään vakuutustapaan ja vakuutusehtoihimme. Henkilökuntamme neuvoo ja ohjaa korvauksen hakemisessa. Korvausratkaisun annamme mahdollisimman pian.
Korvausasian ratkaisemiseksi vakuutusyhtiölle on toimitettava tarpeelliset selvitykset. Turvalla on oikeus tarkistaa, että liiton jäsenyytesi on kunnossa.
Mikäli korvauspäätöksemme mielestäsi on virheellinen tai ei käsityksesi mukaan vastaa vakuutusehtoja, voit valittaa päätöksestä.

Vahinkoilmoitukset

Voit täyttää sähköisen vahinkoilmoituksen ja lähettää sen heti Turvaan. Vahinkoilmoitukset löydät tästä
Matkavahinko:
Siirry lomakkeelle

Tapaturma:
Siirry lomakkeelle

Korvausta voi hakea myös soittamalla korvauspalveluun ma-pe 8-17 puh. 01019 5108. Mikäli lisäselvityksiä ei tarvita, voidaan korvaus maksaa saman tien antamiesi tietojen perusteella. Mahdollisista lisäselvityksistä ja niiden toimittamisesta saat ohjeet puhelinkeskustelun aikana.

Turvan yhteystiedot ja toimistot


Tositteet ja liitteet sairaus-, matka- ja tapaturmavahingoissa

Korvauskäsittelyssä tarvittavat liitteet voit postittaa maksutta osoitteella:

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva
INFO: YTKOR
Tunnus: 5017204
00006 VASTAUSLÄHETYS